ik heb een probleem. ik ben niet zo heel geweldig met computers, maar weet er toch wel iets van. nou zit ik hier op me stage (het is mijn eerste jaar) en willen ze dat er gewoon op de computer ingelogd kan worden zonder gebruikersnaam en wachtwoord, maar dat je dan niet op het netwerk kan. Hierdoor worden problemen met inloggen omzeilt als de server plat ligt. Weet iemand hoe ik dit kan doen ???
iets meer info van je NOS en je netwerkomgeving zou best leuk zijn
Misschien handig om er even bij te zetten om welke besturingssystemen het gaat.
Wat voor Netwerkprotocollen worden er gebruikt.
Hanteren ze daar de standaard Windows netwerken, of draaien ze Novell ofzo?
Iets meer informatie, en mensen kunnen je hier veel beter helpen.
Dus:
1 ) Lees de FAQ eens door.
2 ) Gebruik de search om te kijken of er niet al eerder dit soort vragen zijn gesteld.
2 ) Onderbouw je vraag wat beter door meer informatie omtrent de systemen te geven.
Wat voor Netwerkprotocollen worden er gebruikt.
Hanteren ze daar de standaard Windows netwerken, of draaien ze Novell ofzo?
Iets meer informatie, en mensen kunnen je hier veel beter helpen.
Dus:
1 ) Lees de FAQ eens door.
2 ) Gebruik de search om te kijken of er niet al eerder dit soort vragen zijn gesteld.
2 ) Onderbouw je vraag wat beter door meer informatie omtrent de systemen te geven.
Verwijderd
In een Windows2000 omgeving worden standaard de laatste 10 logon's gecashed. Dus je hebt niet persee een DC nodig om je aan te melden.
/edit
En in NT4/2000 kun je opgeven of er automatisch ingelogd moet worden (gebruiker,passwd) Dit kun je vast wel ergens in het configuratie scherm terug vinden
Maar iets meer info zou toch wel fijn zijn.
/edit
En in NT4/2000 kun je opgeven of er automatisch ingelogd moet worden (gebruiker,passwd) Dit kun je vast wel ergens in het configuratie scherm terug vinden
Maar iets meer info zou toch wel fijn zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 13:35 ]
oke, we hebben een NT4 server, met tcp/ip protocol. Werkstations zijn allemaal windows 98, en ze hanteren de standaard Windows netwerken
Een account aanmaken dat geen rechten heeft, behalve aanmelden op een PC. Daarna de PC zo inrichten dat de PC bij aanzetten automatisch aangemeld wordt met dit account. Op SHIFT drukken tijdens het aanmelden als men wel op het netwerk wil...
Maar lijkt me verdraaide onhandig, nog afgezien van het feit dat je altijd het netwerk op kunt als je je eigen naam en wachtwoord weet. Even een netwerkverbinding maken (of net use gebruiken) en je kunt weer vrolijk verder.
Maar lijkt me verdraaide onhandig, nog afgezien van het feit dat je altijd het netwerk op kunt als je je eigen naam en wachtwoord weet. Even een netwerkverbinding maken (of net use gebruiken) en je kunt weer vrolijk verder.
edit:
Dit werkt dus goed onder W2K,XP en NT. Windows 98? Geen kaas van gegeten wat netwerken betreft
Dit werkt dus goed onder W2K,XP en NT. Windows 98? Geen kaas van gegeten wat netwerken betreft
[ Voor 11% gewijzigd door Poltergeist op 19-06-2003 13:37 ]
Zo ie zo kan je met win2k gewoon inloggen zonder server hoor.... mits je
een keer bent geverfieerd terwijl hij wel actief was, maar neem aan dat
er toch ook altijd wel een 2'de domain controller actief is.
Win 98 kan zo ie zo altijd gebruikt worden.
een keer bent geverfieerd terwijl hij wel actief was, maar neem aan dat
er toch ook altijd wel een 2'de domain controller actief is.
Win 98 kan zo ie zo altijd gebruikt worden.
[ Voor 34% gewijzigd door avon op 19-06-2003 13:47 ]
Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!
ja maar ik wil dus geen nieuwe account, ik wil alle oude behouden. ik wil er gewoon voor kunnen zorgen, dat als ik geen gebruikersnaam en wachtwoord invul, ik dan gewoon op de computer kan, alleen dan zonder netwerk en ook geen verbinding kan maken en als ik het wel invul dat ik dan wel netwerk heb.. dit voor als de server crasht
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 13:49 ]
Goed lezen...
Windows 98 kan altijd gewoon opstarten...
