Toon posts:

Beste GeForce 2 MX videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nou de beste GF2 MX videokaart?
Ik ben namelijk van plan mijn TNT2 te verkopen en een Hercules GF2 MX te halen.
Of is er een betere GF2 MX videokaart?

Greetz

Verwijderd

tja het gaat om de chip-set(de nvidia Geforce 2 MX) merk maakt niet echt veel uit maximaal 5 frame's in de quake3 timedemo.

Verwijderd

als je ff had gekeken, zou je deze topic zijn tegengekomen : gathering.tweakers.net/showtopic/64255/1

check de link van Canard... echt perfect!

• DisparateX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 00:19
Als ik de specs goed begrijp is er wel degelijk verschil tussen de Geforce2 MX kaarten. Diverse fabrikanten brengen de kaart uit met DDR ipv het gangbare SDR geheugen uit. Een zo'n merk is Creative.
Dit scheelt nogal in pure bandbreedte.
Een kenner zal weten dat de eerste generatie Geforce kaarten een bottleneck hadden met hun SDR geheugen. Dat geld wel 2 keer zo hard met de Geforce2 chip.

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 08:27

Daytona

Autoracen is voor watjes

MX kaartjes met DDR geheugen hebben slechts een 64-bit bus met de GPU, en zijn dus niet of nauwelijks (ik heb helaas nog geen benchmarks gezien van de Creative MX) sneller dan de MX-en met gewone sdram, die op een 128 bus draaien.

Bovendien is het DDR ram waarschijnlijk niet zo ver te overklokken als de gemiddelde sdram chippies.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

BS DisparateX, de DDR is even snel als de SDR!!!!! 64bit bus ipv 128! SDR is meestal beter te oc-en. snelheden van 200-220 ipv 166 zijn meerdere malen bereikt!!

Geheugen bottelneck is alleen bij de GF2GTS/Ultra een groot probleem.

reserveringshouder Tesla Model 3

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Uh de geforce2 mx heeft veel meer last van zijn geheugen bottleneck als de geforce 2 GTS
De ultra heeft dit voor een groot deel kunnen verhelpen met superduur en supersnel geheugen. De mx heeft maar de halve geheugenbandbreedte als de GTS en heeft daar dubbel zo veel last van..

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

ik heb de asus v7100 en dat ding draaid als een spreer maar is geen ruk sneller dan mijn asus v6600

Verwijderd

Kijk dus niet alleen naar de kaart maar ook wat je voor je geld krijg. Aan extra software o.a. en garantie.
Succes!

Verwijderd

Is er veel verschil tussen de ASUS en de MSI geforce2 MX? Ik heb de laatste dus, en die was 50 gulden goedkoper.

Verwijderd

Op zondag 26 november 2000 22:31 schreef Wimpy006 het volgende:
De ultra heeft dit voor een groot deel kunnen verhelpen met superduur en supersnel geheugen.
...ik begin te twijfelen of dit wel zo duur is. De Creative met DDR is nl de op 1 na goedkoopste geforce. Volgens mij stellen de winkels hun prijs af op de snelhijd van het kaartje.. en niet direct op de productiekosten

Verwijderd

nee je moet alleen ff kijken naar het geheugen wat er op zit ik moet wel zeggen dat mijn asus v7100 wel lekker ver over te
clocken is en dat ie niet warm wordt

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 november 2000 22:41 schreef sub-zero het volgende:
nee je moet alleen ff kijken naar het geheugen wat er op zit ik moet wel zeggen dat mijn asus v7100 wel lekker ver over te
clocken is en dat ie niet warm wordt
Ja een vriend van mij heeft ook zoon V7100T. Maar met geheugen kijken bedoel je hoeveel Ns? 4.5 of 5.5 ofzo? :)

Greetz

• Rambeer2000
  • Laatst online: 29-08 21:40
Ik heb een GF2 MX, hercules retail (5.5ns).
krijg hem met gemak op 220 core, en 225 geheugen. wel een extra coolertje geplaats.
Als je een GF2 neemt, zorg er dan voor dat er snel geheugen op zit.
3dmark ging omhoog van 4800 naar 5500. scheelt nogal.

Verwijderd

Hhhmm.., ik heb dus zo'n creative 3DBlaster MX met 32Mb DDR. (Ach, toen ik hem kocht heb ik ook niet al te goed opgelet:)) Het is waar dat hij maar een 64bit datarate heeft maar als ik heel eerlijk moet zijn en ik vergelijk de prestaties met de hercules mx retail van een vriend van mij dan ontlopen ze elkaar toch echt niet zoveel. Als je ze beide gaat overklokken worden de verschillen alleen maar kleiner. (het schijnt zelfs zo te zijn dat op hele hoge resoluties in 32bit de creative de hercules weer verslaat:))
En wie ziet er nu nog verschil op z'n scherm boven de 50fps???.;)

Ok, ik geef eerlijk toe als ik het morgen opnieuw moest doen dan koos ik ook voor de hercules mx :o
Maar aangezien een videokaart bij de meeste tweakers toch niet veel langer meegaat dan een ruim jaartje ofzo zou ik me niet al te druk maken tussen het verschil van 72 of 77 fps :?
(De creative loopt dan wel op een stoere 210/360 :))
Er staat op t-break (http://www.tbreak.com/rev...es3dprophmx/3dpromx_1.asp) een review van de Hercules en de Creative.
Ook hebben ze er wat GTS-jes bij gedaan.

Ach ja, volgend jaar beter :o

YAZZz

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 14:06 schreef Rambeer2000 het volgende:
Ik heb een GF2 MX, hercules retail (5.5ns).
krijg hem met gemak op 220 core, en 225 geheugen. wel een extra coolertje geplaats.
Als je een GF2 neemt, zorg er dan voor dat er snel geheugen op zit.
3dmark ging omhoog van 4800 naar 5500. scheelt nogal.
Maar krijg jij dan geen vreemde stippen in je beeldscherm en halve letters

• Rambeer2000
  • Laatst online: 29-08 21:40
Nee, nog net niet, als ik de core nog hoger zet dan wel. ik heb ook een extra coolertje op de chip gezet dat scheelt nogal ;)
en het geheugen draait ook prima op 225. hoger gaat ie niet, loopt ie spontaan vast na een tijdje gamen.
voor zo'n "buget" kaart ben ik er erg tevreden mee.
Pagina: 1