spontane resets bij normale fsb snelheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik zit met een heel vreemd probleem, namelijk mijn pc reset spontaan bij het starten van windows xp.
Eerder deed ie dat alleen in windows zelf.
Nu blijft ie stabiel op een fsb snelheid van 95 mhz terwijl hij standaard op 133mhz hoort te lopen.
Het is een PIII 667mhz op een msi-6309v1.0 moederbord.
De nieuwste bios update staat er op.

Het rare is dat op het moment dat ik een fsb snelheid kies dan 95mhz ik geen oplopend bootbalkje ziet voor het eerste bootlogo van windowsxp, een aantal seconden later reset de pc.

Ik krijg het vermoeden dat de IDE-controller er iets mee te maken heeft omdat die ook op een lagere fsb loopt.

verder als ik van een bootcd boot blijft de pc gewoon stabiel. en vanaf een windows98 800mb schijf ook.

wat is hier aan de hand?

[ Voor 11% gewijzigd door duncanvdlinden op 19-06-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me denkt eerder aan het geheugen, dat al vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
*geheugen is vervangen geweest
*voeding is vervangen geweest
*videokaart is vervangen geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Vaag, op 95mhz zou ik eerder PCI/IDE problemen verwachten dan op 133mhz. Waarom?
Met 133mhz zou je PCI/AGP snelheid op default moeten lopen , met 95mhz kan dat niet. Dus
je klokt de frequentie van je PCI/AGP bus op en ja daar kunnen sommige apps. slecht tegen.
Al es geprobeerd met kaal systeem en default 133mhz te draaien ? Werkt dat? dan 1 voor 1 apps. toevoegen totdat het probleem zich voordoet.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Madrox schreef op 19 June 2003 @ 15:11:
Vaag, op 95mhz zou ik eerder PCI/IDE problemen verwachten dan op 133mhz. Waarom?
Met 133mhz zou je PCI/AGP snelheid op default moeten lopen , met 95mhz kan dat niet. Dus
je klokt de frequentie van je PCI/AGP bus op en ja daar kunnen sommige apps. slecht tegen.
Al es geprobeerd met kaal systeem en default 133mhz te draaien ? Werkt dat? dan 1 voor 1 apps. toevoegen totdat het probleem zich voordoet.
Op het moment dat je 95 MHz kiest, klok je je PCI en AGP eerder onder dan op ... de 95 MHz setting is net lager dan 100 MHz en zal dan een PCI van 33*100/95 geven en niet die van een overgeklokte 66 MHz.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:21
bobsnl schreef op 19 June 2003 @ 15:21:
Op het moment dat je 95 MHz kiest, klok je je PCI en AGP eerder onder dan op ... de 95 MHz setting is net lager dan 100 MHz en zal dan een PCI van 33*100/95 geven en niet die van een overgeklokte 66 MHz.
My thougts exactley :)

Alhoewel vooral oudere bordjes niet al te veel PCI/AGP dividers ondersteunen, en het omgekeerde niet eens zo raar klinkt -> ware het niet dat de symptomen hierop wijzen ;)

Ik vermoed dat je of een brakke PCI kaart erin hebt zitten, of een oude HD die er geen zin meer in heeft (dat laatste zou ook verklaren waarom die 800mb win98 schijf het wel doet)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 01:04

makje

Professioneel prutser

Zet eerst alle timings zo voorzichtig mogelijk in je bios (load failsafe/default ofzo)

Haal vervolgens alle 'overbodige' apparaten eruit. Dus alle IDE apparaten, en alle pci kaarten. Als het nu nog niet werkt op 133 FSB dan ligt het niet aan je IDE controller. In dat geval zou ik allereerst het geheugen eens checken.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
een andere hdd die ik heb van 60gb vertoont dezelfde kuren.
ik ga proberen de instellingen safer te zetten.
kaarten zitten er niet meer in, laatst wel weer mijn nic terug gedaan om te kunnen internetten.

ik meet trouwens 43 graden met de cpu een klein beetje gestesst met sissoft sandra

[ Voor 18% gewijzigd door duncanvdlinden op 19-06-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
hij loopt op zijn normale kloksnelheid!
ik heb de sec. ide uitgeschakeld ;)

te vroeg gejuigd, zelf de computer opnieuw opgestart en hij begint weer.
ik begrijp er echt helemaal nix van! :|

[ Voor 44% gewijzigd door duncanvdlinden op 19-06-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
check ff je condensatoren op je moederbord als deze niet goed meer zijn krijg je ook die reboots.
Heb ik ook last van gehad.
Die koppen van de condensatoren staan dan bol of scheuren open.

