Wat me de laatste tijd opvalt is dat wanneer ik zoek via de google-toolbar ik heel vaak duitse sites bovenaan de lijst terugvind. Met 'warez' in de search is het helemaal niet normaal meer. Meer mensen met deze ervaring? Zijn die duitsers zo goed in keywords of is er iets anders aan de hand?
Maak je gebruik van een nederlands toetsenbord?
Verwijderd
ff geprobeerd, zowel bij ned google als "google in english" allemaal engelstalige resultaten op 'warez'.
Moet je voor de grap eens kijken in de meta-tags van die sites, staan vol met keywords, ook van onderwerpen die niets met de site van doen hebben.
Dat is een van de redenen waarom jij die sites vaak te zien krijgt. Ik heb bij mijn voorkeuren bij Google de talen aangegeven die ik wil zien en duits zit daar niet tussen, simpelweg omdat er teveel ruis tussen de searchresultaten zit.
Dat is een van de redenen waarom jij die sites vaak te zien krijgt. Ik heb bij mijn voorkeuren bij Google de talen aangegeven die ik wil zien en duits zit daar niet tussen, simpelweg omdat er teveel ruis tussen de searchresultaten zit.
Ik krijg dit als ik zoek op "warez" (alles heb ik ff vervangen door "software"):
[knip]
Zit geen duits tussen.
Het woord 'warez' voor 'software' vervangen en dan een lijst links posten levert je gewoon een OW op. Volgende keer ietsje beter nadenken plz.
[knip]
Zit geen duits tussen.
Het woord 'warez' voor 'software' vervangen en dan een lijst links posten levert je gewoon een OW op. Volgende keer ietsje beter nadenken plz.
[ Voor 85% gewijzigd door intoxicated op 19-06-2003 18:41 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Ik gebruik Taal: Nederlands - Toetsenbord: VS internationaaljep schreef op 19 June 2003 @ 18:19:
Maak je gebruik van een nederlands toetsenbord?
Ik krijg de laatste tijd ook veel duitstalige sites bij bepaalde zoekopdrachten. Wat heeft de toetsenbord instelling er mee te maken dan ?
Opzich zou het voor Google niet uit moeten maken, maar, wat voor Accept-Language header stuurt je browser mee (taalinstelling dus) ?
Wat voor output geeft dit scriptje: http://concept.ceneon.nl/bram/acceptlanguage.php
Wat voor output geeft dit scriptje: http://concept.ceneon.nl/bram/acceptlanguage.php
[ Voor 28% gewijzigd door intoxicated op 19-06-2003 18:58 ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Het ergste is niet zozeer dat deze sites pretenderen gratis allerlei software aan te bieden, maar dat je meteen met een dialer download te maken krijgt 
Oftewel ik ken het fenomeen..en om een of andere reden zijn het altijd sites die op .DE eindigen.
Marr zoals hierboven wordt gesteld deze sites doen het erom om zo hoog mogelijk in de google zoekresultaten te verschijnen, en een niets vermoedende modemgebruiker zo van zijn centjes af te helpen
Oftewel ik ken het fenomeen..en om een of andere reden zijn het altijd sites die op .DE eindigen.
Marr zoals hierboven wordt gesteld deze sites doen het erom om zo hoog mogelijk in de google zoekresultaten te verschijnen, en een niets vermoedende modemgebruiker zo van zijn centjes af te helpen
het scriptje geeft een 'nl', dus dat zal wel meevallen. Die centen-verdienen-aan-onoplettenden-theorie geloof ik wel. In de duitse bladen die ik zo nu en dan lees staan ook veel waarschuwingen voor en software tegen dialers! Gelukkig doet de chello-kabel het goed bij mij en is de telefoon-modem-kabel niet aangesloten. Het viel me gewoon op dat ik vaak .DE sites bovenaan zag staan. (of duitstalige sites zonder .DE) Dan werkt Kazaa(lite) beter, op de virussen na dan... Maar ja, daar hebben we de virusscanner dan weer voor.
Verwijderd
Ja ik kom het ook regelmatig tegen, maar in je search gewoon -.de erbij zetten en je bent er vanaf
google gebruikt geen metatags (iig niet de keywords enzo)
🇪🇺 pro Europa!
Ik heb het ook vaak ja.. Vooral bij zaken die bij hacken of warez te maken hebben.
Het zijn allemaal Duitse domeinnamen met zoals iemand al zei elk met ellenlange fake omschrijvingen die waarschijnlijk allemaal van één bedrijf zijn. Een bedrijf met een dialer idd.
Snap niet wie naar hun gaat dialen. Is wel het onbetrouwbaarste dat ik ooit gezien heb.
