Sweex irda adapter vindt geen irda apparaten

Pagina: 1
Acties:

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:57
Ik heb laatst een nokia 6610 en een sweex irda adapter (http://www.sweex.com/product.asp?pId=134) gekocht. De nokia werkt perfect, maar de sweex irda adapter (nog) niet...
Nadat op 2 pc's de installatie van de sweex niet helemaal lukte heb ik nu een pc gevonden waar de installatie wel lukte (op windows 98 SE). De software geeft echter aan geen irda apparaten te kunnen vinden, terwijl infrarood op mijn 6610 ingeschakeld staat (en 5 cm voor de adapter ligt). Ik heb de maximale verbindingssnelheid ingesteld op 115.2 kbps en hij zoekt iedere 3 seconde naar infraroodapparaten, maar zonder enig resultaat. Hij zegt dat er geen beschikbare infraroodapparaten binnen het bereik zijn :( Moet ik nog iets anders instellen?

overigens leverde de search niks op

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Moest je niet ook Nokia PCSuite installeren?

• marteltor
heb ik ook gedaan, maar nog steeds geen irda apparaten gevonden.... :(

• SuperSchenk
  • Laatst online: 10:48
binnen die nokia suite heb je een connection manager, daar moet wel irda geactiveerd zijn.

maar ook zonder die nokia suite zou je telefoon gewoon gedetecteerd moeten worden

ik heb zelf ook een 6610 en xp detecteerd hem als ik mijn telefoon voor de infrarood poort leg (uiteraard wel aanzetten op je telefoon)

[ Voor 56% gewijzigd door SuperSchenk op 20-06-2003 11:37 ]

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Je moet inderdaad wel je telefoon op infrarood zetten. Dan komt er een tijdje een icoontje in het scherm wat na een ong. 30 seconden weer weggaat. In die tijd moet je pc hem zien te vinden.

Verwijderd

Heb ook dezelfde infraroodpoort en win xp werkte meteen na installeren perfect met m'n nokia 6100

Verwijderd

ma-600?

hadden meer mensen problemen mee, zoek maar eens op die term.

had beter voor een datakabel kunnen gaan, is nog sneller ook.

• marteltor
"terwijl infrarood op mijn 6610 ingeschakeld staat" ;) staat dus aan op telefoon
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 10:04:
ma-600?

hadden meer mensen problemen mee, zoek maar eens op die term.

had beter voor een datakabel kunnen gaan, is nog sneller ook.
ik geen idee of het de ma-600 is. Op een stickertje aan de onderkant van het apparaatje staat:
code:
1
2
UFIR-K(3.2)
S/N:0303IK016148

Verwijderd

Hoe kom je aan die kabel :) ?

Ik zoek hem ook :)

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 14:31

Stephane

Behhhhh

let op !!! je moet in je bios wel aan hebben gegeven dat je een bepaalde poort voor IrDa wilt gebruiken. In de handleiding van je moederboard staat hoe dat moet. 't is niet bepaald gebruiksvriendelijk.

Succes

• marteltor
ah bedankt Stephane! Ik zal eens ff m`n mobo boekje erbij pakken :)

Overigens Skippy88, als je bij de pricewatch op irda had gezocht had je een stuk meer apparaten gevonden :)
zo ook deze voor 31 euro :) http://www.challengecomputers.nl/
http://www.tweakers.net/pricewatch/?Query=irda
pricewatch: Sweex IRDA adapter (USB) :)

• marteltor
maar stephane, moet dat ook als je een usb geval hebt? want die van mij gaat dus gewoon in een usb aansluiting he

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:16

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik heb dezelfde combinatie en het werkt hier perfect en zonder problemen. Staat er in je apparaatbeheer een Infraroodapparaat vermeld? En staat er onder USB-controllers ook de IRXpress USB IrDA Adapter vermeld?

Het kan zijn dat je de drivers voor die USB-controller handmatig moet installeren. Het infraroodapparaat moet geïnstalleerd zijn met de cd, daarna kun je windows laten zoeken naar de drivers voor de USB-controller. Waarschijnlijk haalt Windows ze van het cd-tje af.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Pagina: 1