MSI KT7 kaduuk ? Door lekkende condensatoren *pics*

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
de condensatoren zijn van 1 soort niet helemaal vlak een klein beetje bol, ook zit er tussen de ribbels wat zwarte vuiligheid, heel klein beetje. dus ik vraag me af ofdat die kapot zijn.
ik schiet zodirect wel wat plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:54
duncanvdlinden schreef op 20 June 2003 @ 11:55:
de condensatoren zijn van 1 soort niet helemaal vlak een klein beetje bol, ook zit er tussen de ribbels wat zwarte vuiligheid, heel klein beetje. dus ik vraag me af ofdat die kapot zijn.
ik schiet zodirect wel wat plaatjes.
dan heb je bij deze de oorzaak van je problemen gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
KBDE schreef op 21 June 2003 @ 03:12:
[...]

dan heb je bij deze de oorzaak van je problemen gevonden
maar ze staan allemaal even bol van het zelfde type. het zou matuurlijk ook zo kunnen zijn dat ze al bol horen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik ben eruit het zijn een bepaald soort ic's ik heb mijn vergeleken met een plaatje van internet en die zijn 100% vlak.
is warmte de nr1 oorzaak van het kapotgaan van ic's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Plaatjesparadijs lekkende condensatoren

Kijk hier maar eens. Lekkende condensatoren (zo te lezen dan). Misschien kan je hier ook op zoeken, zodat je meer info hierover kan opdoen:

één linkje is:
MSI KT7 kaduuk ? Door lekkende condensatoren *pics*

Gelukkig heb ik er geen last van /me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
duncanvdlinden schreef op 21 juni 2003 @ 12:05:
ik ben eruit het zijn een bepaald soort ic's ik heb mijn vergeleken met een plaatje van internet en die zijn 100% vlak.
is warmte de nr1 oorzaak van het kapotgaan van ic's?
Nee, defecte condensatoren wel.

In extreme gevallen gebeurd dit: ftp://geerynet.d2g.com/Ba...d%20Boards%20Go%20Bad.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door KBDE op 21-06-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
KBDE schreef op 21 June 2003 @ 14:37:
[...]

Nee, defecte condensatoren wel.
die bedoel ik ;) de condensatoren staan dus bol hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
duncanvdlinden schreef op 21 juni 2003 @ 14:40:
[...]

die bedoel ik ;) de condensatoren staan dus bol hier.
Lol, ja kan beide. Door defecte condensatoren gaan ic's inrook op... nou ja ic's; voltage regelaars (die vierkante blokjes met 3 pinnnetjes) of de spoelen die er meestal wel naast staan :)

Maar waarom condensatoren kapot gaan ?
ZIjn meerdere keren uitgebreide artikelen van geweest op internet, zoek maar eens. ;)

Maar komt er nu op neer, dat wanneer je die bol staande condensatoren vervangt ( en dan kun je het beste allemaal van diezelfde type meevervangen daar die toch ook vroeger of later defect raken of zelfs nu al defect zijn zonder dat je het ziet).
dan zal je mainboard weer werken.

[ Voor 9% gewijzigd door KBDE op 21-06-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar eens in Elco geploft op videokaart. daar staan een hoop tips (ook van toepassing op moederborden etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allen! wist effe niet waar ik dit moest posten maar deze topic komt het meeste overeen met wat ik hier meemaak! :'( dus hoop niet dat er problemen ontstaan als ik dit effe omhoog kick (mag ik?) ;) allereerste een aantal specs:

Abit Bx 133-raid

PIII 933 mhz

2 maxtors (30gb en 60 gb) vrij nieuw

liteon brander

sinds een paar dagen heb ik precies hetzelfde probleem die de topicstarter heeft beschreven uiteraard alles uitgeprobeerd en dit hele ding uit elkaar gehaald daarnaa weer in stappen weer in elkaar gezet maar het weigerde Normaal te functioneren! uiteraard de Hd's verwisseld en de kloksnelheid van de Cpu teruggebracht naar 500 mhz en nu doet ie normaal! maar zodra ik deze weer op de normale kloksnelheid terugzet is het weer de ene reboot na de ander nu vraag ik me werkelijk af waar het aan kan liggen! is het nou de cpu die de normale snelheid niet meer trekt of zou het de cpu-fan kunnen zijn! graag jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

reset probleem door virus?

Duncan, dit was al in jouw vorige Topic gemeld!!! ;) (spontane resets > Condensators)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Pagina: 1