[Samba] Problemen PDC - Foute Rechten?

Pagina: 1
Acties:

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:12
Ik ben bezig met het opzetten van een PDC onder Debian (Woody) in combi met

Samba. Version 2.2.8a-0.9woody1 for Debian

Het aanmaken van de accounts voor de PC's gaat goed, en ik heb ook 3 verschillende gebruikersaccounts. Ik heb hiervoor deze howto gebruikt. Enig verschil is dan mijn clients beide XP prof SP 1 zijn. Daarom heb ik ook in de beveiligingsinstellingen de optie "gegevens in beveiligd kanaal...ondertekenen (altijd) uitgeschakeld.

Het is mij ook gelukt om de biede client pc's lid te maken van het domein, maar wanneer ik probeer op het domein in te loggen krijg ik de foutmelding dat de opgegeven netwerknaam niet geldig is en dat er dus een lokaal profiel aangemaakt wordt.

Maar goed, ik kan dus wel inloggen. maar nu komt het rare. Wanneer ik probeer een directory te maken, krijg ik de foutmelding dat de directory niet gemaakt kan worden omdat de naam al bestaat, maar er worden er dus wel 2 tegelijk aangemaakt.

Probeer ik een file te maken, krijg ik de foutmelding dat de opgegeven netwerknaam niet beschikbaar is maar ook nu worden er 2 aangemaakt. Probeer ik een file vanaf het internet te saven dan begint de pc oneindig veel .tmp files te maken die allemaal leeg is. ik snap er niets meer van.

Ik heb het vermoeden dat er fouten zijn in de rechten van de directories. en heb dus tijdelijk alles op 777 gezet. Ook kan het zijn dat in de smb.conf file fouten zitten in de create mode & directory mode maar ook hier heb ik al veel aan geprobeerd en helaas.

Sorry voor de lange openingspost maar ik heb geprobeerd het verhaal zo duidelijk mogelijk op te schrijven. Zie ik iets over het hoofd? In de Logfiles kom ik geen bijzonderheden tegen, maar op verzoek wil ik die gerust posten.
Voor de volledigheid alleen nog de smb.conf file

smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
[global]
    smb passwd file = /etc/samba/private/smbpasswd
    domain master = yes
    preferred master = yes
    encrypt passwords = yes
    max log size = 250
    interfaces = eth0
    read raw = yes
    security = user
    loglevel = 2
    local master = yes
    socket address = 10.0.0.10
    serverstring = Samba on %L
    hosts allow = 10.0.0. localhost
    update encrypted = yes
    debug timestamp = yes
    logon path = \\muse\profiles\%U
    socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY SO_SNDBUF=8192 SO_RCVBUF=8192
    logon script = \\muse\netlogon\%U.bat
    domain logons = yes
    workgroup = MUSICA
    netbios name = muse
    log file = /var/log/samba/log.%m
    os level = 65
    wins support = yes

[netlogon]
    allow hosts = 10.0.0. localhost
    max connections = 8
    comment = The domain logon service
    path = /etc/samba/scripts/
    browseable = no
    public = no

[profiles]
    path = /etc/samba/profiles
    create mode = 0600
    directory mode = 0700
    read only = no

[homes]
    comment = Home Directory
    browsable = yes
    writable = yes
    read only = no
    create mode = 0664
    directory mode = 0775

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:17
Staat het ip adres van de server in een DNS-server of in de hosts file van de client?

• japaveh
Steven schreef op 19 juni 2003 @ 15:47:
Staat het ip adres van de server in een DNS-server of in de hosts file van de client?
Ja. dat staat ie, in host file om precies te zijn

[ Voor 8% gewijzigd door japaveh op 19-06-2003 15:52 ]

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 13:11
DNS heeft hier niets mee te maken, omdat Samba een Windows NT4.5 domein simuleerd, wat dus gebruik maakt van NetBIOS.

/tip
Probeer eens de PDC zo minimaal mogelijk te configureren, dus zo min mogelijk optie's. Als dat dan werkt kan je de configuratie wat meer aanscherpen m.b.t. beveiliging ed.

[ Voor 44% gewijzigd door Tomaat op 19-06-2003 20:17 ]

• japaveh
Ik heb het probleem inmiddels opgelost. Het lag aan de samba versie. Ik had Version 2.2.8a-0.9woody1 for Debian, en die heb ik ingeruild voor
code:
1
2
muse:/home/japaveh# smbd -V
Version 2.2.8a-0.1 for Debian

en dit lostte mijn probleem op.