Geluid bij films met BSplayer werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik gebruik al geruime tijd BSplayer en nu ook de laatste versie sinds kort, maar wat mij opvalt is dat er bij veel films (DIVX/XVID) GEEN geluid wordt weer gegeven op onderstaande configuratie (NVIDIA Soundstorm/Dolby Digital 5.1) en dat de WAVE altijd naar 0 springt...nu doet het geluid het niet met de WAVE op maximaal en ALLEEN in BSplayer! Alle codecs heb ik er toch opstaan (NIMO Codecs packs, XVID & DIVX 5.05 Pro).
Dit treed enkel op met BSplayer (en die gebruik ik toch het liefst met ondertiteling!).
Heb de nForce 2.03 (met update 5.10.2942.0 via Windowsupdate geinstalleerd) en de ATI Catalyst 3.4...

Iemand die een oplossing weet?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Verwijderd

Ik weet niet zeker, maar volgens mij heb ik een keer gelezen dat er een bug was met het volume. Ik kan me zelf ook herrineren dat ik na een tijdje kijken geen geluid meer had, en na een reboot wel weer. Ik heb hier echter nooit echt een oplossing voor gezocht. Maar ik heb laatst nog een keer de laatste gebruikt en toen was het toch goed voor zover ik me kan herrineren.

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad en toen bleek dat ik een AC3 filter moets installeren..

Moet je ff op Doom9.net kijken voor deze filter.

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 08:24
Download even Gspot. Hiermee kan je kijken welke video- en audiocodec is gebruikt voor de divx of xvid. Maar ik denk dat je inderdaad een ac3 filter mist, zoals JhonS zegt.

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik had al AC3Filter geinstalleerd en op SPDIF gezet...echter sommige films werken wel met geluid en andere niet (merendeel) en ENKEL met BSplayer...

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 02:01

xdc

hier stond iets doms ........

[ Voor 80% gewijzigd door xdc op 19-06-2003 23:56 ]

slimmehotspot.nl

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 10:35
xdc schreef op 19 June 2003 @ 23:36:
gewoon even nemo codec pack installen zitten alle codecs in!
8)7

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 00:53
Misschien een andere versie van BSPlayer proberen. Anders ff met wat sound instellingen prutsen bij preferences (audio device kun je daar instellen).

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Wimpy006 schreef op 20 June 2003 @ 00:59:
Misschien een andere versie van BSPlayer proberen. Anders ff met wat sound instellingen prutsen bij preferences (audio device kun je daar instellen).
Heeft nix te maken met andere versies...

Kan idd wel eens een ac3filter probleempje zijn (ik had idem) maar ik kreeg ac3filter niet echt goed werkende onder BSplayer.....

Deze plek is te koop.

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Nee AC3 geluid werkt prima hier...dat zijn de WEINIGE films die WEL met geluid werken oder BSplayer!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
MP3 en ander geluid werkt niet in BSplayer...enkel AC3!

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 08:24
Ik denk dat het aan de versie van bsplayer ligt. Ik speelde net een avi met mp3-geluid van de Sopranos af met de nieuwe BSplayer 0.86 build 496 en er was geen geluid. Toen heb ik maar weer mijn oude bsplayer 0.85 build 492 geïnstalleerd en mijn geluid deed het weer. Als je het wilt, kan ik deze versie naar je mailen. Mijn mail staat in mijn profile.

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Pagina: 1