[Metaframe XPa] Server accepteert geen connecties.

Pagina: 1
Acties:

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 13:00
Dit is mijn eerste topic in PNS, ik heb de faq doorgenomen en hoor het graag wanneer het topic niet voldoet aan de door PNS gestelde eisen.

Situatie:

4 Concurrent buitendienstgebruikers en 3 binnendienst mensen op een Compaq ProLiant ML350r02, draaiend onder Windows 2000 SP3 en Citrix Metaframe XPa zonder feature release. Het ICA protocol wordt (128 bits ge-encrypt) middels een enkele NIC naar buiten gevoerd middels een mapping van de router (Cisco 827H)naar het IP van de server; ik maak dus geen gebruik van VPN. De interne gebruikers verbinden direct met het interne IP.

Probleem:

De buitendienstmedewerkers loggen dagelijks talloze malen succesvol in, zonder enig oponthoud. Het probleem zit 'm echter in de binnendienstmedewerkers. Wanneer zij in proberen te loggen, krijgen zij de volgende foutmelding te zien:

Afbeeldingslocatie: http://62.21.237.105/citrix_error.jpg

Wanneer ze het daarna nog een keer proberen is er geen vuiltje aan de lucht en kan er gewoon ingelogd worden. De foutmelding is dus uiterst regelmatig; wel, niet, wel, niet, wel enzovoort.

Ondernomen stappen:

1. Citrix.com knowledgebase bekeken. Helaas niets gevonden wat hier een oplossing voor biedt.
2. Event viewer van Windows 2000 bekeken; geen onregelmatigheden.
3. Ik heb middels de management console gekeken of er per ongeluk sessies blijven hangen maar dit is niet het geval. Wanneer iemand aflogt verdwijnt de sessie ook uit de lijst.
4. Ethereal laten sniffen. Ook geen resultaat hoewel dit ook door mijn interpretatievermogen kan komen ;)
5. Terminal client licenties en CAL's geteld. Hier zou het niet aan moeten liggen.
6. Gebeld met de helpdesk van onze reseller. Ook hier geen oplossing gevonden.

Heeft iemand dit probleem eerder bij de neus gehad en een oplossing gevonden? Zoals je ongetwijfeld kunt begrijpen is dit niet zozeer een kritische fout maar werkt het de gebruikers wel op de zenuwen.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 19:31
meestal is deze melding toch een ts licensing probleem. waar draai je ts licensing service?

Hoezo XPa? je hebt toch maar 1 server, voorbereid op de toekomst?
Welke updates van Citrix heb je geïnstalleerd?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Misschien een bepaalde range ip adressen accepteert ie niet ?

Verwijderd

Ik zou sp3 eraf gooien en sp2 erop zetten. Citrix XPa en SP3 werken niet zo lekker. En ik zou even kijken naar je Citrix Licensing Service. Daar kan ook een probleempje zitten.

• HaveBlue
paulhekje schreef op 19 June 2003 @ 15:05:
meestal is deze melding toch een ts licensing probleem. waar draai je ts licensing service?

Hoezo XPa? je hebt toch maar 1 server, voorbereid op de toekomst?
Welke updates van Citrix heb je geïnstalleerd?
XPa inclusief SA: inderdaad, voorbereid op de toekomst.

Er staan naast de Citrix machine nog twee windows 2000 machines die functioneren als PDC, BDC en Exchange server voor de organisatie. Op de Exchange server draait de TSL-service. Het aantal geinstalleerde terminal clients licenties is ook op de groei aangeschaft. Ook het aantal Citrix licenties is aan de ruime kant. Hier hoort het dus niet aan te liggen.

Alle relevante patches en updates zijn geinstalleerd.

Maar goed, als het op het interne netwerk niet lukt, waarom dan op het externe netwerk over internet wel? Dit is hetgeen wat ik zo verwonderlijk vind.

[ Voor 3% gewijzigd door HaveBlue op 19-06-2003 15:27 ]

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 19:31
wat voor type clients gebruik je intern (windows versie...) en heb je al eens een andere ica client versie geprobeerd?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:18
zit het hem niet in de RDP permissions OID?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

paulhekje schreef op 19 juni 2003 @ 15:30:
wat voor type clients gebruik je intern (windows versie...)
Inderdaad, ook mijn eerste reactie. Op de clientpc schrijfrechten op:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSLicensing\Store\

• HaveBlue
paulhekje schreef op 19 juni 2003 @ 15:30:
wat voor type clients gebruik je intern (windows versie...) en heb je al eens een andere ica client versie geprobeerd?
De interne machines zijn uitgerust met Windows 2000 sp3. Ik heb ICA client versie 6.31.1051 meegenomen in de ghostimage voor de clientmachines. Deze versie gebruik ik omdat de vorige versies geen soelaas boden. Ik heb nog verder gezocht op thethin.net maar daar is eigenlijk alles te vinden behalve hetgeen ik nodig heb.

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ik denk dat het te maken heeft met de mapping van de router naar de server. Heb je de problemen ook wanneer de router uitstaat / geen mapping heeft naar de server?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

HaveBlue schreef op 19 June 2003 @ 21:18:
Ik heb ICA client versie 6.31.1051 meegenomen in de ghostimage voor de clientmachines.
Heeft niks met je huidige probleem te maken, maar ben je bekend met de problemen als je de citrix client meeghost?

• HaveBlue
Flyduck schreef op 19 June 2003 @ 23:38:
Ik denk dat het te maken heeft met de mapping van de router naar de server. Heb je de problemen ook wanneer de router uitstaat / geen mapping heeft naar de server?
Volgens mij niet. Heb de mapping gistermiddag na vijven tijdelijk ongedaan gemaakt en het probleem bleef bestaan.
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 00:07:
[...]

Heeft niks met je huidige probleem te maken, maar ben je bekend met de problemen als je de citrix client meeghost?
Nu je het zegt. De laptops van de buitendienstmedewerkers hebben geen ghostimage maar een los geinstalleerde versie. Het zal het wel niet wezen maar ik zal toch eens even een machine handmatig uitrusten met windows 2000 en 6.31.1051. Baadt het niet, dan schaadt het ook niet.

• HaveBlue
Voor diegenen die hetzelfde probleem tegen zijn gekomen en hier komen via de search: ik heb de oplossing voor het bovenstaande probleem gevonden.

Ik laat uit veiligheidsoverwegingen het ICA protocol luisteren op één NIC. Nu heb ik dit ingesteld via Citrix Connection Configuration wat op het eerste gezicht goed lijkt te gaan maar dus toch de nodige haken en ogen met zich meebrengt. Nadat ik ICA middels de Citrix Connection Configuration weer op beide NICS had gezet en daarna met Terminal Services Configuration de noodzakelijke aanpassingen naar één NIC had gedaan werkt het weer vlekkeloos. Let wel: hier kwam ik wel achter in de legendarische zuivere-vrijdagmiddag-borreltijd :)

Het is geen toevalstreffer; wanneer de oude situatie weer wordt gecreeerd, komt het probleem ook weer terug. Ik heb het dat het probleem dus is opgelost hoewel ik wel de vinger aan de pols houd.

Iedereen bedankt voor de handvatten!

[ Voor 6% gewijzigd door HaveBlue op 21-06-2003 10:56 ]

Pagina: 1