[PCTV] Dscaler herkent TV tuner op PCTV Rave niet?

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren een nieuwe Pinnacle PCTV rave gehaald (had nog een paar jaar oude Miro PCTV), eindelijk een fatsoenlijke cable connector. Nu herkent DScaler de tuner op deze kaart alleen niet, en ik weet niet wat voor tuner erop zit?

Zoeken met google op pctv tuner, pctv rave tuner, enz, levert geen concreet antwoord, en de pinnacle site geeft enkel consumenten info, ipv een tech sheet.

Weet iemand toevallig wat voor tuner erop zit?

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tis jammer dat ik nu niet thuis ben, anders had ik het ff voor je gecheckt. Heb nl. vorige week DScaler werkend gekregen met m'n PCTV Rave... Zal vanavond posten welke tuner ik heb geselecteerd (als het antwoord dan nog niet gegeven is tenminste ;))

/edit
Nu thuis, en idd heb ik ook Philips PAL geselecteerd in DScaler.

[ Voor 15% gewijzigd door Milly op 19-06-2003 19:34 ]

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 10:35
Ik heb diezelfde kaart en ik heb deze tuner geselecteerd: Philips [PAL]

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan het ook zijn dat er gewoon een knoert van een interrupt conflict optreedt en daardoor de kaart in z'n geheel niet wil werken?

Heb ik ook wekenlang mee zitten kloten...

MAW probeer het eens in een andere PCI slot (en haal andere PCI apparaten tijdelijk eruit om te testen)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag maar waarom geen pctv vision ??

• Milly
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 17:48:
Misschien een stomme vraag maar waarom geen pctv vision ??
DScaler geeft betere beeldkwaliteit, m.n. door de te gebruiken filters. Verder is er heel veel aan in te stellen en dus een leuk speeltje ;)

• B-Man
  • Niet online
Milly schreef op 19 June 2003 @ 19:35:
[...]

DScaler geeft betere beeldkwaliteit, m.n. door de te gebruiken filters. Verder is er heel veel aan in te stellen en dus een leuk speeltje ;)
En daarnaast is pctv eeeeerg traag, ik zit echt even te wachten als ik van zender wissel. Twee keer pijl-opmlaag resulteert in een enkele zenderwissel, de tweede aanslag pikt hij niets eens op vanwege de gigantische lag.

Daarnaast is -voor mij in ieder geval- de beeldkwaliteit van dscaler gewoon veel beter, programma is veel sneller. Enige nadeel is het vehoogde CPU gebruik (hier op een dual PIII 1Ghz zo'n 50%, trekt dus een CPU vol).

M.b.t. mijn vraag: Philips [PAL] probeerde ik als eerste, zat namelijk ook op mijn miro pctv. Als ik dan echter een zender scan wil uitvoeren, sluit dscaler. Ik gebruik overigens de 4.0.x alpha versie (nodig vanwege het ontbreken van geluid via de digital out van mijn SBLive!). Overigens krijg ik dan wel netjes beeld als ik met pctv een zender kies, en daarna dscaler start.

• Milly
  • Niet online
B-Man schreef op 20 June 2003 @ 00:46:
Enige nadeel is het vehoogde CPU gebruik (hier op een dual PIII 1Ghz zo'n 50%, trekt dus een CPU vol).
Hmm daar heb ik geen last van... (1 of 2 procentjes op een AthlonXP @2GHz).
M.b.t. mijn vraag: Philips [PAL] probeerde ik als eerste, zat namelijk ook op mijn miro pctv. Als ik dan echter een zender scan wil uitvoeren, sluit dscaler. Ik gebruik overigens de 4.0.x alpha versie (nodig vanwege het ontbreken van geluid via de digital out van mijn SBLive!).
Dat lijkt me dan toch een alpha bugje. Probeer eens een andere versie om te zien of je dan wel beeld krijgt :)

[ Voor 43% gewijzigd door Milly op 20-06-2003 09:09 ]

• B-Man
  • Niet online
Milly: zal ik eens doen, ja. Draai jij de stable versie (3.5.x geloof ik)?

CPU verbruik komt waarschijnlijk vanwege de filters die ik aan heb staan.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
B-Man schreef op 20 juni 2003 @ 12:13:
CPU verbruik komt waarschijnlijk vanwege de filters die ik aan heb staan.
Klopt ja. Vooral JudderTerminator trekt veel CPU-usage. Heb je trouwens wel "Keep CPU for other applications" gekozen bij de General Hardware Setup, dat kan ook veel schelen.

En weet je zeker dat de nieuwste alpha (4.1.6) het niet doet?

They made me do it.

• B-Man
  • Niet online
Tom S.: heb die optie volgens mij niet aanstaan (CPU for other app.). Maar goed, heb er geen last van, daar heb ik immers een tweede CPU voor ;)

Ik heb de alpha die in hun download sectie staat geinstalleerd, en dat is 4.0.1, waar vind ik 4.1.6 (compiled, heb geen windows c++ compiler)?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
B-Man schreef op 20 juni 2003 @ 13:12:
Tom S.: heb die optie volgens mij niet aanstaan (CPU for other app.). Maar goed, heb er geen last van, daar heb ik immers een tweede CPU voor ;)

Ik heb de alpha die in hun download sectie staat geinstalleerd, en dat is 4.0.1, waar vind ik 4.1.6 (compiled, heb geen windows c++ compiler)?
http://sourceforge.net/pr...id=7420&release_id=141884

They made me do it.

• B-Man
  • Niet online
Klinkt als http://sourceforge.net/tr...group_id=7420&atid=107420

Zal zometeen eens de nieuwste versie proberen. Bedankt voor je tip tom!

• B-Man
  • Niet online
Even 4.1.6 geinstalleerd, en nu werkt het wel goed. Hij ziet nu een MT2032 universal PAL tuner.

Wat is de channel scan trouwens sneeeel zeg. Helemaal vergeleken met de software van pinnacle.
Pagina: 1