Toon posts:

1 ding veranderen voor meer bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo Tweakers!

Ik ben bezig met men site en ik wil graag maken dat mensen hun favoriete voetbalopstelling (van 1 bepaalde club) kunnen sturen (via formuliertje als dat lukt) En dat men dan een eigen "profiel" krijgt op de site (html file) en dan zijn er wedstrijden gespeeld en krijgen de voetbalspelers punten. Maar natuurlijk is het veels te veel werk als je html file na html file van iedere persoon de punten achter de spelers bij te zetten. Is er een soort van script of programmatje ergens te vinden zodat je bijvoorbeeld bij een speler (noem maar Litmanen) +3 punten te geven en dat hij dan in ieder profiel zichtbaar is(die 3 punte)?

Ik hoop dat jullie enig idee hebben
alvast _/-\o_

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Een SQL server + een scripting taal :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

te vinden, nee. te maken, ja, en dat mag je zelf doen omdat scriptrequests niet mogen :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

*oepsie* zei Dark Blue ;)

[ Voor 99% gewijzigd door jep op 19-06-2003 18:13 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kijk ik noem even twee dingen:

1) automatiseren kun je of niet, want je wilt puur html gebruiken - bovendien weet je niet of jouw server die exotische scriptingtalen van de buren hier ondersteunt, en of jij in dat soort talen al een beetje wegwijs bent; of, als tweede, het loopt ontzettend uit de klauwen omdat gebruikers een onmogelijk puntenaantal gaan invoeren of met de spelers gaan saboteren.

2) Als jij je html code schoon houdt, hoef je alleen in een text editor met highlighting elke file te openen en even de nummers op elke plek bij te werken. Tja, dat is veel werk, maar as I said, als je je html schoon en overzichtelijk houdt met comments hier en daar, kun je het redelijk goed bijhouden en als het teveel deelnemers geeft, kun je het aan een vriend doorgeven die jou meehelpt updaten.

Pas in een later stadium zou ik aan optie 1 gaan denken.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• supakeen
Dark Blue schreef op 19 June 2003 @ 18:13:

1) automatiseren kun je of niet, want je wilt puur html gebruiken - bovendien weet je niet of jouw server die exotische scriptingtalen van de buren hier ondersteunt, en of jij in dat soort talen al een beetje wegwijs bent; of, als tweede, het loopt ontzettend uit de klauwen omdat gebruikers een onmogelijk puntenaantal gaan invoeren of met de spelers gaan saboteren.

2) Als jij je html code schoon houdt, hoef je alleen in een text editor met highlighting elke file te openen en even de nummers op elke plek bij te werken. Tja, dat is veel werk, maar as I said, als je je html schoon en overzichtelijk houdt met comments hier en daar, kun je het redelijk goed bijhouden en als het teveel deelnemers geeft, kun je het aan een vriend doorgeven die jou meehelpt updaten.

Even over jouw optie 1, daaraan kun je je systeem aanpassen ;)

De topicstarter heeft duidelijk niet goed nagedacht, hoe ga je je wedstrijden tussen je favoriete teams bepalen qua punten. Ik bedoel je kan niet iedere speler een skill level geven omdat ze toch iedereen kunnen kiezen die ze willen :)

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:19

Yo-han

nope.

Dark Blue schreef op 19 June 2003 @ 18:13:

Je kan ook nog ff Golive aanschaffen of op de niet correcte manier aan Golive komen en dan al je bestanden bij elkaar dumpen als site. Kan je allerlei leuke dingen linken enzo en tekst aanpassen wordt al een stuk makkelijker.

Af en toe heb je net het gevoel dat je in ms word bezig bent ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allen (vooral dark Blue) dus het slimste is punt 2. Thanks!

• supakeen
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 18:20:
Ok bedankt allen (vooral dark Blue) dus het slimste is punt 2. Thanks!
Ik wil het er toch nog even met je over hebben hoe je dit wilt realiseren kwa systeem enzo dus als je me dat nog even zou kunnen vertellen :?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

zmn schreef op 19 June 2003 @ 18:21:
[...]

