[Geheugen] memtest resultaat...

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Topicstarter
Vreemd geval weer, deze week. Computer loopt als een zonnetje, tot deze week..

Harde schijf stopt zonder enige aanleiding met spinnen.... Powermax gedraaid en hij geeft bad-blocks op de schijf (Maxtor 40 Gb 7200 RPM).

Nieuwe schijf gehaald, was nog garantie. Alles fris en schoon erop gezet en hij loopt weer als een zonnetje....

Tot deze morgen, zet 'm aan en een blauw scherm. Over als ik nieuwe hardware/ software geinstalleerd had, verkeerde drivers, blablablabla.

Memtest ff geprobeerd. 1800+ fouten in het geheugen, dus brak dacht ik. Ik had mijn Bios op optimal preformance staan. FF terug gezet naar default, dus de FSB gaat dan terug van 133 naar 100...

En dan is al het geheugen goed, volgens memtest??!?!?! ik heb 2 reepjes Samsung 256 mb PC2700. Ik heb ze ook allebei apat getest... Volgens memtest zijn ze allebei soep?!?!

Net geprobeerd Windows op nieuw te installeren, maar.....weer dat blauwe scherm. Datestamp 384d5a76 - ntokrn.exe.

Sys specs:
Antec case, 300 Watt voeding
MSI KT3 Ultra ARU
GForce Ti4200 128mb
Maxtor 40 Gb 7200 RPM
Samsung 256 mb PC2700

Graag wil ik van de rest van de GoT-ters weten, wat het zou kunnen zijn, aangezien ik de schijf nu al vervangen heb, zien ze me aankomen met het geheugen.....

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenMeloen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-02 18:57
Er hoort geen verband te zijn tussen de optimal performance setting en de kloksnelheid van het geheugen. Ik weet uit ervaring dat de optimal setting een negatief effect heeft op de stabiliteit (hoewel dit niet zo hoeft te zijn). Kan je niet gewoon je FSB op 133 zetten zonder deze setting aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
JeroenMeloen schreef op 19 June 2003 @ 18:33:
Er hoort geen verband te zijn tussen de optimal performance setting en de kloksnelheid van het geheugen. Ik weet uit ervaring dat de optimal setting een negatief effect heeft op de stabiliteit (hoewel dit niet zo hoeft te zijn). Kan je niet gewoon je FSB op 133 zetten zonder deze setting aan te passen?
Dat is het probleem nu juist... Hij heeft er dik 1,5 jaar op gedraaid. En zonder enige verandering aan de bios, krijg ik dus problemen dit systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Had je de CAS latency niet op 2 staan ipv 2.5? Want dat kunnen niet alle modules aan.
Dat kan dan ook problemen geven.
Heb je trouwens de 'High Performance' values geladen, want ik kan me herinneren dat die niet altijd goed werken bij de KT3 Ultra ARU... (maar ik kan het verkeerd hebben)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenMeloen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-02 18:57
Inderdaad, probeer even de default settings van je bios te laden, en alles netjes instellen naar wat je er in hebt zitten. Alles zo langzaam mogelijk, dus geen turbo/optimal settings, maar gewoon normal/default. Heeft bij mij wonderen gedaan bij dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
cobratbq schreef op 19 June 2003 @ 18:35:
Had je de CAS latency niet op 2 staan ipv 2.5? Want dat kunnen niet alle modules aan.
Dat kan dan ook problemen geven.
Heb je trouwens de 'High Performance' values geladen, want ik kan me herinneren dat die niet altijd goed werken bij de KT3 Ultra ARU... (maar ik kan het verkeerd hebben)
Cas latency stond op 2,5; daar nog niet naar gekeken, maar hij stond goed.
Van dat 'High Preformance' probleem heb ik nog nooit gehoord.... Hij heeft altijd met deze optie gewerkt, dus mijn vermoedde is dat er iets brak is....

Mobo?
Geheugen?
Anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 16:05
Misschien werkt voltage verhogen op je mem wel. Zou ik eerst even kijken heel misschien werkt het en is er niks stuk.

