i/o kaart in agp slot van compaq mobo?

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Ik heb hier een Compaq Deskpro staan met een P3-800 en 128 MB ram erin..
Het moederbord is alleen een beetje vaag.. staat ook niet op welk type het is enzo en ik heb geen boekje..
Er steekt alleen een I/O kaart in het AGP slot.. tenminste ik denk dat het een AGP slot is? Het is bruin en er past een AGP videokaart in..
Kan het kwaad deze I/O kaart te vervangen door een videokaart.. is het uberhaubt een AGP slot? Er zit tevens een soort groen plastic klem mechanisme om het slot heen, die de I/O kaart zeg maar extra goed vasthoudt oid..

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Het lijkt me wel een AGP slot, dat groene klemmetje zit ook vaak op moederborden op het AGP slot, de meeste AGP kaarten hebben ook een speciaal lipje waar dat klemmetje overheen kan vallen.
Het lijkt me ook stug dat een p3 mobo geen AGP ondersteuning heeft, en het lijkt me ook gevaarlijk om een anders-dan-agp-slot op exact de zelfde positie te plaatsen en zodat er ook een AGP kaart in past.
Dit zou kunnen leiden tot kapotte videokaarten, dus ik neem aan dat het gewoon een AGP slot is.

Kijk anders even in je bios, daar staan vaak wel AGP opties in.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• RedruM
Zal ff kijken en evt. oude videokaart testen :)

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:26

JF_

Kan je op de website van compaq niet wat pics vergelijken om er achter te komen welk type PC we 't over hebben?

[edit - laat maar, dat is haast niet te doen... Je moet eerst een type weten voor je ook maar ergens bij kunt]

[ Voor 36% gewijzigd door JF_ op 19-06-2003 16:39 ]

• RedruM
JF_ schreef op 19 June 2003 @ 16:35:
Kan je op de website van compaq niet wat pics vergelijken om er achter te komen welk type PC we 't over hebben?

[edit - laat maar, dat is haast niet te doen... Je moet eerst een type weten voor je ook maar ergens bij kunt]
Ja precies.. dat gaat niet lukken..
Ik heb net al getest met een AGP kaart erin maar hij gaf alleen piepjes.. kaart was ook al kapot waarschijnlijk hoor..
Maareh er staats iets van AGP graphic apparture size ofzo in Bios dus ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat het een AGP slot is :)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

ik weet dat de bruine slot's AGP slots moeten zijn. Het is aan te raden het te proberen en dan effe de bios naar default settings zetten (meestal vind deze dan de nieuwe videokaart wel) of aanpassen dat de onboard (welk ik aanneem dat je nu gebruikt) uitzetten.
Ik heb een paar keer in de nieuwere compaqs mogen kijken en de bruine slots zijn altijd agp's... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:33
Waarschijnlijk is het een AGP kaart die de interne VGA aansluiting van je mobo gebruikt, en heeft zelf dus geen VGA aansluiting.. dit zie ook bij sommige Dell's....

Pvouput live

• RedruM
Jep, met een beetje geluk kan ik et vanavond uitproberen met een (werkende) gf2mx :p

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Het is een soort van terminator. Als die erin zit, 'weet' het systeem dat de interne VGA-kaart (onboard dus) gebruikt moet worden ipv een eventuele videokaart in het AGP slot

Dit systeem werd toegepast bij een hele zooi deskpro's in de PII en PIII tijd

edit:

ja, het is dus een AGP slot en nee het is geen I/O kaart :)

[ Voor 21% gewijzigd door BezurK op 19-06-2003 17:15 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

• RedruM
GF2MX geprobeerd maar krijg nu bij uitschakeling van onboard VGA piepjes..

Pieeeeeep piep piep..

ahh doet et al. (moest em er wat harder inrammen)

[ Voor 22% gewijzigd door RedruM op 19-06-2003 20:05 ]

• Erik1
  • Niet online
Oke als het werkt is het dus een AGP SLot :)

Maar dat geeft ook aan dat het kaartje wat erin zat GEEN I/O kaart is, post er eens pics van :P

• RedruM
Nouja er stond I/O op 't kaartje.. dus ik dacht.. :p

Kheb geen digicam/webcam ofzo dus plaatje maken gaat moeilijk..
Het is gewoon een rechthoekig kaartje dat net zo lang is als het agp slot en verder geen aansluitingen heeft..

Verwijderd

kaartje is waarschijnlijk een 4 Mb geheugen uitbreiding voor de onboard Intel I815 VGA kaart.

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 22:14

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

woei wel 4!
Pagina: 1