Jullie hebben waarschijnlijk een loginscript draaien, aangezien je verschillen ziet tussen wel of niet op de server aanmelden.
Vaak kun je door op het loginscherm ESC te drukken al doorstarten in Win98 zonder aanmelding bij een server/netwerk.
Edit : Als je het goed doet trouwens crashed een server niet, maar enkel werkstations. Als je server regelmatig crashed, wordt het tijd voor een herinstallatie of een nieuwe server.
Windows 98 kan altijd gewoon opstarten...
Jullie hebben waarschijnlijk een loginscript draaien, aangezien je verschillen ziet tussen wel of niet op de server aanmelden.
Vaak kun je door op het loginscherm ESC te drukken al doorstarten in Win98 zonder aanmelding bij een server/netwerk.
Edit : Als je het goed doet trouwens crashed een server niet, maar enkel werkstations. Als je server regelmatig crashed, wordt het tijd voor een herinstallatie of een nieuwe server.
[ Voor 24% gewijzigd door Brede P op 19-06-2003 13:53 ]
mmm naja vandaag was de eerste keer... het is wel opgelost, maar niemand kon meer iets... maar bedankt voor jullie hulp =)
op escape drukken!Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 14:08:
mmm het werkt niet... ik heb alles weggehaald inclusief de domeinnaam, en dan moet ik een domein invullen, als ik alleen domein invul moet ik een gebruikersnaam invullen, ik kom er gewoon niet voorbij zonder in te loggen
Verwijderd
Je zou jezelf af moeten vragen of je hier naar een structurele oplossing aan het kijken bent...
Misschien is het verstandiger om een tweede server (als BDC) in te zetten, zodat je eventueel daar naar kan uitwijken.
Dit is echt een houtje touwtje oplossing !
(Maar dat zou jij moeten weten als je een IT opleiding doet !)
Misschien is het verstandiger om een tweede server (als BDC) in te zetten, zodat je eventueel daar naar kan uitwijken.
Dit is echt een houtje touwtje oplossing !
(Maar dat zou jij moeten weten als je een IT opleiding doet !)
ik doe mijn naam eer aan... maar het is een school... dus een BDC is geen optie aangezien het geld hier niet in overvloed aanwezig is.... ik wil gewoon weten wati k moet wijzigen om dat te krijgen... ik heb het alleen ngo nooit gedaan dus weet ik het niet....
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 15:08 ]
Verwijderd
Je kan in netwerkomgeving aangeven dat je wil inloggen op een domein of lokaal.
In tegenstelling tot WinNT, W2K en WXP is het niet mogelijk om bij het inloggen aan te geven dat je lokaal in plaats van op het domein wil aanloggen.
De enige "directe" mogelijkheid is om bij het inlogscherm "Esc" te gebruiken.
In tegenstelling tot WinNT, W2K en WXP is het niet mogelijk om bij het inloggen aan te geven dat je lokaal in plaats van op het domein wil aanloggen.
De enige "directe" mogelijkheid is om bij het inlogscherm "Esc" te gebruiken.
ja... maar ik weet het niet waarom het niet werkt, anders zou ik het niet vragen... ik krijg dan een melding dat het netwerk mijn gebruikersnaam niet heeft kunnen valideren, en dan kom ik weer terug
als je op annuleren drukt moettie normaal gesproken ook doorlopen!Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 15:20:
ja... maar ik weet het niet waarom het niet werkt, anders zou ik het niet vragen... ik krijg dan een melding dat het netwerk mijn gebruikersnaam niet heeft kunnen valideren, en dan kom ik weer terug
maar als jij niet eens weet hoe je station in elkaar steekt, hoe moeten wij dan de oplossing weten?
Verwijderd
Ik neem aan dat hij met 'ja' bedoelde dat er inderdaad policies aanwezig zijn.Grolsch schreef op 19 June 2003 @ 15:49:
[...]
als je op annuleren drukt moettie normaal gesproken ook doorlopen!
maar als jij niet eens weet hoe je station in elkaar steekt, hoe moeten wij dan de oplossing weten?
Daarom is dit hele verhaal echt een houtje touwtje oplossing...
Als er een implementatie keuze gemaakt wordt, moeten daar ook de consequenties van gedragen worden...
Moet daar van afgeweken worden, zorg dan voor een gefundeerd plan !
Een beetje geduld kan geen kwaad.Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 14:55:
kan niemand mij dan nog helpen ??
De schoprichtlijn op dit forum is 24u.
Dus je topic omhoogschoppen na een half uurtje is nou niet echt netjes.
[ Voor 11% gewijzigd door Predator op 19-06-2003 16:01 ]
Pagina: 1