Gaat een monitor zo kapot, dus is dit heel gewoon eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Het geval betreft een monitor met eigen voeding en kabel op aarde stopcontact. Dus de monitor zit niet in de PC.
De PC heeft zelf 220 en is ook geaard.

Nu sinds een week of zo doet mijn monitor af en toe 'twitchen' een 'rillingkje over het beeld'
Het kan overal zitten, horizontaal, verticaal.
Connectoren zitten goed.
Videokaart gewisseld met andere PC beiden zijn goed op diens andere monitor.

Is nu mijn 4 jaar oude 15" van targa aan het kapot gaan?
Degauss hielp ook al niet.
Verder is het ding best zwaar omdat ie shielded is, op lan partys kan er van alles naast staan en dan boog mijn beeld geen millimeter :-)

Omdat ik niet precies weet hoe dat werkt heb ik toch de speakers even onder het bureau gezet. Geen verschil.

Af en toe trilt ie.
Iemand een idee wat dit is?
Gaat een monitor zo kapot, dus is dit heel gewoon eigenlijk? :?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Toevallig geen mobiel in de buurt liggen?

Als ik word gebeld/smsd hoor ik dit altijd eerst door speakers en monitor :)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 17:43: Toevallig geen mobiel in de buurt liggen? Als ik word gebeld/smsd hoor ik dit altijd eerst door speakers en monitor :)
Klopt, dat heb ik ook ! :-)

Maar nee die zit vertrekken verder in mijn jas en staat uit.

Goeie tip overigens voor anderen die dit ooit zoeken. Want inderdaad geeft die een behoorlijk veld af dat de boel stoort.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

mssn iets met de kabel?

Maar ik zou toch es naar een andere monitor gaan kijken als dit je primaire monitor is :Y)

[ Voor 1% gewijzigd door 418O2 op 19-06-2003 17:54 . Reden: primair natuurlijk ;) ]

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Overigens heb ik het misschien wel gevonden!!! (Door die gsm vraag ging ik even de omtrek bekijken)

Het AP van asus de access point dus, staat nu plus minus 50 a 70 cm dichterbij.
Eerst stond deze op een tafel naast het bureau, nu er op zodat ie verder van de muur is en hoger.

Deze zette ik uit en het twitchen is niet meer voorgevallen!!!
Kennelijk is het als dit het is, die roam functie die een net ff naders/sterker signaal afgeeft.(hoewel ik geen frequentie heb bemerkt de afgelopen week. Ja dat het steeds vaker gebeurde :-)

De monitor staat overigens al jaren op 1024x764 bij 85 Hz

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
notsonewbie schreef op 19 June 2003 @ 17:57:
De monitor staat overigens al jaren op 1024x764 bij 85 Hz
Zal wel 1024x768 zijn ... ;)

-

Verwijderd

notsonewbie schreef op 19 juni 2003 @ 17:38:
Nu sinds een week of zo doet mijn monitor af en toe 'twitchen' een 'rillingkje over het beeld'
Het kan overal zitten, horizontaal, verticaal.

..8<..
Iemand een idee wat dit is?
Gaat een monitor zo kapot, dus is dit heel gewoon eigenlijk? :?
Die "twitch"? Ziet dat eruit als een zeer korte 'flits' (soms geconcentreerd in 'n smalle band) en hoor je 't ook?

Mocht je 't ook horen (korte zachte tik) dan heb je grote kans dat 't in 't HV(hoog voltage) circuit zit. MAW dat de aansturing van de flyback trafo 't niet meer zo kan bolwerken.

Na verloop van tijd zal 't beeld dan helemaal ineen klappen.

Wat de oorzaak is, is zo niet direct te zeggen, maar 9 van de 10 keer is 't terug te vinden in 't aansturingscircuit van de flyback. Vaak een uitgedroogde elco, of een de geestgevende FET.

Verwijderd

Heb nog nooit een Targa monitor gezien die wel een goed beeld heeft.
Op school hadden ze er een hele hoop allemaal zo wazig als de pest en een vriend van me heeft er ook 1 gehad wat een waardeloos beeld wazig en soms ook trillen wat je zegt :r .

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 18:07:Heb nog nooit een Targa monitor gezien die wel een goed beeld heeft.
Haarscherp!
Geen trilling te zien op de webcam (als ik die ook wat tweak :-)
Heerlijke monitor. Tot op heden nergens last van gehad m.b.t. speakers, GSM's e.d.

Nu kennelijk wel met de plek van de AP.
Deze staat uit, en sinds die uit staat, geen trillingen meer.... vooralsnog....

Verder is het lekker dat het beeld van rand tot rand te vullen is, geen zwarte kaders.
En dan al die (4 jaar terug was dit heel wat) tuv mpr en nog wat anti-straling matregelen die die heeft.

Ik hoop zo dat ie nog zo lang meegaat tot er tft fout-loze schermen komen voor zeg 200 euro :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb ik ook wel es gehad (2x zelfs!) met een LG monitor. Precies hetzelfde.. een aantal weken gaf ie af en toe een soort tikje/flitsje/schokje door het beeld en uiteindelijk deed de hele monitor het niet meer (als je hem aan wilde doen ging ie heel raar tikken, alsof het een auto is die niet kan starten). Kreeg gelukkig wel telkens weer een nieuwe ivm. garantie, maar daar heb jij niks meer aan denk ik.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Palomar schreef op 19 June 2003 @ 19:48:
heb ik ook wel es gehad. (als je hem aan wilde doen ging ie heel raar tikken, alsof het een auto is die niet kan starten)
Dat las ik meer bij een search hiernaar.
Maar dit is niet het geval. Ik denk nu echt dat het door het access point komt.

Geen fluittonen of tikken, en sinds de AP uit staat, geen monitor bevinkjes meer...

Nu maar hopen dat het dat is, dan verplaats ik de AP gewoon weer. Dan maar wat minder bereik, die beeldstorinkjes zo nu en dan zijn knap irritant.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 18:00:
[...]Die "twitch"? Ziet dat eruit als een zeer korte 'flits' (soms geconcentreerd in 'n smalle band) en hoor je 't ook?
Neen, geen (bij-) geluiden.

Verwijderd

notsonewbie schreef op 19 June 2003 @ 20:15:
[...]

Neen, geen (bij-) geluiden.
Dan zal 't waarschijnlijk toch 't accesspoint zijn geweest, zoals je al eerder vermeldde (fingers crossed ;) ).

Maar hou 't even goed in de gaten zou ik zeggen.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ja het moet het accesspoint zijn geweest. Als die uitstaat gebeurt er niks byzonders.
Staat ie aan, dan doet het scherm dus af en toe ehhh twitchen, trillinkjes, bibbers.
Thanx all!

Pagina: 1