Hey,
Ik had eens zin om een simpele webcam hier op een linux machine werkend te krijgen. Het is een (werkende
) Logitech QuickCam Web (even voor de duidelijkheid, het is deze: http://www.computersbyevc...oduct%20Info%20961135.htm ). De machine draait Slackware 9.0 met kernel 2.4.21 compiled met de config van 2.4.20 + Video for linux. In dmesg verschijnt nu de volgende info, wat neem ik aan met de webcam/USB te maken heeft:
Ik weet niet of die laatste regel ook nog te maken heeft met de webcam maar die post ik er maar even bij.
Als ik vervolgens videodev en mod_quickcam.o (qce-ga-0.40d) insmod krijg ik het volgende in dmesg:
als ik dan een programmatje als wwwcam probeer te starten krijg ik het volgende:
Waar ik het probleem moet zoeken zou ik niet precies weten. Op internet heb ik ook niet veel kunnen vinden over deze webcam, veel howto's en andere documentatie gaat over de QuickCam Web maar dan zo'n bolletje op een voetje, maar blijkbaar werkt dat niet helemaal hetzelfde als deze QuickCam Web? Misschien doe ik iets wel heel erg fout, maar ik hoop dat hier iemand is die me in de goede richting kan helpen
. Alvast bedankt.
Ik had eens zin om een simpele webcam hier op een linux machine werkend te krijgen. Het is een (werkende
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 2 hub.c: USB hub found hub.c: 2 ports detected Initializing USB Mass Storage driver... usb.c: registered new driver usb-storage USB Mass Storage support registered. .... hub.c: new USB device 00:04.2-2, assigned address 2 usb.c: USB device 2 (vend/prod 0x46d/0x801) is not claimed by any active driver. spurious 8259A interrupt: IRQ7. |
Ik weet niet of die laatste regel ook nog te maken heeft met de webcam maar die post ik er maar even bij.
Als ik vervolgens videodev en mod_quickcam.o (qce-ga-0.40d) insmod krijg ik het volgende in dmesg:
code:
1
2
| Linux video capture interface: v1.00 usb.c: registered new driver quickcam |
als ik dan een programmatje als wwwcam probeer te starten krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Using ./wwwcam.conf.0 ... open(): No such device error camera 0: can't open device /dev/video root@alpha:~/wwwcam# ls -la /dev/video* lrwxrwxrwx 1 root root 6 May 8 20:26 /dev/video -> video0 crw-rw---- 1 root sys 81, 0 Mar 9 16:28 /dev/video0 crw-rw---- 1 root sys 81, 1 Mar 9 16:28 /dev/video1 crw-rw---- 1 root sys 81, 2 Mar 9 16:28 /dev/video2 crw-rw---- 1 root sys 81, 3 Mar 9 16:28 /dev/video3 |
Waar ik het probleem moet zoeken zou ik niet precies weten. Op internet heb ik ook niet veel kunnen vinden over deze webcam, veel howto's en andere documentatie gaat over de QuickCam Web maar dan zo'n bolletje op een voetje, maar blijkbaar werkt dat niet helemaal hetzelfde als deze QuickCam Web? Misschien doe ik iets wel heel erg fout, maar ik hoop dat hier iemand is die me in de goede richting kan helpen