USB Key voldoet aan xHCI ?

Pagina: 1
Acties:

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:13
Ok , ik heb een beetje lastig probleem..

Om technische redenen hebben we wat notebooks in het bedrijf met MS-DOS 6.21
Vanuit de organisatie is de wens gekomen om USB keys hierop te kunnen gebruiken.

Ik weet dat er oplossingen zijn voor USB harddisken etc maar mijn vraag richt zich nu puur even tot deze sleutels

het gaat om de volgende memory sticks : DiskonKey

Ik heb van deze site dos drivers gedownload om de USB poort aan te spreken.

Deze drivers ondersteunen diverse USB apparaten die voldoen aan de OHCI , UHCI of EHCI norm... (respectievelijk Open , Universal en Enhanced host controller interface)

Je raadt het al.. De diskonkey wordt wel herkend als ik hem in de PC prik met MS-DOS 6.21 maar ik kan hem niet aanspreken.

Helaas heb ik geen ander type memory key om te kijken of deze wel werkt , want mijn vermoeden is namelijk (kijkende naar de specs van die key) dat hij niet werkt met een van de bovengenoemde xHCI's (kan dat?) . Ik heb bij andere key's gezien dat het wel in de specs vermeld stond ...

Wellicht is er iemand in het gelukkig bezig van zo'n sleutel maar dan van een ander merk , MS-DOS 6.21 en kan voor mij eens kijken of deze key aangesproken kan worden.

Of wellicht is er iemand die kan vertellen of het uberhäubt mogelijk is om deze sleutels onder dos aan te spreken ? De leverancier zelf heeft meestal nooit drivers voor Dos omdat ze dat niet willen of kunnen ondersteunen , maar dat betekend toch niet gelijk dat het onmogelijk is? ;)

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 15:47
De ?HCI (zoals al uit de naam blijkt: Host Controller Interface) is een standaard waarmee de USB controller-chip aan te sturen valt. En heeft dus niets te maken met het functioneren van de key zelf, alleen met de communicatie tussen driver en USB-controllerchip op je moederbord of in je chipset.

Wat wel kan is dat je DOS-drivers geen ondersteuning heeft voor het type-apparaat, fabrikant of zoiets wat de usb-key doorgeeft aan je driver.

Maar als de driver specifiek voor die USB-key gemaakt is, zal dat wel niet het geval zijn