Toon posts:

DVI werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een club-3d 9100 128 mb en wil een adi 715 tft monitor op de dvi aansluiten maar krijg geen beeld. Op de adi 715 zit een dvi poort en op de videokaart ook wat doe ik verkeerd? als ik ze aansluit dan start windows op maar reboot gelijk weer en krijg geen beeld alleen met de vga poort heb ik beeld. kan iemand mij helpen?

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Als je de DVI en de D-Sub poorten tegelijk aangesloten hebt, kan je dan nog in Windows?

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Alleen met vga heb ik beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik de DVI heb aangesloten dan herkend de computer de dvi, en dan .... geen beeld.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Je moet je bureaublad nog uitbreiden. Kijk bij 'Beeldschermeigenschappen' en dan bij het tabblad 'Instellingen'

Ik bega een grote fout: was in de veronderstelling dat je twee monitoren wilde aansluiten waarbij de tweede dan niet zou werken :X . Forgive me.

[ Voor 55% gewijzigd door DUX op 19-06-2003 15:15 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

DUX schreef op 19 June 2003 @ 14:47:
Je moet je bureaublad nog uitbreiden. Kijk bij 'Beeldschermeigenschappen' en dan bij het tabblad 'Instellingen'
Zou dat de oplossing zijn? Ik denk dat dat niet werkt; als je je desktop nog niet hebt uitgebreid hoort Windows toch ook niet vast te lopen?

Waarschijnlijk gaat er iets mis in de drivers als de tweede monitoraansluiting actief is. Probeer even nieuwere/oudere/andere drivers. Soms werken de reference drivers van Ati minder goed dan die die je bij Club3D kan halen (dat was bij mij zo).

Verwijderd

Heb je toevallig Win2000 of WinXP?!

Heb ik namelijk ook gehad, zodra ik in Windows kwam viel het beeld weg. Dat kwam dan weer terug zodra de PC helemaal opgestart was. Maar omdat er meerdere personen op die PC werkten moesten ze inloggen en dan was er nog geen beeld (en dat kwam dus ook niet, tenzij je blind login/pw invulde en op ENTER drukte).

Ik heb toen bij ATI de laatste drivers gedownload en daarmee was het probleem opgelost. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 15:03 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 14:46:
Zodra ik de DVI heb aangesloten dan herkend de computer de dvi, en dan .... geen beeld.
Hoe weet je dat je 'computer' DVI dan herkent? Komt dat in je monitor scherm te staan of echt een windows melding?

Misschien is het wel een simpele knop op je monitor om om te switchen van VGA naar DVI. (Misschien is dat wel een domme opmerking en lul ik onzin.. je weet maar nooit).

Misschien is het wel een idee voor je om je probleem ook in het TFT & Gaming Topic #4 te zetten.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• DUX

DUX

[quote]John_Glenn schreef op 19 juni 2003 @ 14:53:
Zou dat de oplossing zijn? Ik denk dat dat niet werkt; als je je desktop nog niet hebt uitgebreid hoort Windows toch ook niet vast te lopen?[/quote]
[offtopic]
Natuurlijk sluit ik niet uit dat andere mogelijke oplossingen uitkomst bieden, maar ik baseer mijn verhaaltje op de volgende twee uitspraken:[/offtopic]
[quote]Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 14:45:
Nee. Alleen met vga heb ik beeld.[/quote]
[quote]Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 14:46:
Zodra ik de DVI heb aangesloten dan herkend de computer de dvi, en dan .... geen beeld.[/quote][offtopic]
Kleine no-flame kanttekening: de TS heeft een topicverleden met 4 vorige topics die allen gesloten zijn, en heeft zo schijnt het wel vaker problemen met videokaarten.
[/offtopic]

Zie vorige post

Verwijderd

Topicstarter
Er zit inderdaad een knopje aan de voorkant waar je in kan stellen vga of dvi maar als ik die op dvi zet en de kabel aansluit (allen de dvi kabel) en dan opstart dan zie je het scherm omschakkelen maar het blijft zwart. ik heb de laatste drivers van ati geinstaleerd en draai windows XP.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29
Misschien een nog stommere vraag, maar heb je wel een DVI kabel aangesloten op je DVI uitgang op je videokaart en op de DVI ingang op je monitor?

Als dat zo is (ik neem aan dat je dat gelukkig zelf ook nog wel had kunnen verzinnen) kun je nog nagaan of je Single of Dual link DVI kabel ondig hebt voor jouw monitor.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 22:34

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Of misschien wil je videokaart de resolutie en refreshrate overnemen die je crt monitor ook gebruikt, en kan je DVI monitor dat niet aan -=> dus schakelt uit [monitor] - zwart beeld.

