Toon posts:

Wirwar van mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap absoluut NIET wat het nut is van al die mogelijkheden op de frontpage dat je mensen punten kan geven voor een post en kan aftrekken. En dan die vreselijke '10 reacties niet zichtbaar op huidige niveau'.

Rare karmapuntensysteem. Wat heeft dat nou voor toegevoegde waarde?
Is alleen interessant voor nerdjes die hun online alter-ego status willen opkrikken. Iemand die gewoon beetje interesse heeft in dingen en af en toe wat mee wil discussieren moet meteen zich door een wirwar van (nutteloze) mogelijkheden heenwerken.

Waarom kan het niet zijn als bijvoorbeeld op fok.nl, of nog liever, gewoon een systeem ZONDER punten.

Ik vond tweakers eerst wel ok maar het huidige systeem slaat echt helemaal nergens op, nou ja, behalve voor die mensen die het o' zo boeiend vinden als mensen hun post 'informatief' vinden ofzo.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-03 16:06

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 16:52:
Ik snap absoluut NIET wat het nut is van al die mogelijkheden op de frontpage dat je mensen punten kan geven voor een post en kan aftrekken. En dan die vreselijke '10 reacties niet zichtbaar op huidige niveau'.
Dat is om onzin reacties, spam, trolls, flames etc naar beneden te modereren zodat men zich er niet aan stoort. De 10 reacties die je op dat nivo niet ziet zijn dus reacties die geen toegevoegde waarde hebben.
Is alleen interessant voor nerdjes die hun online alter-ego status willen opkrikken. Iemand die gewoon beetje interesse heeft in dingen en af en toe wat mee wil discussieren moet meteen zich door een wirwar van (nutteloze) mogelijkheden heenwerken.
online alter-ego status hebben is cool :P
En bovendien kun je meteen doorhebben of iemand een beetje normaal en informatief kan reageren of alleen maar domme dingen roept en blaat
Waarom kan het niet zijn als bijvoorbeeld op fok.nl, of nog liever, gewoon een systeem ZONDER punten.
werkt niet, dat is voor de mods en admins niet te doen om alles bij te houden, en reacties die gescheld bevatten, onwaarheden, bedekte flames trolls etc kun je dan ook gewoon blijven zien, en dat hoeft echt niet, bovendien, als je te vaak domme dingen op de FP roept dan kun je op een gegeven moment niet meer posten, dat is een groot voordeel en geheel zelfregulerend
Ik vond tweakers eerst wel ok maar het huidige systeem slaat echt helemaal nergens op, nou ja, behalve voor die mensen die het o' zo boeiend vinden als mensen hun post 'informatief' vinden ofzo.
tuurlijk, systeem is pas 3 jaar op de fp, en je hebt het nu pas door?

En ja, je kunt meteen zien aan de moderatie of een post informatief is, interesant etc, dat is toch alleen maar handig?

Ik denk dat het erop neer komt dat jij het niet snapt wat de voordelen ervan zijn en/of dat jij zo'n laag karma hebt dat je niet meer kan posten.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 09:25

feej

giraffemeisje

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 16:52:
Je [i[hoeft[/i] niet te modden. Tis een mogelijkheid. Dat reactieniveau kun je btw zelf instellen in je profiel geloof ik.
Het hoofddoel is het niveau van de reacties op de frontpage een beetje te kunnen garanderen. De slechte reacties eindigen op 0 of lager, en zijn dus niet zichtbaar op het standaardniveau (+1). Dit voorkomt dat je een weg moet banen door 100 flamebaits en trolls. Daarbij zorgt het er ook voor dat users die heel slecht reageren, dat dat aan hen te zien is.
Dit is gewoon een tikkeltje interactiever.

Btw. Ik denk dat je het geheel best iets vriendelijker had kunnen verwoorden. Je trapt op het zieltje van mijn vriendjes van de MoLiCe. :/

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 16:52:
Heb jij dan zin om reacties als "Ach, Intel is toch beter dan AMD", "Dit ziet er gaaf uit" en "first post" te lezen? Het mod-systeem is in het leven geroepen om dit soort reacties tegen te gaan, en mensen met goeie, degelijke reacties te belonen met een status.
Aan de status kan je meteen zien om het iemand is die fatsoenlijke reacties plaatst en iemand is die ook een goeie kijk heeft op de zaak. Iemand die godlike is heeft betere reacties neergezet dan iemand die feut is.
Dan krijg je mooie flamewars en worden de trollen om je oren gegooid. Ik heb dan geen zin om te reageren op iemand voor een goeie discussie en lees ik de reacties al helemaal niet.
Zie de opmerking van * Kees .

Als je niet wilt modden, hoef je dat ook niet te doen. Dan moet je ook niet komen klagen als een reactie van jouw eindigd op -1 ;).

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Bovendien staat alles kraakhelder uitgelegd in de FAQ. Dat jij niet de moeite wil nemen om je erin te verdiepen: prima, maar val ons er niet mee lastig.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Zonder het moderatie systeem zou ik zijn afgehaakt als bezoeker.
Ik wil graag dat ik volledig verwend wordt als ik op een site kom. Dat de nieuwste items moeten duidelijk aangegeven staan en de tekstjes makelijk leesbaar zijn. Dan wil ik vervolgens ook dat ik geen onzinreacties zie, daar ben ik niet in geïntresseerd. T.net, daar hebben we het over in dit geval, zorgt dus maar dat al die zooi op 0 of -1 terecht komt. Mét dit uitgekiende moderatie systeem.

Er zijn altijd 2 zijdes...
Aan de ene kant de extra mogelijkheden wara je niet op zit te wachten(als PowerModereren ingeschakeld wordt kun je modereren uit zetten, zie de sticky in Tweakers.net Moddereter Forum).
Aan de andere kant zorgt het voor extra gemak zoals ik hierboven beschrijf.

* Alex vraagt zich af of de topicstarter toevallig benadeeld is door het systeem... O-)

[ Voor 31% gewijzigd door Alex op 19-06-2003 19:10 . Reden: brakke zinnen verbeterd ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Pagina: 1