Toon posts:

Applicatie verbergen in WindowList

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De WindowList, wie kent hem niet. Ook XMMS is geen onbekende. Wat ik nu graag wil is XMMS verbergen in mijn WindowList, gezien het altijd openstaat vind ik het een nogal nutteloze opvulling, bovendien gebruik ik de status-applet, dus zie ik het ook in mn notificationarea.

De help van gnome2 zegt mij hier niets over, en een search op tweakers en google heeft mij niet opgeleverd, weet iemand hoe ik dit kan doen?

Verwijderd

De "windowslist" zal ongetwijfeld zijn informatie halen uit /proc (waar ps ook zijn info vandaan haalt). Het is mogelijk om een programma te "hiden" voor het systeem, door de entry van xmms te "hiden" in /proc, maar dat valt weer onder dubieuze "hacking" software.

Wat een andere optie zou zijn, is de source erbij pakken en een exception toevoegen voor xmms :D De derde optie? Geen idee, mischien dat iemand anders nog wat weet...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 20:15 ]

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ik heb ooit eens contact gehad met de maker van die status applet, om iets soortgelijks te vragen als jij nu vraagt. Hij zei dat dat nogal wat voeten in de aarde zou hebben, dus hij ging het voorlopig niet doen iig. En daarmee bedoel ik de status applet zo aanpassen dat een dubbel klik erop XMMS uit de windowlist zou verwijderen (zoals met GAIM). Jammer, maar helaas.

Edit: kan het mailtje niet meer vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door wzzrd op 19-06-2003 22:15 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:21

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Toch is dat niet zo moeilijk...XMMS wil het dan misschien niet doen, maar KSCD (KDE CD Player) doet hier wel ongeveer wat je wilt. Je krijgt rechtsonderin zo'n statusapplet en als je daarop links klikt dan komt KSCD tevoorschijn. Nogmaals klikken maakt dat de speler zijn window uitschakelt, wat automatisch betekent dat hij niet meer in de lijst met draaiende programma's staat. Overigens doet Gaim hier precies hetzelfde :).

* odysseus vindt het ook een handige feature, maar je bent dus niet de eerste die eraan denkt :P.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ben ik niet zo'n ster in programmeren. Ik knutsel wel eens wat in VB, maar verder ook niet. Bovendien lijkt me toch dat er een eenvoudige manier moet zijn om ziets te verbergen. Wellicht dat er ergens op het internet een patch te vinden is ofzo voor xmms.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Het gaat niet om XMMS, maar om de Window Manager en / of the Windowlist applet. Maareh, VB gaat je niet helpen onder Linux ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hahahaha, nee idd. Misschien moet ik een boekje kopen C++ voor Linux ofzo, ik zag zoiets laatst bij de boekhandel liggen. Misschien dat er iemand is die in de source van Gaim kan ondekken hoe ze daar Gaim uit de windowlist halen, en dat porten naar xmms. Er zijn best veel mensen geintresseerd in zo'n functionaliteit denk ik.

In de source van Gaim zoeken op 'hide' levert de volgende functies op:
- gtk_widget_hide(deny_conn_hbox);
- gtk_file_selection_hide_fileop_buttons(GTK_FILE_SELECTION(tkconv->dialogs.log));

Kan iemand hier iets mee?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 12:23 ]

Pagina: 1