Toon posts:

[Win2k] Kan op geen enkele manier booten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topictitel zegt kan ik niet booten.
Ik heb een geformatteerde en gepartitioneerde (via fdisk) Maxtor 91366U4 hd waarop ik dus W2K wil installeren via de cd-rom. Het mobo is een AOPEN MX3l met Intel Celly 433, 64Mb sdram.

Op 2 verschillende cd-romspelers krijg ik de melding ntldr not found als ik de w2k cd-rom wil booten. De (originele) w2k cd-rom werkt in 1 van die beide spelers wel op een andere pc. Beide cd-romspelers zijn 40-speed, de ene een asus, de andere een Lite-On LTN-403L. Beide spelers staan ingesteld als secondary master, de hd is primary master (wordt ook zo herkend bij opstarten).
Als ik een opstartflop erin gooi herkent hij op 1 of andere manier die flop niet eens...hij probeert gewoon de volgende in de bootsequence te vinden. Diezelfde flop werkt wel op een ander systeem (en de 2 andere w98 bootflops die ik probeerde ook); bij een DOS bootflop hetzelfde laken een pak.
Zowel de hd, de cd-romspeler als de diskdrive wordt herkend in de BIOS (alles ingesteld op AUTO) en juist weergegeven bij het opstarten.

Ik snap er heel weinig van waarom het niet doet aangezien het op een ander systeem allemaal wel werkt (incl. de hd, die heb ik ook al getest). Wat kan ik nog meer doen?...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 18:23 ]

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Bij mij lostte een bios update destijds het op.

Verwijderd

Topicstarter
hoop dat ik net een flash gevonden heb. Moet nu alleen nog wel proberen en hopen of de diskdrive deze flop dan wel pakt...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25

momania

iPhone 30! Bam!

Je hebt denk een simpel probleem, met simpele oplossing.
Waarschijnlijk staat de boot volgorde in de bios niet goed.
De melding dat de ntldr missing is komt omdat je pc wil booten van je harde schijf waar de mbr nog steeds gevuld is met het oude os, alleen heb je dat met herpartitioneren weggehaald.
Hij boot dus nu niet eens van flop of cd, maar alleen van de harde schijf, dus vandaar dat ik denk dat het iig in je bootvolgorde zit.

En 2 cd-roms op secundary master kan ook niet. Er moet er 1 master zijn en 1 slave.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk heb ik die bootvolgorde al veranderd - hij begint nu met booten vanaf A:...ook heb ik geen 2 maar slechts 1 cd-romspeler inzitten.

Anyway; ik moet dus een nieuwe flash hebben, da's me wel duidelijk.
Maar...welke bootflop ik er ook instop; ik krijg alleen maar de melding dat er geen system disk in zit. Ik heb het geprobeerd met 3 verschillende W98 startup disks, maar ik kom er niet in. En dat moet ik dus wel om te kunnen flashen.
Waar kan het aan liggen dat ie em niet pakt? De diskdrive ratelt wel, dus hij scant de flop wel degelijk.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OS in titel gezet, zie WOS Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik twijfelde zelf ook al of het OS er in moest of niet; vond t een randgeval. Anyway, ik denk dat ik het ook es probeer met een andere diskdrive. Verder weet ik ook nog nix te bedenken wat zou kunnen helpen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Voor het niet kunnen booten vanaf diskette idd niet nodig (maar dat deel is dan ook beter op z'n plaats bij de buren van OM), vwb. W2k niet kunnen booten wel iig ;) (Bij twijfel werkt [Alg] van Algemeen ook :P )

Ik heb hetzelfde mobo (en toevalig ook hier geen diskettestation meer :o Maar dat is in mijn geval gewoon een kapotte diskdrive). Je hoeft in ieder geen aparte drivers te installeren voor de IDE controller - wat bij bijv. RAID controllers nog wel eens het geval is.

Flashen: je kan trouwens ook flashen vanaf CD door alles op een CDRW te branden en die bootable te maken :)

De bekabeling zit trouwens wel goed?

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 20-06-2003 17:47 . Reden: OT tags ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kabels gecheckt - lijkt me wel goed te zitten, ook al omdat de diskdrive kennelijk wel herkend wordt. Helaas heb ik geen brander, bootable cd-rom fikken zal dus niet gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, wilde de oplossing toch maar ff posten. De diskdrive was kapot - wat mijn lieve vriendin wel wist maar mij was vergeten te vertellen :( Anyway, BIOS dus geflashed en het loopt als een zonnetje. iig bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1