Heb je toevallig niemand in de buurt wonen met ddr mem dat je dan even kan lenen of te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
*UPDATE*

Alle adviezen hier boven ff uitgeprobeerd. Bios gezet op default preformance gezet en ik kom heuswaar verder in de install van Windows 2000. Maar, na de install, voor het login scherm, raakt hij in een loop en reboot, en reboot en enz. Dus, echt in windows komen, go maar...

Het zou idd makkelijk zijn, om ander DDR te testen.. kzou niet weten bij wie, ik heb hier niet zoveel kennissen....

[ Voor 5% gewijzigd door FunFactory op 19-06-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 12:46
post eens waar je woont ofzo, er zijn vast wel tweakers bij je in de buurt. En ik vraag me af of er hier tweakers zijn die er problemen mee zouden hebben als je met een DDR reepje aan kwam zeilen....ik iig niet. Kwoon in zoetermeer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31879

als en je hdd raar gaat doen, en je systeem wordt instabiel zou de voeding ook wel eens een oorzaak kunnen zijn. Tzal i.i.g. niet de eerste keer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Big4SMK schreef op 20 June 2003 @ 01:07:
post eens waar je woont ofzo, er zijn vast wel tweakers bij je in de buurt. En ik vraag me af of er hier tweakers zijn die er problemen mee zouden hebben als je met een DDR reepje aan kwam zeilen....ik iig niet. Kwoon in zoetermeer :P
Ik woon in de regio Roosendaal en Bergen op Zoom. (beiden ongeveer 20 km)
Anoniem: 31879 schreef op 20 June 2003 @ 08:09:
als en je hdd raar gaat doen, en je systeem wordt instabiel zou de voeding ook wel eens een oorzaak kunnen zijn. Tzal i.i.g. niet de eerste keer zijn.
Kan de voeding dan een negatieve invloed hebben op een Memtest? Ik had, met de FSB op 133, meer dan 1800 errors. Daarna heb ik de test met de FSB op 100 gezet. Ik heb Memtest niet helemaal gedaan, maar in de eerste 7 stappen had ik geen fouten zitten.

En volgens Powermax zatten er op de oude schijf Badblocks, de nieuwe schijf heb ik getest, en die is helemaal toppie!

Ben in staat om gewoon een nieuwe pc te gaan halen...... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13308

Aangezien het geheugen nu goed is, en de HD ook, heb je maar 3 mogelijkheden.

1) CPU te warm

2) Moederbord brak

3) Voeding brak.

Het is vervelend, maar daar lijkt het echt op.

Tenzij natuurlijk er een virus op het systeem zit, of de Win2000 CD niet goed is (beschadigd).. ;(

PS Hee, aangezien die GF4 kaart er ook al een tijdje in zit misschien, staat daarvan de koeling problemen te geven ? Die fannetjes hebben de neiging na een jaar of zo ontzettend dicht te slibben met stof -> fan loopt te langzaam of helemaal niet -> computer werkt, totdat Windows gaat draaien....

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 13308 op 20-06-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 14:37
Memtest dien je voor de volledigheid wel helemaal te laten draaien, en niet alleen de eerste 7 stappen. Nu weet je in feite nog niets!

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:55

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wat ook weles vage problemen verhelpt, is alles uit de kast schroeven en dat weer netjes monteren. Test je systeem zo minimaal mogelijk, dus alleen met mobo/geheugen/apg-kaart en floppy. Memtest pst wel op 1 diskette. Vervang eventueel ook es al je flatcables, je weet maar nooit. Je voeding? tja, alles kan. Maar die heeft het al die tijd wel gedaan en je heb geen kortsluiting gehad ofzo dus dat zou ik toch niet schuldige willen aanwijzen. Kan natuurlijk ook een slotje van je geheugen brak zijn. Probeer het eens in ander slotje.

tja als memtest al 1800+ fouten aangeeft in het begin, heeft het weinig zin om de test af te draaien lijkt me. Zoveel zinnigs zegt ie toch niet als het klaar is, behalve een leuk statistiekje. Het zegt echt niet zo van, je Rcas delay staat te hoog ofzo.

