GPRS O2 T300 (poort)

Pagina: 1
Acties:

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
ik heb een nieuw abonnement van O2 (500 minuten) maar ik krijg Gprs niet werkend op mij SE T300. ik krijg de volgende foutmelding: "GPRS is mislukt"
ik heb alle instellingen in mijn telefoon gezet, en ze een keer aangevraagd via O2.nl maar beide geen succes. het enige punt dat ik kan bedenken is dat ik volgens de instellingen een poort (9201) moet invullen, maar waar kan ik dat in mijn tlefoon?

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In de handleiding (geavanceerde instellingen voor gprs, vanaf pag. 47 ongeveer, dacht ik) staat waar je wat kunt instellen, en ik neem aan dat de gegevens van o2 wel ergens op de site staan.

• GFoAP
de gegevens heb ik gevonden op de site ja, maar die poort kan ik nergens kwijt in mijn telefoon.

mijn telefoon zou bovendien aan moeten geven dat gprs mogelijk is door een blokje boven de signaal sterkte. dit is er ook niet

[ Voor 41% gewijzigd door GFoAP op 19-06-2003 15:10 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Wanneer heb je het abonnement afgesloten? In de praktijk duurt het ongeveer 24 uur voordat GPRS werkt.

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Zal de instellingen van mijn 6310i hier even neerzetten.In principe moet dit op jou se T300 ook gewoon werken want het zijn universele instellingen zeg maar:
Homepage:HTTP//wap.o2.nl
Sessiemodus:Doorlopend(mag ook tijdelijk zijn)
Verbinding beveiligen:Uit
Drager gegevens:GPRS
Gprs verbinding:Altijd online
Gprs toegangspunt:Internet
IP-adres:193.113.200.195
Verificatietype:Normaal
Login type:Automatisch
Gebruikersnaam:O2nl(O met hoofdletter)
Wachtwoord:password(dus allemaal kleine letters)

Succes!

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

• GFoAP
Korakal schreef op 19 June 2003 @ 15:42:
Wanneer heb je het abonnement afgesloten? In de praktijk duurt het ongeveer 24 uur voordat GPRS werkt.
ik heb het abonnement via internet besteld, dinsdag gekregen, dus het is maandag afgesloten. dus het zou wel al moeten werken volgens mij. ik heb hem vandaag pas in mijn toestel gedaan (wegens nummerportering), kan het zijn dat ik het eerst een tijd actief moet hebben?

de instellingen heb ik al gecontroleerd en op nieuw er in gezet enzo. daar zit geen fout in

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Heb je O2 al gecontact om te vragen of je GPRS al (automagisch) is geactiveerd?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Bij mij waren ze dat activeren van GPRS dus vergeten, nadat ik een nieuwe SIM-kaart had ontvangen (andere was gestolen :( )... Kunnen je instellingen nog zo goed zijn, dan gaat het niet werken ;) Als het dus niet gaat lukken even met O2 bellen.

• GFoAP
tsja daar zeg je wat........ O2 bellen, wacht lijn van 20 minuten

Edit:
vanavond om 21:45 gebeld, toen zou er een wacht lijn zijn van ongeveer 10 minuten, dat vond ik redelijk (tis niet vaak beter) dus besloot ik te wachten. na een half uur nog niemand aan de lijn, werd ik er zowaar af gegooit :( nu zijn ze gesloten.

tis dat het een gratis nummer is en ik mn telefoon op handsfree kan zetten, maar anders............

[ Voor 74% gewijzigd door GFoAP op 19-06-2003 22:18 ]

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Ja dat is heel gezellig altijd :(

Maar gelukkig is het gratis en ze zijn volgens mij wel tot laat 'geopend', dan is het meestal een stuk rustiger...

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 11:17
Bij mij werkte gprs gisteren ook niet meer na een simswap. Heb gisteren gebeld om het weer te laten reactiveren. Volgens de gozer van de helpdesk moest ik mijn telefoon 5 minuten uitzetten, en dan zou alles weer werken. Hij herkent nu de gprs verbinding wel, maar lukt nog steeds niet om verbinding te maken. Naar aanleiding van de mededelingen op GOT dat het wel 24 uur kan duren voordat alles werkt wacht ik nog even voordat ik weer opnieuw ga bellen met de helpdesk. Overigens word ik altijd keurig geholpen door de helpdesk, je moet soms even geduld hebben voordat je geholpen word, maar het nummer is tenminste gratis dus dat maakt dan ook niet uit.
Pagina: 1