Toon posts:

HELP!!! Hii doet nix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 't volgende probleem:

m'n 'nieuwe' comp. doet nix :(

onderdelen van m'n PC:

Asus A7V rev. 1.03
AMD Duron 800 Mhz
128 MB PC133 geheugen
300W voeding
Coolermaster DP5-5G11
sony 50x cdrom
een 13.1 5200 rpm harddisk van fujitsu
creative 3d blaster riva tnt2 ultra 32 MB

ik heb em zelf inelkaar gezet en snap niet waarom ie nix wil doen! ik heb alle instellingen nog es gecontroleerd, statische electriciteit is 't niet geweest en overclocken, daar doe ik (nog) niet aan

de fans beginnen gewoon te draaien, maar zodra ie naar de bios wil, kapt ie er gewoon mee, de fans stoppen dan en hij doet dan helemaal nix meer :(

wat is er aan de hand?? mobo kapot, of is er iets anders mis....

BvD

GbM

Verwijderd

weet je zeker dat je alle stekkertjes en meuk hebt aangesloten?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

kontroleer eens of het moederbord geen contact maakt met je kast ( stomme vraag misschien, maar dat had ik dus )

en weet je zeker dat je alles in je bios goed hebt ingesteld ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
ja martijn, dat heb ik al gecheckt.... en ik heb m'n mobo eerst in jumperfree mode geprobeerd en daarna nog es in jumper mode (je snapt vast wel wat ik bedoel) ik nou alles al 3x opnieuw aangesloten en gecheckt, maar hij wil gewoon niet.... :(

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Maakt de koeler goed contact met de proc ?

Cmos jumpertje wel op juiste pinnetjes ?

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje ('t is voor mij ook de 1e keer) -> moeten die 4 rubberen rondjes op de proc. er nou af of niet??? (op elke hoek zit er 1tje)

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Laten zitten die rubberen voetjes, anders molt de koelplaat je processor.

Verwijderd

Topicstarter
owkee.... dan is dat dus niet 't probleem (ik had ze namelijk netjes laten zitten)

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat probleem had ik ook, maar je moet je bios 1 keertje resetten. (dat doe je door jumpertjes een paar seconden om te zetten, zie manual van je moederbord) Dan kan je mainboard alle info opnieuw uit de nieuwe onderdelen halen. Succes!

Fokke

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:50

riffey#4

aka Beever#4

Al je reset/led/speaker enz kabeltjes los halen.
En dan nog een keer GOED kijken bij het er op zetten. Er zit ergens 1 "onlogische" aansluiting bij (ergens een keer 1 pin openlaten).
Eventueel de reset kabel 'omgekeerd' plaatsen (opdruk van de stekker naar binnen ipv naar buiten, of net omgekeerd)
Zonder de reset kabel start ie niet op.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

reiker

dan jij!

is er iemand die een DUIDELIJKE uitleg kan geven over wat ik nou eigenlijk moet doen ? op het gebied van moederborden en processoren ben ik niet zo'n held.
ik heb gister (hcc) een asus a7v (rev 1.02), duron 700 (bij ctw dus ge-oc'd) en koeler gekocht. alles ingebouwd maar hij wil niet eens naar de bios. iemand tips, uit de dingen hierboven kan ik niet veel opmaken. als het even kan graag mailen naar reiker@bitsmart.com
hartelijk dank !!!

ik heb op aanraden van vrienden BIOS gereset, mobo uit kast gehad en alle combi's met dimmetjes in sloten al gehad... met de draadjes van knopjes en speakers heb ik ook wat problemen omdat ik het boekje vrij wazig is.

Zo gezegd, zo gedaan.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
zoek ff op internet

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1