• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Bij mijn Ixus is een van de pennetjes die het CF-klepje op zijn plaats houden afgebroken. ;(
En zonder het klepje kan je de camera niet aanzetten, dus weet iemand toevallig of die klepjes ergens los te koop zijn?

Verwijderd

canon bellen denk ik.

dat soort dingen hebben ze in gewone/webshops bniet zomaar op vooraad.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 13:36 ]

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Of heeft iemand toevallig een kapotte Ixus waarvan het klepje wel nog heel is?

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
zit waarschijnlijk ergens een druk/contact schakelaartje dat voorkomt dat je de camera aan kan zetten zonder dat de klep dicht zit... (erop zit in jouw geval :D)

een ghetto-manier om dit op te lossen zou zijn, dat je een klein voorwerp (tandenstoker ofzo) zo plaatst, dat je eigenhandig druk/contact zou maken...

maar wat chefke zegt, zou canon bellen om advies, of je gewoon je camera laten repareren...

[ Voor 3% gewijzigd door NewbieNeo op 20-06-2003 12:52 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

aan de rechterbovenhoek (vlakbij sluiterknop) zit een blauw schakelaartje, als je gewoon voor zorgt dat deze ingedrukt blijft, heb je geen problemen meer...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 13:01

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Onderdelen kun je bestellen bij de firma VAS Supplies. Onderstaande quote komt van de site van Canon
Het kan gebeuren dat u een onderdeel kwijtraakt van uw printer, fax of fototoestel. Te denken valt aan een uitvoerklepje, een afdekklepje van de accuhouder of een draaiknopje. Zaken die u eenvoudig zelf kunt monteren.
Hiervoor kunt u terecht op het volgende adres:
VAS Supplies
Peter van Assouw
tel: 013-5773300
fax: 013-5773355
E-mail: info@vassupplies.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud2001 op 20-06-2003 13:07 ]

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
athlonkmf schreef op 20 June 2003 @ 12:05:
aan de rechterbovenhoek (vlakbij sluiterknop) zit een blauw schakelaartje, als je gewoon voor zorgt dat deze ingedrukt blijft, heb je geen problemen meer...
Dat knopje had ik al gezien, maar het ziet er een beetje stom uit als het klepje er af is, en dan ook nog eens een keer iets erin proppen om dat knopje ingedrukt te houden.
Ruud2001 schreef op 20 June 2003 @ 13:07:
Onderdelen kun je bestellen bij de firma VAS Supplies. Onderstaande quote komt van de site van Canon
Ik zal ze eens bellen, thanks. :)

edit:

Nou, ik heb ze gebeld, maar het begint al met €15,- behandelingskosten.
Plus dan prijs van het klepje en de verzendkosten, en op die manier wordt het een duur projectje. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Jur op 20-06-2003 13:50 ]

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Waar is het precies afgebroken ?? mischien valt het op de een of andere manier wel te fixen (post ff een pic van het afgebroken kleppie)

Beste film ooit

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
soepkip schreef op 20 June 2003 @ 14:00:
Waar is het precies afgebroken ?? mischien valt het op de een of andere manier wel te fixen (post ff een pic van het afgebroken kleppie)
Tja, het is gewoon een klepje met aan beide zijkanten een dun pennetje, en die pennetjes zitten dan weer in de camera als een soort scharnier-mechanisme.
En 1 van de 2 pennetjes is dus afgebroken waardoor het klepje aan 1 kant loszit.
Ter indicatie: het pennetje is 2mm lang en 1mm dik, dus lijmen gaat ook niet echt makkelijk.
Het lijmen is wel gelukt, maar niet helemaal precies op de plek waar het hoort, dus het scharnieren gaat nu niet meer lekker.

• soepkip

soepkip

wat je kunt doen is een spelt pakken, deze heel erg verhitten en dan op de plaats van het pennetje erin smelten...tadaa

Beste film ooit

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:12

Garyu

WW

Mijn camera heeft ongeveer hetzelfde probleem, het CF-klepje blijft niet meer zitten omdat het 'houdt-het-klepje-op-z'n-plaats-als-het-veertje-er-tegenaan-drukt"-pinnetje is afgebroken. Een huis,tuin en keukenoplossing doet nu zijn prachtige werk: een stukkie plakband buitenop. Enige nadeel is dat ik lang bezig ben als ik mn CF-kaartje eruit wil halen..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• soepkip

soepkip

Garyu schreef op 20 June 2003 @ 17:07:
Mijn camera heeft ongeveer hetzelfde probleem, het CF-klepje blijft niet meer zitten omdat het 'houdt-het-klepje-op-z'n-plaats-als-het-veertje-er-tegenaan-drukt"-pinnetje is afgebroken. Een huis,tuin en keukenoplossing doet nu zijn prachtige werk: een stukkie plakband buitenop. Enige nadeel is dat ik lang bezig ben als ik mn CF-kaartje eruit wil halen..
Er is toch ook een mooi usb kabeltje geleverd bij je ixus, zodat je niet perse je kaartje eruit hoeft te halen ?

Beste film ooit

Verwijderd

Garyu schreef op 20 June 2003 @ 17:07:
Bij mijn Ixus v2 is datzelfde pennetje afgebroken, en ook ik heb het opgelost met een plakbandje :)
Ik heb een 128MB CF kaart, en die gebruik ik constant, dus ik hoef 'm er nooit uit te halen :)

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 00:50:
[...]

Bij mijn Ixus v2 is datzelfde pennetje afgebroken, en ook ik heb het opgelost met een plakbandje :)
Ik heb een 128MB CF kaart, en die gebruik ik constant, dus ik hoef 'm er nooit uit te halen :)
Ik heb ook een 128Mb kaartje, en haal het er dus praktisch nooit uit hoor :). Het was meer een geval van 'als het zo zou zijn dat ik dat zou willen, dan..'-probleem :).

• Garyu

Garyu

WW

Is er trouwens een mogelijkheid om die IXUS te mounten als Removable Drive? De meeste digitale camera's die ik heb gebruikt doen dit, maar met die Ixus van me moet ik elke keer via die utility/Irfanview de foto's van mijn schijfje afhalen. Of heb ik niet goed opgelet en is er een firmware ofzo uitgebracht?

Verwijderd

gewoon ducktape :P zit als een huis.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Garyu schreef op 21 June 2003 @ 18:23:
Is er trouwens een mogelijkheid om die IXUS te mounten als Removable Drive? De meeste digitale camera's die ik heb gebruikt doen dit, maar met die Ixus van me moet ik elke keer via die utility/Irfanview de foto's van mijn schijfje afhalen. Of heb ik niet goed opgelet en is er een firmware ofzo uitgebracht?
Volgens mij wordt 'ie onder XP herkend als schijf, maar ik gebruik altijd een reader, dus ik weet het niet zeker.
Pagina: 1