Ik ben bezig met een kleine database. De database bevat producten met een beschrijving erbij en een verwijzing naar een foto op de hd.
De code die ik gebruik om het plaatje te laten zien is:
Private Sub Plaatje_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
On Error Resume Next
Me![Preview].Picture = "T:\Plaatjes\" + [Forms]![frmInvoer]![Plaatje]
End Sub
Private Sub Form_Current()
On Error Resume Next
End Sub
Dit werkt prima. Ik heb een keuzelijst met invoervak gemaakt waarin alle plaatjes staan die op de hd aanwezig zijn (deze staan allemaal in T:\Plaatjes).
Helaas is de directory waar de plaatjes in staan nogal variabel per pc en ik zie geen mogelijkheid om hiervoor een standaard directory te creeren.
Mijn idee was om een tabel te maken met allerlei settings erin zoals bv de directory waar de plaatjes in staan. Dit is dan ook waar ik tegen mijn probleem aan loop.
Ik heb de settings nu op het hoofdveld staan in een subformulier.
Dit sub formulier heet frmSettings.
Ik heb oa de volgende code geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat.
On Error Resume Next
Me![Preview].Picture = [Forms]![frmSettings]![Dir] + "\" + [Forms]![frmInvoer]![Plaatje]
End Sub
On Error Resume Next
Me![Preview].Picture = [Forms]![frmSettings]![Dir] + [Forms]![frmInvoer]![Plaatje]
End Sub
"Dir" verwijst dus naar het veld waar het pad in is opgeslagen. Dit is ook gewoon op het scherm zelf te zien.
Het formulier waar de code naar verwijst is een subformulier en ik denk zelf dat hier de oorzaak ligt van mijn probleem.
Als iemand mij op het juiste pad zou kunnen zetten of mij zou kunnen vertellen wat ik verkeerd doe dan zou ik dat zeer op prijs stellen,
TIA
Maikel
De code die ik gebruik om het plaatje te laten zien is:
On Error Resume Next
End Sub
On Error Resume Next
End Sub
Dit werkt prima. Ik heb een keuzelijst met invoervak gemaakt waarin alle plaatjes staan die op de hd aanwezig zijn (deze staan allemaal in T:\Plaatjes).
Helaas is de directory waar de plaatjes in staan nogal variabel per pc en ik zie geen mogelijkheid om hiervoor een standaard directory te creeren.
Mijn idee was om een tabel te maken met allerlei settings erin zoals bv de directory waar de plaatjes in staan. Dit is dan ook waar ik tegen mijn probleem aan loop.
Ik heb de settings nu op het hoofdveld staan in een subformulier.
Dit sub formulier heet frmSettings.
Ik heb oa de volgende code geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat.
On Error Resume Next
Me![Preview].Picture = [Forms]![frmSettings]![Dir] + "\" + [Forms]![frmInvoer]![Plaatje]
End Sub
On Error Resume Next
Me![Preview].Picture = [Forms]![frmSettings]![Dir] + [Forms]![frmInvoer]![Plaatje]
End Sub
"Dir" verwijst dus naar het veld waar het pad in is opgeslagen. Dit is ook gewoon op het scherm zelf te zien.
Het formulier waar de code naar verwijst is een subformulier en ik denk zelf dat hier de oorzaak ligt van mijn probleem.
Als iemand mij op het juiste pad zou kunnen zetten of mij zou kunnen vertellen wat ik verkeerd doe dan zou ik dat zeer op prijs stellen,
TIA
Maikel