Toon posts:

Router <-> Router met vpn verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil twee routers met elkaar verbinden namelijk:

Vigor 2600 en de Vigor 2200X
Dus ADSL met ISDN

Nu worden mij vier protocollen aangeboden namelijk:

1. PPTP

The Point-to-Point Tunneling Protocol (PPTP) encapsulates Point-to-Point Protocol(PPP) frames into IP datagrams for transmission over an IP-based internetwork. TCP connection (port 1723) is used for tunnel maintenance and GRE(Protocol 47) is used to encapsulate PPP frames for tunneled data. User name and password are used for authentication. Besides,Microsoft provides MPPE for data encryption.

2. L2TP

Layer Two Tunneling Protocol (L2TP) is a combination of PPTP and Layer 2 Forwarding (L2F) protocols. L2TP uses UDP (port 1701) messages over IP internetworks for both tunnel maintenance and tunneled data.
User name and password are used for tunnel authentication.

3. IPSec Tunnel

IPSec provides a mechanism for secure data transmission over IP network, ensuring confidentiality, integrity, and authenticity of data communications over unprotectected networks such as the Internet.
Internet Key Exchange protocol (IKE) ( UDP Port 500) is used for key and security information exchange.
ESP(Encapsulated Security Payload, protocol number 50) or AH ( Authentication Header, protocol number 51) is used to encapsulated IP packet for tunneled data.

4. L2TP over IPSec

Een combinatie van deze twee

Nu heb ik over al gezocht wat nu het beste protocol is ook op dit forum maar een duidelijk antwoord wanneer je wat moet kiezen is er niet!

B.V.D.

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 20:09

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

je hebt drayteks zie ik... als ik jou was zou ik gewoon PPTP gaan gebruiken.. want drayteks met + VPN + IPsec gaat ongelovelijk traag... dat komt omdat de encryptie... beter is...

hier vind je een tabel welke snelheid bij welke mate van encryptie er behaald wordt.. verder staat hier nog meer informatie over VPN bij draytek Routers...

veel plezier....

[ Voor 28% gewijzigd door Mysteryman op 19-06-2003 11:54 ]

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 20:09

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

dubbel post... :(

[ Voor 97% gewijzigd door Mysteryman op 19-06-2003 11:53 ]

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Topicstarter
Snelheid is zeker belangrijk maar veiligheid is ook zeer belangrijk dus ik wil een afgewogen keuze kunnen maken tussen veiligheid en snelheid !

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 10:05
IPSec 3DES is het veiligst

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:07
Mysteryman schreef op 19 June 2003 @ 11:51:
je hebt drayteks zie ik... als ik jou was zou ik gewoon PPTP gaan gebruiken.. want drayteks met + VPN + IPsec gaat ongelovelijk traag... dat komt omdat de encryptie... beter is...

hier vind je een tabel welke snelheid bij welke mate van encryptie er behaald wordt.. verder staat hier nog meer informatie over VPN bij draytek Routers...

veel plezier....
Er moet er wel bijgezegd worden dat in die tabel met erg oude firmware versies wordt gewerkt. Ik heb geen idee hoe het zit met de nieuwe firmware versies. Ik weet het dan de 2600 series krachtiger zijn dan de 2200 series. Dus de 2200X zal de bottleneck zijn. Maar een ISDN verbinding is toch niet erg snel, dus ik zou voor de beste beveiliging kiezen.