Toon posts:

fout bij aanmelden op domein

Pagina: 1
Acties:
  • 1.339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
als ik een pc aanmeld op het domein krijg ik de fout:

Netwerkidentificatie
de volgende fout is opgetreden tijdens het lid worden van domein TEST:
Kan het netwerkpad niet vinden.

ik heb geen id waarom dit niet werkt
het is een nieuwe pc met windows 2000
de server draait op windows 2000 AS met sctive directory en alle andere pc's die zitten al wel in het domein!!! (dat zijn 2 laptops)

iemand enig id???
moet ik eerst wat instellen op de server?

ik kon met de search niets vinden!!!
greets

Verwijderd

Topicstarter
heeft dan niemand enig id????

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

urhm..... staat je DNS wel naar de server die responsible is voor resolving internal names. Kun je de FQDN naam wel pingen... Je bent denk ik gewoon vergeten je DNS server(s) toe te voegen bij de netwerkeigenschappen van je netwerkkaart. ps: met een search valt hier veel over te vinden zeker binnen GOT omdat deze meldingen een paar keer per maand gevraagd worden..

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 15:23:
heeft dan niemand enig id????
Kicken binnen 24 uur wordt hier niet echt gewaardeerd.. lees eerst de FAQ en Policies van WOS maar eens door.

Verwijderd

Topicstarter
sorry

ik snap niet waarom het bij deze pc niet werkt en bij die andere 2 wel..
ik heb exact de zelfde instellingen (van de netwerkkaarten) en ja ik kan pingen en ik kan ook op de server komen vanaf die pc maar hij wil het domein niet in!!!

wat zou ik in de search moeten invoeren om dit probleem terug te vinden??? thnx

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 15:35:
sorry

ik snap niet waarom het bij deze pc niet werkt en bij die andere 2 wel..
ik heb exact de zelfde instellingen (van de netwerkkaarten) en ja ik kan pingen en ik kan ook op de server komen vanaf die pc maar hij wil het domein niet in!!!

wat zou ik in de search moeten invoeren om dit probleem terug te vinden??? thnx
kun je pingen op de volledige domain name dus:

server.bedrijfsnaam.nl ?

zo niet, check je dns settings!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Niet meer doen he :)

Verwijderd

ben nu ook met domein bezig... weet niet wat het doet of het nut er van is, werkt ook nogsteeds niet. ben gewoon ff aan het kloten... ik heb volgensmij mn dns servers niet goed ingesteld om dat deze pc de server moet zijn... iemand ff kort reageren wat een domein voor zin heeft en wat ik met dns moet bij de server?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> NT

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

wanneer je die domain wizard bij system proporties doorneemt, vind ie dan wel het domein? en een user account. Staat er op je server bij active directory ans computers ook een computer account. en je server kon je pingen he?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

nou vooruit dan wat moet je met DNS in je domain. DNS zorgt voor nameresolving van je servers, clients, internet en intranet adressen. In Windows2000 hebben ze het dynamische gedeelte van WINS in DNS geimplementeerd en daarom het het nu ook Dynamic Domain Name Service. Hier een guide hoe je dingen in kunt stellen, zie het als voorbeeld dns guide

[ Voor 1% gewijzigd door mutsje op 20-06-2003 08:27 . Reden: ff opmaak beter :+ ]

Pagina: 1