Toon posts:

Ik zoek een of meer howtos over het volgende

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken nieuwe computers en nou had ik het volgende in gedachten

ik heb 2 winxp client
en een 1 p2 400mhz 380mb inter 80gb 100mbit nic die ik als server wil laten dienen
ook heb ik al een linux server die als firewall router en dhcp server en email server webserver en ftp server dient

nou wou ik het volgende doen met de p2 400mhz
deze wou ik laten dienen als een server die rechten geeft aan users die op de clients inloggen. bijv rechten dat ze niet aan bestanden op c mogen komen alleen gebruiken of lezen. Ook wou ik ervoor zorgen dat de temporary internet files mijn documenten cookies temp op de server worden gezet voor elke user in een aparte directory op de server. En dat op de server in deze aparte directory geen andere users kunnen komen.

ik wil graag als os win2k server gebruiken (die heb ik thuis liggen)
ik denk dat ik hier active directory voor nodig heb alleen weet ik dit niet zeker
maar wat ik nu zoek is een goede how to / s om dit te kunnen realiseren zonder dat ik de linux moet verandere dat ie geen dhcp server meer mag zijn.

wie kan me helpen

alvast bedankt

edit
modjes willen jullie de topic titel veranderen als deze niet goed mocht zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 18:17 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 17:25

momania

iPhone 30! Bam!

Kijk voor de gein eens op http://www.datacrash.net
Die komt uit het profiel (en is dus een site mede van) mutsje

Daar staan heel veel how-to's (wel in het engels) over het hoe en waarom rond windows en vooral win2k server.

En in je topic titel moet je voortaan even het os als eerste vermelden.
in dit geval was dat dus [win2k server] geweest.

btw. hier staan ook nog wat how-to's in: Windows Operated Systems - FAQ

[ Voor 34% gewijzigd door momania op 19-06-2003 18:58 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

modjes willen jullie de topic titel veranderen als deze niet goed mocht zijn
Geef dan zelf een voorzetje ofzo (gebasseerd op de tips in het WOS Policy). Wij zijn niet altijd zo creatief :Y)

Maar goed, inderdaad moet het toch wel lukken met de tips in de WOS FAQ + datacrash.net (waar een groot deel van de howto's vandaan komen O+ )

[google=implement active directory] geeft ook veel tips, Microsoft is dan ook een handige plaats om veel te leren. Pak-em-beet http://windows2000.pagina.nl heeft volgens mij ook een aantal handige links. Een neem-me-in-de-hand stappenplan zal je niet zo snel vinden die precies aansluit op jouw situatie. Maar met bovenstaande moet het wel lukken denk ik. Maar ik zou zeggen: probeer het gewoon, daar leer je heel veel van zwaai naar blackd

Als het niet genoeg is: open maar even een nieuw topic als je bovenstaande tips al hebt gelezen, succes & have fun :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.