Dell ECC geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 15:31
Hey,

Ik wil eindelijk eens wat geheugen bij prikken in m'n dell 8100. UT2K3 vind ie namelijk niet erg lekker. Ik weet niet precies welk geheugen ik er in moet stoppen.
In een ouder topic las ik dat je bij dell's alleen geheugen in paren kan zetten. Hierdoor wil ik maar in 1 keer van de 256 die ik nu heb naar 768 gaan (2x 256 erbij dus). Alleen dell is een btje duur, "564.82 EURO" vind ik ietwat overdreven. De shop van tweakers doet het al beter met "327 EURO". Maar ik wil liever losse reepjes kopen ipv van zo'n pakket (goedkoper) kan dat??? en zo ja welke dan???

Dan ook nog een 2e vraag. sisoft sandra zegt dat er ECC aanwezig is, maar niet of dat dat het geheugen is of alleen het mobo. Kan ik er ergens achter komen of ik ECC heb dit scheelt namelijk behoorlijk in de kosten. Zelfs al zit er ECC op heb je dit als normale pc gebruiker nodig???

Of is al dat upgrade spul van dell gewoon zo duur dat ik maar meteen voor een NORMALE :+ pc moet doorsparen...

Alvast bedankt voor reply's

ps ik heb al gezocht in search maar kon geen (duidelijke) antwoorden vinden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou naast de Search ook de Technische PMG FAQ erop naslaan.

Eerste wijze les: negeer Sandra en ga zelf op onderzoek uit voor geheugen er in je PC zit en wat geslikt wordt.

Daarbij is het erg nuttig te weten wat voor mobo er in je systeem zit. Dat het een Dell systeem is maakt niets uit- dezelfde regels gelden als bij een willekeurig andere merk PC (zowel wat geheugen erop kan, als welke info je hier op GoT hoort te posten :o )

Kortom, duik nog maar even de FAQ in, en als je er dan nog niet uitkomt een nieuwe topic openen, waar, in ieder geval volledige systeemspecs in moeten (dus met type mobo dat er nu inzit (incl. chispet) en type RAM dat er nu inzit (opschrift op de chips en aantal chips is hierbij essentieel!)

Dicht wegens FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.