Nieuwe vorm van benchmarken en reviewen

Pagina: 1
Acties:

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Na het cheatdebacle is gamepc als één van de eerste sites begonnen met het zelf complimeren van gamedemo's die voortaan een belangrijk onderdeel gaan uit maken van reviews voor videokaarten.

Neem maar eens een kijkje op deze link:

http://www.gamepc.com/lab...ent.asp?id=fx5900u&page=1

Ik vind dit de enige juiste manier van benchmarken, weg met die sysnthetische voorgerenderde benchmarks.

Toch blijven synthetische benchmarks natuurlijk wel de enige mogenlijkheid om toekomstige dx9 performance te testen.

Wat denken jullie zou deze methode toekomst hebben of zullen de 3dchipfabrikanten zoveel invloed hebben dat zij, vooral bij previews, de benchmarks bepalen (NV en Doom3!)

Niet op voorraad.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Het is idd handig, maar er kunnen ook cheats voor games komen (zie ik nvidia nú wel voor aan :()

Dat ze gewoon een soort stoute optimalisatie maken voor ut2003 bijv. Dan kom je weer bij hetzelfde uit :(

Maar 3Dmark is idd niet meer echt te vetrouwen op een nvidia kaart

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Unwinder, maker van rivatuner, zegt dat er ook iets mogelijk niet correct is met 3DMark2001 nature, zowel bij nv als ATI:

http://www.beyond3d.com/f...&highlight=nvantidetector

Intresting stuff, al begrijp ik niet alles ;)

Niet op voorraad.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

even een schopje om de "discussie" weer op te laaien, vind het wel een interessant onderwerp namelijk.

Wat nature in 2k1 aangaat: Als ik artifact haal, dan krijg ik gewoon 150 fps daar 8)7 (ipv 110-120 normaal)

Beetje raar, want dat level moet toch nog steeds gerenderd worden door de vga kaart, en het lijkt met niet dat hij alleen het zichtbare gaat renderen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