Toon posts:

Selecteerbare ondertiteling bij svcd niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempie, ik heb al wel eens wat svcd'tjes gebrand en afgespeeld op mn dvd speler (phillips Q50) die ik beneden op een breedbeeld tv heb aangesloten. Werkt allemaal perfect. Maar nu wil ik grrag ondertiteling bij mijn svcd's hebben en ik las dat bij sommige dvd spelers je ook svcd's met selecteerbare ondertitels. Nu heb ik bij http://www.vcdhelp.com/dvdplayers.php gekeken of mijn dvd speler dat ook ondersteunt en dat was het geval. Maar nu heb ik de procedure beschreven op deze link:http://members.lycos.nl/svcdhulp/ gevolgd om de svcd met selecteerbare ondertitels te branden. Maar als ik de svcd vervolgens in mn dvd player stop dan krijg ik wel de film en alles te zien maar geen ondertitels, ik heb geen menu waar ik ze kan selecteren. Ik heb bij stap 2 in het progammatje van meastroSBT wel de output resolution op PAL/DVD/SECAM/SVCD gezet. Verder heb ik alles precies gedaan zoals het in de handleiding stond. Daarna heb ik het nieuwe mpeg.subbed bestand (is ook een paar mb groter dan het oude, omdat er nu ondertitels in verwerkt zouden moeten zitten) in nero gebrand naar een svcd. Maar ik krijg dus helaas geen ondertitels op tv te zien. :(
Weet iemand wat ik fout doe?? Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Move NT -> AV ??

Verwijderd

Topicstarter
Ehm sorry, maar wat bedoel je met NT-->AV ??
Ben nog geen expert hier in, :(

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hij bedoelt dat dit topic niet echt in Network troubleshooting thuis hoort. Maar meer in Audio & Video..
Hij heeft hier overigens gelijk in. Waarschijnlijk word dit door een moderator al gemoved..

Verwijderd

Topicstarter
Oh, foutje zal ik het in een verkeerde selectie geplaatst hebben sorry. Maar iemand nog een oplossing??

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47
Dacht je dat als je een SVCD maakt je automatisch een menu krijgt?
Selecteerbare subs zegt het al, je moet de juiste ondertitel selecteren met je afstandsbediening. En bij mijn DVD speler moet ik nog een seconde ofzo wachten voor de juiste ondertitel verschijnt

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:59

Predator

Suffers from split brain

NT -> AV

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik wel, maar ik kan dan met de .menu/system knop naar ondertiteling gaan en dan staat er 1 t/m 4 en de uit optie, bij geen van allen krijg ik ondertiteling te zien:( Dus ik snap er niks van:(......

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47
Ja, ik weet het ook niet, misschien is de procedure die daar staat beschreven niet goed voor jouw dvd speler. Ik heb mijn svcds met selecteerbare ondertitels met dvd2svcd gemaakt.
Maar daarvoor heb je natuurlijk wel een dvd nodig.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46

mno

Er zijn verschillende soorten selecteerbare ondertiteling (SVCD en CVD). Op deze pagina kun je samples van filmpjes met beide soorten downloaden:
http://www.dvdrhelp.com/svcd
Bij mij op mijn Philips 712 werkte er maar 1 van de 2 (sorry, weet niet meer welke).

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ja, waarschijnlijk alleen de svcd ondertiteling, want bij mij doet de cvd ondertiteling het ook niet (stond bij de specificaties van mij dvd speler) maar voor de zekerheid heb ik ze zowel svcd als cvd gebrandt en geen van beide gaf dus een ondertitel in beeld:(...... Is er een of andere speciale manier om die ondertitels te selecteren ofzo??? Naja ik ga eerst wel ff die samples proberen, kijken of die goed werken in mn dvd speler.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 10:44
Ik maak m'n svcd's altijd met dvd2svcd icm tmpgenc. Maar dan houd ik altijd bin-files over. Dan kan ik er weer geen subtitles in zetten. Is er een manier om dat eerst gelijk in de xvid/divx te doen? Op vcdhelp en doom9 kom ik er niet uit.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Topicstarter
(Er zijn verschillende soorten selecteerbare ondertiteling (SVCD en CVD). Op deze pagina kun je samples van filmpjes met beide soorten downloaden:
http://www.dvdrhelp.com/svcd
Bij mij op mijn Philips 712 werkte er maar 1 van de 2 (sorry, weet niet meer welke)

Hmm ik heb de ntsc sample van de scvcd geprobeerd en ik toen ik de ondertitels selecteerde gaf mn dvd speler ze zowaar weer.. Maar nu snap ik dus nog steeds niet wat ik dan fout heb gedaan bij het branden van mn selecteerbare ondertiteling bij mn svcd :( :(
Pagina: 1