Toon posts:

boot probleem asus a7n8x na celeron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

ik heb ff een even gekeken op de search, en ik denk dat ik er niks over kan vinden..

ik heb mijn oude celron systeem upgrade naar een asus a7n8x deluxe systeem met amd 2600+ en 512 mb T.Y.I geheugen (pc2700)

als ik mijn pc boot zonder floppy e.d dan gaat hij naar windows ME (windows van mijn vorige systeem) maar dan krijg ik zo'n 640x480 scherm en 16 kleuren ofzo...

dan geeft hij eerst de foutcontrole en daarna geeft hij aan dat hij hardware gedetecteerd heeft, dus ik klik een beetje op zoeken enzo en krijg ik een foutmelding, en daarna krijg ik het bekende blauwe windows scherm...

als ik dan op enter klik dan dan kan ik mijn muis niet meer bewegen en keyboord niet meer gebruiken e.d

dus ik denk, dan installeer ik windows even opnieuw met een opstartdiskettetje, en ja hoor weer gezijk... ze geven in elke windows installer een fout over een dll of iets anders ontbreekt of fout is...

ik heb het geprobeert met windows 98SE, ME en XP home edit...

is er geen manier om in windows te komen om even wat bestanden die ik wil bewaren op cd te zetten ? :'(

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

windows ME he...die kun je onder dos bereiken!

Win XP daartegen, heb je dos2ntfs voor nodig een speciale driver voor dos die het mogelijk maakt om ntfs op te komen!

There is no place like ::1

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:44
Tsja, het is natuurlijk logisch dat windows niet meer opstart als je je mobo+processor+geheugen+chipset+onboard-shit hebt vervangen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

windows herinstall is en blijft het beste!

Plus, die WinXP bestanden op je NTFS schijf zijn er nog als je maar WinXP installeert op je oude Win ME schijf!

There is no place like ::1

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 07:48
Gewoon onder veilige modus opstarten? :? Of gaat dat ook niet?

Evt kun je altijd nog je HD als 2e HD in een andere comp zetten en dan wat dingen over gaan zetten :).

tvw

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 17:55
heb laatst ook 2 pc's van mobo en proc en mem verwisseld. een athlon op een kt266a met een p3 op apollo 133pro. 2 asus borden... dat downgraden werkte wel, maar upgraden niet. die oude pc met athlon draait perfect nu met een p3 (alleen die 4-in-1 drivers er opnieuw opgezet). de upgrade werkte niet... kon niet in windows inloggen omdat keyboard neit werkte

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mensen, lees de topicstart eens!

Hij kan een aantal windows versies niet installeren.
Meestal is er dan hardware brak. In dit geval zijn er twee oorzaken die voor de hand liggen: brak geheugen of een brakke en of te zwakke voeding.
Test je geheugen eens met memtest86. Als je daar geen errors krijgt kun je proberen zoveel mogelijk zaken uit je PC te halen en dan een windows install te doen (of als je de beschikking hebt over een andere voeding die er in hangen en de windows install proberen).

edit: ohja, hier kun je misschien ook wel wat mee: Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 11% gewijzigd door SH007 op 19-06-2003 13:51 ]

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
je kan je data proberen te redden met knoppix
http://www.knoppix.com/

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Verwijderd

Topicstarter
argh, ik heb nu mijn nieuwe moederbord er weer in gezet...

nero doet het nu niet, dus ik zoek nog even een oplossing :'(

maarja, desnoods zet ik noodzakelijke dingen op floppy :*)
Pagina: 1