Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 17:26:
[...]
Dus je wilt QBasic een exe laten wegschrijven of misschien wat ASM in het geheugen laten laden die hij dan vervolgens gaat uitvoeren ofzo (ik neem niet aan dat je een soort AVI wilt wegschrijven, daar is hij A. te langzaam voor en B. kost teveel geheugen)?
Ik weet niet hoe 1337 de programmeerskills zijn van de TS, maar dit lijkt me toch redelijk lastig (aangezien het ding geen harde schijf heeft en het exe-wegschrijven dus vrijwel uitgesloten is)...
Zoals ik al in m'n eerdere posts heb gezegd was ik zelf al een tijdje bezig met de laptop-kant software, maar dit was een beetje uit de hand gelopen in Assembly. Ik ga uit van een Pentium 75 laptop met 640*480 scherm met enkel een flop maar met iets van 8MB geheugen. Het moet niet al te moeilijk zijn om een "executable" te uploaden naar de RAM-disk en dan deze bijvoorbeeld als Pascal te laden van deze schijf. Met een aantal routines en reservering van wat bandbreedte voor zulk soort geintjes moet het lukken. Ik meen dat het niet al te moeilijk is een compiler voor de betreffende taal waaronder de laptop draaid mee te laten booten, eventueel met meerdere floppydisks in te voeren of voor de freaks een solidstate harddisk (CF-card) gebruiken.
De stappen die ik in gedachten had voor de screensaver annex addon:
1.) Laptop wordt aangezet
2.) Laptop software wordt gestart, dus vanalles in de RAM-disk laten zetten zoals compiler enzovoorts, daarna programma starten
3.) Een informatiestroom (mem-stats ed) wordt onderbroken door bijvoorbeeld een "screensaver"-header
4.) De informatie (die dus telkens met een header en trailer wordt aangegeven) wordt naar een bepaald gedeelte in bijvoorbeeld een .PAS bestand geschreven (dit is dan de ongecompileerder versie van het laptop-programma)
5.) Als alle informatie is ontvangen wordt het programma afgesloten met bijvoorbeeld halt(1), een Batch-file vangt dit af en compileerd de .PAS (die dus net aangepast is) deze wordt gecompileerd naar een nieuwe executable en dit nieuwe programma wordt weer opgestart en het hele gebeuren start weer opnieuw
Met de screensaver denk ik dus aan een simpel stukje software wat wat simpele grafische dingen tekenen kan OF, en nu wordt het leuk, een soort van multi/VU-meter die de waarde van een bepaalde stat analoog weergeeft.
De screensaver moet je niet echt als screensaver zien maar kan bijvoorbeeld van pixel 0,0 tot 640,100 een bewegende balk zijn die dus aanpasbaar kan zijn... Wordt er geen nieuw programma onderdeel geupload dan blijft deze dus continu draaien.
Mijn ehum skills zijn dat ik Assembly, Pascal en Delphi kan programmeren, binnenkort komt daar C bij. Eventueel zou de Windows server in Labview gemaakt kunnen worden dit kan ik in principe ook knutselen.
Speed kills, but beauty lives forever...