Ik wil het er toch nog even met je over hebben hoe je dit wilt realiseren kwa systeem enzo dus als je me dat nog even zou kunnen vertellen :?
Daarbij wil ik nog opmerkingen dat ik

1. hoop voor je dat je erg weinig respons krijgt.
2. Weinig mensen mee gaan doen.
3. Je goed kan rekenen
4. Je accuraat bent
5. Veel tijd over hebt.

Want de foutkans is wel enorm op en het gaat je klauwen met tijd zo kosten...

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
zmn schreef op 19 June 2003 @ 18:17:
[...]

Even over jouw optie 1, daaraan kun je je systeem aanpassen ;)

De topicstarter heeft duidelijk niet goed nagedacht, hoe ga je je wedstrijden tussen je favoriete teams bepalen qua punten. Ik bedoel je kan niet iedere speler een skill level geven omdat ze toch iedereen kunnen kiezen die ze willen :)
De selecite zal ong. 20 spelers groot zijn... Dus moeten ze daar 11 spelers van kiezen en op hun favoriete plek zetten. En dan moeten ze dat via een soort formulier kunnen invullen. Stel: Mijn site gaat over ajax dus moeten ze 11 favo spelers van AJax kiezen, en stel de eerste wedstr. ajax wint met 2-0 door 2 doelpunten van Zlatan (STEL) en litmanen krijgt rood dus dat betkeend dat ik -1 punt van Litmanen haal en +2 bij Zlatan!

• supakeen
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 18:24:
[...]

De selecite zal ong. 20 spelers groot zijn... Dus moeten ze daar 11 spelers van kiezen en op hun favoriete plek zetten. En dan moeten ze dat via een soort formulier kunnen invullen. Stel: Mijn site gaat over ajax dus moeten ze 11 favo spelers van AJax kiezen, en stel de eerste wedstr. ajax wint met 2-0 door 2 doelpunten van Zlatan (STEL) en litmanen krijgt rood dus dat betkeend dat ik -1 punt van Litmanen haal en +2 bij Zlatan!
Dus de teams/profielen verdienen hun punten puur door spelers en wat die in het echte voetbal doen :? Wat maakt het dan uit op welke positie ze staan :)

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Ennuh dat moet iemand dan leuk vinden?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
als je er prijze mee kunt winnenn wel ja :) maar t zelfde als vileague.nl zoiets!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
jaja dacht ik al..maar posities heeft geen nut ofwel? gewoon een team kiezen en 11 spelers die er het vaakst instaan en hopen dat je punten scoort?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
posities maakt niet zo heel veel uit

http://www.supver-psv.nl/...tellingen/opstellingen.pl

dit idee!!! Je moet het gewoon aan kunnen kliken en dan eventueel verzenden.. maar volgens mij lukt dat nog niet echt

• supakeen
-Cargo- schreef op 19 juni 2003 @ 18:30:
jaja dacht ik al..maar posities heeft geen nut ofwel? gewoon een team kiezen en 11 spelers die er het vaakst instaan en hopen dat je punten scoort?
Zo lijkt het wel, alleen moet je toch echt wel wat weten over het team :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 18:33:
posities maakt niet zo heel veel uit

http://www.supver-psv.nl/...tellingen/opstellingen.pl

dit idee!!! Je moet het gewoon aan kunnen kliken en dan eventueel verzenden.. maar volgens mij lukt dat nog niet echt
Maar da's ook niet met alleen HTML gemaakt.. Die heeft Perl als serverside taal gebruikt..

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Mja, begint wel erg veel weg te hebben van een scriprequest.

Zie de W&G FAQ/policy

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Willem
  • Laatst online: 22:08
* TS heeft een oplossing die hij best zelf had kunnen verzinnen
* Dit topic gaat helemaal de verkeerde kant op, dus slotje.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.