Driveimage&bootmagic

Pagina: 1
Acties:

• tm474881
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 09:26
Ik heb op me stage drive image en boot magic geinstalleerd.

met drive image image gemaakt en een virtuele disk, nu wil ik dat ik met boot magic in het menu kan kiezen dat ie of win98 start, of de image terug zet, als ik in configurator boot sector ga kiezen staat alleen de partitie met win 98 ertussen

ik heb al de search gebruikt maar geen antwoord gevonden

alvast bedankt

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Dit kan niet. Bootmagic kan alleen kiezen tussen 2 partities, niet tussen een partitie en een 'actie' (image terugzetten).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• tm474881
en als ik nu een nieuwe image maak met partition magic en daarop de boot files van de virtual disk zet???

• Device Manager

Device Manager

Je zou 2 partities kunnen maken waarvan 1 DOS is, met een batch file waarin je een regel hebt om drive image via een command-line te vertellen te restoren.

Je moet dan wel redelijk wat weten over dos en de CLI opties van drive image.

• Device Manager

Device Manager

tm474881 schreef op 19 June 2003 @ 14:57:
en als ik nu een nieuwe image maak met partition magic en daarop de boot files van de virtual disk zet???
Ik begrijp dit niet helemaal.

Partition Magic kan geen images maken, alleen een partitie kopieren naar een andere plek (en een hoop andere functies, maar niet een image maken). Drive Image kan wel een image maken.

Als je eenmaal een image hebt, hoe wil je er boot files opzetten? De image is al bootable, maar niet als image, alleen wanneer je de image teruggezet hebt.

Een virtual disk kan niet echt bootable zijn, want je moet eerst een programma laden om de virtual drive-drivers/software te kunnen laden.

• tm474881
@device manager: Typefout, ik bedoelde partitie.

maar dat heb ik dus geprobeerd en de virtual boot disk met vf editor uitgepakt naar die nieuwe partitie, dus gewoon een autoexec.bat, config.sys enz enz.

die partitie heb ik ook toegevoegd bij bootmagic en als ik die probeer op te starten zegt ie invalid system disk please replace disk to continu, maar als ik die autoexec.bat via dos start, draait ie wel gewoon en als ik die bestandjes op een floppie zet, start ie ook gewoon op, dus ik dacht in de autoexec.bat zal ie wel naar de a: gestuurd worden ofzo, en ik aanpassen naar d: (partitie)
en nu doet ie et nog steeds niet

Verwijderd

een partitie dient bootable te zijn. gebruik dus SYS om de opstart-bestanden over te zetten.
Overigens heb je de professionele versie van DriveImage nodig om te kunnen scripten (helaas..).

• tm474881
hoe maak ik een drive bootable dan.

en wat betreft drive image, hij hoeft niet perse gelijk te beginnen met de image restoren ofzo, als drive image maar wordt gestart
Pagina: 1