Wizard detecteert Speedtouch 510 modem niet.

Pagina: 1
Acties:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17

GG85

.......

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleem(pje), de installatie/update wizard van zowel de KPN als de Alcatel cd-rom van mijn ethernet ADSL d.h.z. pakket detecteren mijn modem niet!
Op zich is dit niet zo'n probleem omdat ik via 10.0.0.138 zelf al de benodigde files geupload heb naar het modem waardoor mijn ADSL gelukkig al een week staat te brommen, maar het lijkt me dat als ik een keer de modemfirmware via de -op de Alcatel cd-rom staande- wizard wil upgrade ik toch met een probleem zit.
Zoals ik al zei werkt ADSL perfect, ik kan gewoon via 10.0.0.138 de modem inkomen en pingen naar dit adres en 10.0.0.150 werkt ook gewoon. Alleen kunnen de officiele wizards mijn modem dus niet vinden!?
Zijn er meer mensen met dit probleem en natuurlijk: wat is de oplossing?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
10.0.0.150 is dus je eigen client pc ?

Kijk verder eens naar firewall's etc :)

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Zijn geen firewall's geinstalleerd, zelf XP's firewall staat uit.
Die ping 10.0.0.150 moest van de KPN helpdesk. Ik heb gewoon een LAN-verbinding naar mijn moden waarvan in de eigenshappen als ipadres 10.0.0.150 staat en als standaart-gateway 10.0.0.138 wat dus mijn ADSL modem is.

/offtopic zijn er tweakers werkzaam bij de KPN ADSL doe het zelf hulplijn? degene die ik aan de phone had klonk als een tweaker. oh wat voelde ik me dom omdat ik niks van netwerken etc afweet. /offopic

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
GG85 schreef op 19 June 2003 @ 18:36:
Zijn geen firewall's geinstalleerd, zelf XP's firewall staat uit.
Die ping 10.0.0.150 moest van de KPN helpdesk. Ik heb gewoon een LAN-verbinding naar mijn moden waarvan in de eigenshappen als ipadres 10.0.0.150 staat en als standaart-gateway 10.0.0.138 wat dus mijn ADSL modem is.

/offtopic zijn er tweakers werkzaam bij de KPN ADSL doe het zelf hulplijn? degene die ik aan de phone had klonk als een tweaker. oh wat voelde ik me dom omdat ik niks van netwerken etc afweet. /offopic
Das dan erg vreemd. Scan je PC eens op vreemde spyware?
www.lavasoftusa.com, daar is ad-aware te downloaden :)

Er zijn btw wel tweakers die bij de helpdesk werken ja... ;)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:37

Reptile209

- gers -

Als je je IP op automatisch zet, doet 'ie het dan wel? Want de 510 heeft een ingebouwde DHCP-server (en geeft je dus de juiste instellingen mee). Het kan zijn dat de wizzard in paniek raakt van de vaste instellingen. Hoe staat BTW je subnet ingesteld? Dat zou 255.255.255.0 moeten zijn.
Doe anders in een Cmd-venstertje eens IPConfig en post dat hier. De wizzard zou 'm toch echt als eerste moeten kunnen vinden :)

Zo scherp als een voetbal!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

En hoe heb je dat ding verbonden met je PC? Rechtstreeks of zit er een router/switch/hub tussen en welk merk/type is dat dan?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

maar het lijkt me dat als ik een keer de modemfirmware via de -op de Alcatel cd-rom staande- wizard wil upgrade ik toch met een probleem zit.
Neehoor, het enige wat die wizard doet, is een ini bestand in je modem uploaden en je modem resetten en je PC op "DHCP" zetten. Dat kan je ook allemaal handmatig. Je hebt in elk geval geen enkel probleem.

Wat je kan proberen is je netwerksnelheid op 10/half mode zetten of een ander netwerkkaartje proberen (ja echt, probeer het maar eens op een andere PC).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Al het bovenstaande is al geprobeerd en is ook goed, zoals subnet, rechtstreeks verbonden, op adware en virussen gescant. Snap er echt niets van, alles werkt na handmatig instellen perfect alleen vertikken beide wizards mijn modem te vinden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

alles geprobeerd? 10 half mode, ander netwerkkaartje?
vergeet het anders gewoon, het is echt niet belangrijk / nuttig. Die wizzerd is voor no-no's die niet snappen hoe je iets handmatig configureert.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Alleen geen ander netwerkkaartje maarja, die heb ik niet op voorraad liggen ;) Ik wil toch wel graag weten wat het is.
Pagina: 1