Hmm, het reboot probleem in windows snap ik dan alleen nog niet...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ze allebij op de digtale uit en ingang aangesloten, Ik gebruik de dvi kabel die bij de monitor was bijgeleverd. Hij moet het doen dacht ik :-(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 15:11:
Er zit inderdaad een knopje aan de voorkant waar je in kan stellen vga of dvi maar als ik die op dvi zet en de kabel aansluit (allen de dvi kabel) en dan opstart dan zie je het scherm omschakkelen maar het blijft zwart. ik heb de laatste drivers van ati geinstaleerd en draai windows XP.
Probeer dan eens 'blind' in te loggen en kijken of je na verloop van tijd wel beeld krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft raar, ik zit op 1240 x 1024 en op 75 hrz dit is standaard op de 17 inch tft monitor, perfect beeld met de vga kabel alleen nu nog met de DVI kabel want dat is toch de bedoeling? digitaal naar digitaal beeld!

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met blind inloggen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 15:24:
wat bedoel je met blind inloggen??
Zonder dat je beeld hebt gewoon paswoord invoeren en op ENTER drukken...
Dus hetzelfde doen als je normaal (met beeld) doet, maar dan zonder beeld...

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef geen paswoord in te voeren bij het opstarten. Je hoord hem opstarten, je ziet het windows logo, dan blijft het scherm zwart hij rateld wat het beeldscherm zie je wat veranderen en dat gaat hij opnieuw opstarten. Met als resultaat......zwart!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

Ik weet niet of dit helpt maar ik heb ooit zoiets gehoord

aan je dvi kabel heb je als het goed is 2 dezelfde pluggen zitten.
wissel deze eens om: ik bedoel de plug in je monitor in de pc doen en andersom..

misschien helpt t?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dan de vga kabel weer aansluit en opstart heb ik meteen goed beeld, en krijg dan van windows de melding dat de radeon 9100 een fout heeft gemaakt enz. enz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen om de kabel om te draaien. meschien helpt het.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Misschien moet je eerst in met vga booten. Dan ga je naar het instellingen menu van Ati hier verander je de monitoren 1 wordt 2 en 2 wordt 1 misschien dat dat helpt.
Je moet dus de hoofdmonitor verzetten.

Ik redeneer hier dan uit de positie dat winXP niet om switchts als hij geen vga montior detect.

Eduard probeer deze Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifwat meer te gebruiken het wordt er zo niet echt overzichtelijker op B)

[ Voor 36% gewijzigd door Steefph op 19-06-2003 15:37 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ook kunnen. ook een goeie tip!

Verwijderd

Topicstarter
Zit er veel verschil in beeld kwaliteit tussen vga en dvi?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

normaal moet je booten met het scherm dat je wil... dus switchen zal weinig zin hebben... mijn ati (7500) kan dus booten van vga of dvi (met dongle naar vga) maar na een boot switched het niet meer...
heb je een dual output en kan je dual screen werken trouwens???

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• DUX

DUX

Hoeveel monitoren probeer je nou tegelijk aan te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 1 tft monitor aansluiten op de DVI aansluiting, met alleen de dvi kabel.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 15:31:
Als ik dan de vga kabel weer aansluit en opstart heb ik meteen goed beeld, en krijg dan van windows de melding dat de radeon 9100 een fout heeft gemaakt enz. enz.
Als ik het goed begrijp doe je het dus niet zoals ik eerder voorstelde, nl de vga en dvi tegelijk aansluiten? Je kan denk ik niet zomaar monitor_1 weglaten en alleen monitor_2 aan windows presenteren. Dus moet je eerst een keer opstarten met beide kabels eraan. Dan via monitor_1 (dus analoog) in windows de instellingen voor monitor_2 doen; en dan dus monitor_2 de standaard monitoruitgang maken. Daarna pas kan je de analoogkabel weglaten denk ik.

Verwijderd

Alternative DVI operation mode al aangevinkt (of juist uit) ?
Drivers van je monitor al geinstalleerd?
Met 2 kabels al eens opgestart en de boel werkend ingesteld alvorens te rebooten?
Monitor is DDC compliant?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 16:31:
Alternative DVI operation mode al aangevinkt (of juist uit) ?
Drivers van je monitor al geinstalleerd?
Met 2 kabels al eens opgestart en de boel werkend ingesteld alvorens te rebooten?
Monitor is DDC compliant?
ik heb alles (denkt ik) geprobeerd nadat ik de vga en dvi kabel had aangesloten had ik beeld met de dvi kabel! toen de vga eruit gehaald, toen had ik beeld met de dvi kabel. daarna opnieuw opgestart en..... weer geen beeld $^%#$^%$#&#!$ (sorry) Nu weet ik het niet meer :-(

Verwijderd

Dit is dus identiek aan wat ik ervaar. Heb je nog een oplossing gevonden?
Pagina: 1