Iig niet in paniek raken, kalm en analistisch te werk gaan. Suc6

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Anoniem: 13308 schreef op 20 June 2003 @ 12:42:
Aangezien het geheugen nu goed is, en de HD ook, heb je maar 3 mogelijkheden.

1) CPU te warm

2) Moederbord brak

3) Voeding brak.

Het is vervelend, maar daar lijkt het echt op.

Tenzij natuurlijk er een virus op het systeem zit, of de Win2000 CD niet goed is (beschadigd).. ;(

PS Hee, aangezien die GF4 kaart er ook al een tijdje in zit misschien, staat daarvan de koeling problemen te geven ? Die fannetjes hebben de neiging na een jaar of zo ontzettend dicht te slibben met stof -> fan loopt te langzaam of helemaal niet -> computer werkt, totdat Windows gaat draaien....
CPU temp is 41, dus dat lijkt me niet te warm.
Mobo is idd een ook 1 van mijn gedachten....maar krijg je dan ook errors met Memtest?
Voeding, ik heb gekeken in de bios, aan de voltage-output van de voeding. de 5 Volt zit tussen de 4,993 en de 5,123. De 12 Volt zit tussen 12,023 en de 12,220.

Die GF4 heb ik een week of 5 geleden nog schoongemaakt.....

Jeetje, ik kom er pas achter wat het is, als ik alles vervangen heb, lijkt me wel.
Madrox schreef op 20 June 2003 @ 16:07:
Wat ook weles vage problemen verhelpt, is alles uit de kast schroeven en dat weer netjes monteren. Test je systeem zo minimaal mogelijk, dus alleen met mobo/geheugen/apg-kaart en floppy. Memtest pst wel op 1 diskette. Vervang eventueel ook es al je flatcables, je weet maar nooit. Je voeding? tja, alles kan. Maar die heeft het al die tijd wel gedaan en je heb geen kortsluiting gehad ofzo dus dat zou ik toch niet schuldige willen aanwijzen. Kan natuurlijk ook een slotje van je geheugen brak zijn. Probeer het eens in ander slotje.

tja als memtest al 1800+ fouten aangeeft in het begin, heeft het weinig zin om de test af te draaien lijkt me. Zoveel zinnigs zegt ie toch niet als het klaar is, behalve een leuk statistiekje. Het zegt echt niet zo van, je Rcas delay staat te hoog ofzo.

Iig niet in paniek raken, kalm en analistisch te werk gaan. Suc6
Ik ga maandag maar terug naar de shop met het geheugen. Als hij dan nog raar doet, ga brengen we het mobo ook maar terug enz.

Is dat dan de enige mogelijkheid om dat ding weer stabiel te krijgen?!?!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76915

Toen ik nog regelmatig overklokte had ook ik vrij vaak dirt soort problemen.
Defecte geheugen repen, moederborden, videokaarten. Sinds ik alles op default settings draai nooit meer van dit soort vreselijk moeilijk te vinden problemen.
Wat ik meestal deed was mijn hele systeem uitkleden tot de meest essentiele onderdelen. Liefst nog een pci vga in plaats van agp. Een nieuwe windows installatie erop (direct een ghost maken voor het geval dat). Liefst geen drivers installeren en bios op Default. En dan stapje voor stapje hardware gaan uitwisselen / vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80089

Ben de laatste tijd veel aanhet testen met memtest ivm nieuw systeempje. Maar nou zit ik toch met een vraagje. Ik heb de geheugen timings nu op 6-3-3-2 staan en met memtest geeft ie bij Memory 1485m/s aan. Verander ik de memory timings nu in 5-3-3-2 dan geeft ie 1435m/s aan. Ik had juist begrepen dat je alles zo laag mogelijk moest houden. Heb spanning van het geheugen op 2.8v staan. Heb de timings ook net weer verandert in 6-3-2-2 en nu heb ik dus 1460m/s. Ik gebruik TWinmos geheugen pc3200 2x512 in dual channel. Mijn vraag is dus hoeveel waarde moet ik hier aan hechten hoe krijg ik die timings dan boven de 1500m/s.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
*update*
inmiddels nieuw geheugen gehaald. Samsung pc2700 512 Mb DDR. En het probleem is nog niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 21:47
Kijk eens naar de condensatoren op het moederbord. Als die lekken of bol staan wordt je bord ook instabiel.
Overigens als memtest geen errors geeft wil dat nog niet zeggen dat je geheugen goed is (heb zelf gehad dat hij 3 uur kon memtesten zonder errors en bij het starten van de installatie van winxp al blauwe schermen. Nieuw geheugen erin problemen weg).

