Word XP is irritant: ipv selectie veranderd alles

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Word XP is irritant. Gruwelijk irritant zelfs. Of ik erger me gewoon teveel...dat kan ook, maar ik wil dit toch oplossen:

Wanneer ik een selectie bijvoorbeeld vetgedrukt wil hebben, wordt het hele document vetgedrukt. Als ik dan op CTRL-z druk, is het weer in orde (alleen de slectie is vetgedrukt), maar op deze manier slijten mijn ctrl en z toetsen te snel weg. Irritant dus.

Kent iemand dit probleem? En/of heeft iemand een oplossing hier voor?

Een heel groot en stoer systeem.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:21
Het heeft ermee te maken dat Word gelijk de betreffende opmaakstijl meeverandert, en DUS ook de rest van het document met die opmaakstijl (bijv. 'default'). Dit kan je ergens onder de opties of onder autocorrectie uitzetten geloof ik.

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Bedankt! Het staat inderdaad onder "auto-correctie opties" onder het tabblad "auto-opmaak". Daar kun je "handhaven" aan- of uitvinken.

EDIT: dit klopt niet, lees twee berichten verder

[ Voor 27% gewijzigd door seef op 19-06-2003 14:03 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het staat al een paar keer in de search maar nog een keertje kan geen kwaad, dus WOS --> Software Algemeen: Word is namelijk geen OS :+

offtopic:
Word XP is irritant. Gruwelijk irritant zelfs. Of ik erger me gewoon teveel...dat kan ook

Beide, het is gewoon een feature dat je kan uitzetten dus wat dat betreft is het PEBMAC, maar inderdaad kan het standaard beter uit staan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 19-06-2003 13:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Wat ik eerder aanduidde als oplossing, blijkt niet zo te zijn. Waarschijnlijk wilde het toeval dat het even wel werkte.

Ik ben overigens niet bekend met de afkorting "PEBMAC", maar ik ben ook geen newbe, dus wat mis ik?

[ Voor 4% gewijzigd door seef op 19-06-2003 14:04 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

seef schreef op 19 June 2003 @ 14:04:
Wat ik eerder aanduidde als oplossing, blijkt niet zo te zijn. Waarschijnlijk wilde het toeval dat het even wel werkte.
Dus het is nog niet opgelost nadat je opmaak -> opmaakprofiel -> (desbetreffende profiel) -> wijzigen -> automatisc bijwerken hebt uitgevinkt? Loop even alle actieve profielen langs (of: welk profiel wordt gebruitk als je undo nodig was?)
(Ik heb trouwens Word2k, misschien werkt het bij jou iets anders). Zie ook [rml]FizGig in "[ MS Word 2000] Opmaak problemen"[/rml]
Ik ben overigens niet bekend met de afkorting "PEBMAC", maar ik ben ook geen newbe, dus wat mis ik?
Problem Exists Between Monitor And Chair, ook wel PEBKAC (Keyboard and..). Oftewel de user (jij) kan het zelf aanpassen. Dit als reactie op de stelling dat het aan het programma ligt, maar dat bedoelde ik niet bepaald serieus hoor :*
Inderdaad is het niet handig om het standaard aan te hebben staan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1