[ZON gratis] met inbelnummer geen internet

Pagina: 1
Acties:

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik maak af en toe gebruik van ZON gratis om te internetten via analoge lijn. Ik gebruik daarbij het inbelnummer: 06760-75030.

Dit heeft altijd zonder problemen gewerkt, echter sinds een paar dagen kan ik alleen nog maar http://www.zonnet.nl bekijken. Alle andere sites werken niet.

De website van ZON helpt ook geen steek verder. Iets wat er op lijkt:
[quote]
> Ik krijg wel verbinding maar kan geen internetpagina's bekijken
Met Internet Explorer 5 kan dit probleem worden veroorzaakt door beschadigde cookies.
• Open Internet Explorer en klik op 'Tools' ('Extra')
• Selecteer 'Internet Options'
• Op het 'General' tabblad, klik op 'Delete Files'
• Klik op 'Ok'
• Klik vervolgens op 'Settings' en daarna op 'View Files'
• U ziet nu een lijst met onder andere alle cookies
• In het menu, kies 'Edit' en vervolgens 'Select All'
• Druk op de 'Delete' knop en klik 'Ok'
• De map met cookies is nu leeg. Maak verbinding met het internet en kijk of het probleem verholpen is.
* BtM909 disclaimer: dit verhelpt mijn probleem dus niet!

Bovendien krijg ik goede IP- en DNS-adressen toegewezen. Het is ook geen DNS probleem, want surfen naar IP-adressen gaat ook niet goed.

Daarnaast heb ik al contact gehad met de ZONnet Helpdesk, maar die weten ook niet waar het aan ligt.

Ik weet dat ZONnet elke inlognaam (+ wachtwoorden) toelaat, maar je kan alleen maar de ZONnet homepage bekijken (waarschijnlijk om een account te kunnen registreren).

Het lijkt er op dat dit ook met mijn account is gebeurd. Volgens de helpdesk kan dit absoluut niet het probleem zijn .. bla bla bla.

Nou heb ik het met meerdere accounts getest (van verschillende mensen op verschillende locaties) en iedereen heeft het probleem.

Zijn er ook tweakers (die af en toe nog analoog surfen 8)) en ook dit probleem ervaren. Of zijn er wellicht oplossingen die ik nog kan proberen?

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 19-06-2003 13:49 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

tja ik ga nog wel eens via isdn.

maar als je toch niet aan zonnet vast zit zou ik kpn directinternet eens proberen.

0767012321
edit:
gewoon elke inlognaam is goed dus

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 13:53 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Probleem is inmiddels opgelost. Hoe het veranderd is, is mij nog een raadsel.

Oplossing (voor de eeuwenoude search):
De opties

• Standaard gateway gebruiken
• IP-Header compressie

moeten aanstaan

Daarnaast ben ik (na wederom contact te hebben gehad met de helpdesk) het volgende te weten gekomen.
Dat U zonder wachtwoord kunt inbellen komt doordat (vanwege inbelproblemen) de wachtwoordverificatie op de inbelserver is uitgezet. Dit betekent dat u met elk willekeurig wachtwoord kunt inbellen op Zon Gratis. Overigens is voor het ophalen van email nog wel het juiste wachtwoord vereist. Het is niet zo dat U dan alleen op de Zon site kunt komen, U zou gewoon gebruik moeten kunnen maken van het hele internet, ongeacht welke gebruikersnaam en wachtwoord U heeft opgegeven bij het inbellen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.