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68788

dan is je mobo denk ik naar de klote :X

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 68788 op 25-06-2003 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Anoniem: 68788 schreef op 25 June 2003 @ 02:56:
dan is je mobo denk ik naar de klote :X
Daar ga ik ook aan denken. Ik had Win2k weer geinstalleerd, sp3 enz erop gezet en dacht dat het weer goed was.

Gisterenochtend had ik een documentje nodig. Zet 'm aan, bij de boot van windows foutmelding, dat er een bestand beschadigd is of niet aanwezig. c_1252.nls.

Als ik het goed heb, is het een NTFS bestand? Repareren niet mogelijk, dus weer een nieuwe install.....

De format van c: was anders dan anders... het eerste procentje liep heel langzaam, dat duurde een minuut of 5 en hij sprong gelijk naar 33%.

Zijn jullie nog steeds van gedachte dat het het mobo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
*update*
Inmiddels is ook de cooler vervangen (de TD van de computerzaak dacht dat het aan de temeratuur lag) en de IDE-kabels.

4 Win2k installaties verder en een hoop ergenissen van mijn kant, ben ik er nog niets mee opgeschoten, nog steeds start-up loops, blauwe schermen enz.

Het vreemde is, dat als ik een installatie van Windows 2000 gedaan heb, met SP4 en overige downloads, alle drivers geinstalleerd (met tussendoor de vereiste reboots), loopt hij als een zonnetje.

Maar altijd, als ik 'm uit heb gezet ('s avonds laat) en de volgende ochtend als ik 'm dan weer aanzet, zijn de problemen weer terug!

't zuigt echt, ben er verschrikkelijk ziek van. Ik dacht een beetje verstand te hebben van PC's, maar nu...... :(

Tips please, want deze week ga ik weer terug naar de betreffende hardware zaak, om te kijken of het nu wel opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
*weer een update*

Nu ben ik echt niet te genieten. Vandaag een nieuw mobo (Asus a7nx8) gehaald, erin laten zetten door niet nader te noemen shop. Windows 2000 geinstalleerd, SP4 erover, en gaan....

Ja, dat had ik mooi gedacht ! :( Mooi dus niet werken! Zelfde fout, in een loop raken tijdens het opstarten van Windows!

Tja, iemand nu nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Brakke hd dan? En anders eventueel je cd-rom/dvd waarvan je installed, dat die de files half gaar leest en corrupt kopieerd ofzo. Denk zelf eerder aan gare hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Sick Nick schreef op 04 July 2003 @ 22:25:
Brakke hd dan? En anders eventueel je cd-rom/dvd waarvan je installed, dat die de files half gaar leest en corrupt kopieerd ofzo. Denk zelf eerder aan gare hd.
HD is ook al vervangen en getest met powermax van Maxtor. De lijkt nu goed te zijn.
De install cd is ook al vervangen en in een andere player gemikt om te installen..

Thanks for the thought, anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sja wat blijf ter dan nog over? Proc en videokaart. En eht is onwaarschijnlijk dat het de videokaart is dus zal het de proc wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:06
dan blijft eigenlijk alleen maar een brakke psu over, heb je geen andere om het ff te testen?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
MewBie schreef op 04 July 2003 @ 22:49:
dan blijft eigenlijk alleen maar een brakke psu over, heb je geen andere om het ff te testen?
Kep hier en hoop zooi liggen, maar geen AMD's meer jammer genoeg.

Het enigste wat nu nog niet vervangen is idd:
- CPU
- Voeding
- Videokaart

Ik heb al heel wat pctjes in elkaar gezet, maar dit heb ik nog nooit megemaakt.

Pagina: 1