Toon posts:

Kan IP-configuratie niet lezen (geen Winsock2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen bestanden verzenden of ontvangen met mijn netwerkkaart.
WinSock2 heb ik niet geiinstalleerd. Het besturingssyteem is Win98

met IPCONFIG krijg ik de fout:
IP-configuratieFatale fout
Kan IP-configuratie niet lezen

met PING 10.0.0.127:
PING: verzenden mislukt. Foutcode 10043

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je netwerk kaart er uitgooien en weer laten opzoeken door windows helpt niet :?

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, de NIC is er nu uit, maar ik heb nu een ander probleem. mijn netwerkkaart wordt niet herkend door windows, en de drivers zijn er door windows vanaf gegooit.

Op mijn laptop zit geen CD en geen diskette, dus nog ideeen om de laptop op het netwerk te krijgen?

Verwijderd

Zo kom je inderdaad niet verder als je ipconfig gebruikt onder windows 98. Voor Win9x gebruik je winipcfg.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Uitzoeken welke netwerkkaart erin zit en driver downloaden dan maar....

Verwijderd

Topicstarter
de kaart is een 3Com 3c905, maar zonder netwerkdriver is het nogal moeilijk om de driver van internet te halen. De driver van mijn zipdrive heb ik er helaas niet opstaan, dus op die manier kan ik het ook niet kopieeren :'(

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

je kan kijken of je een seriele verbinding (null-modem) tussen je laptop en een PC met netwerk kan zetten. Dan kan je je driver kopieeren. Maar of je er daarmee komt...
Hoe kom je in vredesnaam aan een laptop zonder CD en diskette?

Zo scherp als een voetbal!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 17:20:
de kaart is een 3Com 3c905, maar zonder netwerkdriver is het nogal moeilijk om de driver van internet te halen. De driver van mijn zipdrive heb ik er helaas niet opstaan, dus op die manier kan ik het ook niet kopieeren :'(
Heb je infrarood? Of USB? Of parallel met nullmodem?

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 20-06-2003 17:29 ]

Verwijderd

overtypen ;)
Wil je nu echt zeggen dat je laptop geen enkele manier van invoer heeft behalve zip...

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zoek iemand met een brander die ze ff op cd zet. (of zit er ook geen cdrom in je laptop? :) ) Zoek anders iemand die ze ff op diskette zet. (of zit die ook niet in je laptop? :) ) Drivers dr weer op en misschien doet ie het wel weer!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

wagenveld schreef op 20 June 2003 @ 17:28:
Zoek iemand met een brander die ze ff op cd zet. (of zit er ook geen cdrom in je laptop? :) ) Zoek anders iemand die ze ff op diskette zet. (of zit die ook niet in je laptop? :) ) Drivers dr weer op en misschien doet ie het wel weer!
als je nou eens de (ok, ietwat verspreide) posts van de TS leest, zie je dat hij geen diskdrive en geen cdrom heeft. |:(

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
mijn laptop heeft helaas geen COM-poort, wel een printerpoort. weet iemand hoe je daarmee een netwerkverbinding kan maken, en of je daar drivers voor nodig hebt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

parallel nulkabel gebruiken
Zit standaard in je win98 als directe kabelverbinding.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1