Toon posts:

IBM RMA - Welke verpakking? Hoe verzenden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

onlangs is mijn IBM harde schijf kapot gegaan (deskstar 60 gig) en ik wil em nu naar IBM sturen. Het is de eerste keer dat ik dit doe dus kunnen jullie me een beetje helpen met de verpakking. Er wordt van je gevraagd om de harde schijf in een specifieke verpakking te doen. Op de site van IBM kan je zien wat ze precies vragen :http://www.hgst.com/warranty/jsp/arma25h.jsp.

Weet iemand waar ik deze verpakking kan krijgen en via welke carrier is het goedkoopst om mijn schijf op te sturen?

Alvast bedankt!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-03 16:23

DJT

Gewoon ff naar de computerboer op de hoek gaan en vragen of hij zo'n doosje heeft. Veel groothandels leveren harddisks namelijk uit in zo'n doosje.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tip: gebruik geen leestekens direct voor/na de URL's, dan worden ze klikbaar gemaakt ;)
http://www.hgst.com/warranty/jsp/arma25h.jsp

Wel, dat soort spul kun je gewoon bij een goedwillend PC-boer of een elektroboer halen. Goedkoop verzenden: vergelijk gewoon de prijzen op de websites van enkele carriers :Y)

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Ik heb de instructies van Hitachi niet helemaal opgevolgd. Ik had mijn schijf in een kartonnen doosje gedaan waar een CD-brander in had gezeten. Wel kompleet met die kartonnen zijstukjes. De ruimtes had ik met zacht schuimrubber opgevuld en de doos nog eens verpakt in bruin pakpapier. Vervolgens gewoon op het postkantoor afgegeven en verzonden met bewijs van ontvangst. Binnen 8 weken had ik een nieuwe schijf.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
maar wat was je kwijt op het postkantoor?

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:41
Eigenlijk maakt het soort doos(je) waarin de schijf zit niet uit.
Zolang deze stevig is en de hardeschijf er goed beschermd (dus stootabsorberende verpakking) in zit is er geen enkel probleem.
Ik heb al diverse hardeschijven naar IBM en Maxtor gestuurd in een zo'n verpakking.

Tip: volgende keer gewoon even een mail naar IBM/Hitachi sturen met je situatie. Dan sturen ze namelijk een mannetje van de UPS langs om je disk te komen ophalen, en ja, dit is gratis :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allemaal voor de reacties.

Delta, wat moet ik in die mail schrijven en naar welke divisie van IBM moet ik em sturen?

• Delta2
Net even in me mailarchief gedoken:
requestr@hgst.com heb ik gebruikt om te mailen.
In de mail zelf had ik gewoon even de situatie uitgelegd ( RMA aanvraag enzo, en HD status ) en toen kreeg ik een mail terug dat hun de shipment gingen regelen. ( paar dagen daarna stond meneer van de UPS voor de deur )

• manowar
dat vind ik nou leuk om te horen, dan kost mij dat ook niks :+ heb namelijk nog een leuke IBM DTLA 30 GB liggen.. maar moet je dus gewoon zeggen dat je hem hebt aangemeld voor RMA? en en vragen welke verzend service je het best kunt gebruiken ofzo?

• Delta2
Nou, als je hem zelf gaat verzenden zou ik "aangetekend versturen" kiezen.
Maar als je ze mail kun je dat het beste op deze manier doen:
- check je RMA status op de site
- vraag GEEN RMA status aan
- stuur bovenstaande mail een bericht dat je hardeschijf niet meer functioneerd & foutmeldingen in de IBM Tool. En probeer een RMA via de mail te regelen :D
- lukt dat niet: RMA zelf aanvragen en dan aangetekend versturen.

• manowar
eh ba heb al een RMA via de website gestuurd , had ik dit geweten |:(
naj ga het toch ff proberen gratis te sturen >:) , kreeg deze 30 GB van een maat van me die geen zin cq tijd had om hem op te sturen :D

Verwijderd

Sorry dat ik even geen pics zet..maar webcam is kapot en geen idee waar mijn ouders de digicam hebben gelegd.

IBM/HITACHI versturen hun disks in een doos waarin hij als het ware in het midden hangt. De disk zit ingeklemd in het midden vd doos dus in zijn anti-static verpakking.

Als je niet zon doos hebt (bewaar de doos van je nieuwe drive iig. Zal je nog wel eens van pas komen) zou ik je drive iig in een anti-static zakje doen. Voor de rest gewoon je doos goed vullen met schuimrubber. Het moet zo verpakt zijn dat je drive niet tijdens de verzending defect raakt.

2 Maanden geleden begaven allebei mijn drives het binnen een week. RMA gemaakt (ff gebelt met hitachi, want ze hadden al een RMA nummer. refurbished drives dus) in de verpakking van een eerdere RMA gestopt en opgestuurd. Binnen 1 week stond UPS voor de deur met mijn nieuwe drive.

Veel succes.

edit: ik had ze gewoon via het postkantoor opgestuurd. Kan niks mee gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 23:50 ]

• Stan
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb net vandaag mijn 4e returned RMA HD ingebouwd dus ik heb al enige ervaring :)
Dit keer Western Digital, vorige keer ook IBM. Ik ga gewoon altijd met de disk naar t postkantoor en vraag daar een 'pakje 2' das het op 1 na kleinste pakje/doosje. Dit vul ik met van die witte piepschuimkorrels of wegens een gebrek daaraan de afgelopen keer met opgefrommelde stukjes WC-papier uit t postkantoor :)
Ik stuur t pakje gewoon normaal op, niet aangetekend of met TNT of UPS of zo, gewoon normaal, en ben dan nog geen 6 euro kwijt inc. doosje en vulling.
Alle keren ging t prima, geen gezeik en binnen enkele dagen of soms weekjes een nieuwe disk. Western Digital vond ik t netst aangezien die het binnen 6 dagen al gedaan hadden en met UPS aan de deur!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ietwat verduidelijkt :)
Pagina: 1