Toon posts:

win98 aanmelden op nt4 server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een win98 machine op adsl staan.
In Haarlem staat een NT4 server ook op adsl.

Tussen deze 2 machines hebben we een vpn verbinding gemaakt.
Ik kan dan de server wel pingen, maar als ik in mn browser typ: \\192.168.x.x krijg ik niet de mappen etc. te zien.

Echter als ik hier met win 2k de vpn naar Haarlem maak, en ik typ \\192.168.x.x dan krijg ik ze wel te zien.

Ik heb hier niet zo heel erg enorm veel verstand van, en met de search kwam ik eigenlijk ook niet echt verder.

Oh ja, ik krijg op beide wel gewoon een ip adres toegewezen door de nt4 server.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Je zult op de NT bak een lokaal account aan moeten maken en bepaalde rechten moeten geven, met die accountgegevens kun je vervolgens op de 98 bak inloggen en verbinding maken..

Gebruik zowieso de search want er is hier veel over te vinden.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
dominic schreef op 19 June 2003 @ 16:47:
Je zult op de NT bak een lokaal account aan moeten maken en bepaalde rechten moeten geven, met die accountgegevens kun je vervolgens op de 98 bak inloggen en verbinding maken..

Gebruik zowieso de search want er is hier veel over te vinden.
We hebben speciaal hier voor een account aangemaakt, maar zoals gezegd, mar win 2k werkt het wel, maar win 98 niet.

Ik weet ook niet echt hoe ik het moet zoeken....sorry

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bij Netwerk in het configuratiescherm moet je bij de eigenschappen bij "Client voor Microsoft Netwerken" kijken. Daar zit ergens een tabblad aanmelding, en daar kun je het Windows NT domein invullen :)
(Tjeez dat ik dat nog allemaal ga zitten onthouden terwijl ik al 2 jaar geen Win9x meer heb gebruikt :P)

[edit]
Overigens, in dit geval moet er wel een Windows NT domeincontroller draaien, is dat niet het geval en kun je nog niet inloggen, dan zul je eens moeten controleren of "Client voor Microsoft Netwerken" wel is geinstalleerd.

[ Voor 53% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-06-2003 16:52 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 19 juni 2003 @ 16:50:
Bij Netwerk in het configuratiescherm moet je bij de eigenschappen bij "Client voor Microsoft Netwerken" kijken. Daar zit ergens een tabblad aanmelding, en daar kun je het Windows NT domein invullen :)
(Tjeez dat ik dat nog allemaal ga zitten onthouden terwijl ik al 2 jaar geen Win9x meer heb gebruikt :P)

[edit]
Overigens, in dit geval moet er wel een Windows NT domeincontroller draaien, is dat niet het geval en kun je nog niet inloggen, dan zul je eens moeten controleren of "Client voor Microsoft Netwerken" wel is geinstalleerd.
Had ik idd ook al gevonden na veel zoeken, en aangepast, maar nog steeds geen succes....
Ik kan met de win 98 machine wel pingen naar de server.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 16:58 ]