Het zijn allemaal Duitse domeinnamen met zoals iemand al zei elk met ellenlange fake omschrijvingen die waarschijnlijk allemaal van één bedrijf zijn. Een bedrijf met een dialer idd.
Snap niet wie naar hun gaat dialen. Is wel het onbetrouwbaarste dat ik ooit gezien heb.
[ Voor 19% gewijzigd door Expander op 19-06-2003 19:55 ]
Expanding the inexpandable
Is het bij alle zoekopdrachten?
dan heb je spyware, die je browserinstellingen veranderd. En ook bij google dit soort sites bovenaan zet.
Draai Adaware o.i.d. eens
dan heb je spyware, die je browserinstellingen veranderd. En ook bij google dit soort sites bovenaan zet.
Draai Adaware o.i.d. eens
Verwijderd
Het is alleen als je op bepaalde termen zoekt om bijv. op een niet-legitieme manier een programma te registreren, .de zal wel in de aanbieding zijn geweest ofzoG-Spotter schreef op 19 June 2003 @ 19:55:
Is het bij alle zoekopdrachten?
Verwijderd
ik heb dat probleem ook de laatste paar dagen, google lijkt op de commerciele toer te gaan, het begin van het einde? Der zat ook nog een venijnige bij, toen ik (heel ontdeugend) een filmpje probeerde te kijken, kreeg ik de melding dat ik een codec nodig had, die bij windows te downen was, die site was echter nep (wel bedrieglijk goed nagemaakt), en ik werd opgescheept met allerlei rotzooi
Verwijderd
Dat heeft helemaal NIKS met google te maken. Het heeft maken met de keywords die jullie invoeren. Zoals bazs2000 al zegt hebben zij gewoon een zooi keywords in hun metatags staan ,z odra die gecombineerd worden met bijv 'warez' 'hacking' verschijnt hun pagina als eerste.Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 20:12:
ik heb dat probleem ook de laatste paar dagen, google lijkt op de commerciele toer te gaan, het begin van het einde? Der zat ook nog een venijnige bij, toen ik (heel ontdeugend) een filmpje probeerde te kijken, kreeg ik de melding dat ik een codec nodig had, die bij windows te downen was, die site was echter nep (wel bedrieglijk goed nagemaakt), en ik werd opgescheept met allerlei rotzooi
Nederlandsintoxicated schreef op 19 juni 2003 @ 18:54:
Opzich zou het voor Google niet uit moeten maken, maar, wat voor Accept-Language header stuurt je browser mee (taalinstelling dus) ?
Dit is inderdaad het probleem, zo'n beetje elk woord wat 'verboden' is om te downloaden dat zetten ze op die site. Daarom komen ze telkens bovenaan. en het zijn ook altijd van die nepsites met dialers. google zou die sites er eens allemaal uit moeten halen, ik wed dat die ene duitser die het verzonnen heeft er stinkend rijk van is geworden...Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 19:41:
het scriptje geeft een 'nl', dus dat zal wel meevallen. Die centen-verdienen-aan-onoplettenden-theorie geloof ik wel. In de duitse bladen die ik zo nu en dan lees staan ook veel waarschuwingen voor en software tegen dialers! Gelukkig doet de chello-kabel het goed bij mij en is de telefoon-modem-kabel niet aangesloten. Het viel me gewoon op dat ik vaak .DE sites bovenaan zag staan. (of duitstalige sites zonder .DE) Dan werkt Kazaa(lite) beter, op de virussen na dan... Maar ja, daar hebben we de virusscanner dan weer voor.
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Verwijderd
Ik denk eigenlijk dat mensen die zoeken naar dat soort programma's/keys toch echt wel weten wat een dialer is. Volgens mij zijn dialers eigenlijk voor een ander soort publiek gemaakt.elvis84 schreef op 20 June 2003 @ 18:56:
[...]
ik wed dat die ene duitser die het verzonnen heeft er stinkend rijk van is geworden...
Ik denk dat er genoeg newbee's zijn die hebben gehoord dat je ergens op internet gratis spellen kan downloaden. En daar moeten die dialer sites het juist van hebben. Hoe vaak heb je op tv al niet gezien dat een meneer een telefoonrekening had voor 1000 euro omdat ie op internet allemaal fotootjes van zijn huis en omgeving aan het bekijken was...het is altijd van die hardnekkige troep die dan de keer daarna dat je je pc opstart meteen weer geladen wordt enzoVerwijderd schreef op 21 June 2003 @ 13:29:
[...]
Ik denk eigenlijk dat mensen die zoeken naar dat soort programma's/keys toch echt wel weten wat een dialer is. Volgens mij zijn dialers eigenlijk voor een ander soort publiek gemaakt.
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Pagina: 1