XP inlog op AD -> Traag

Pagina: 1
Acties:

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
Zodra ik een XP Client lid maak van een Active Directory duurt het inloggen ontiegelijk traag , hij blijft dan 'hangen' op Loading personal settings en/of applying computer properties , hij loopt wel door op een gegeven moment maar dat is pas na ongeveer 2 á 3 minuten

Iemand enig idee?

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:33

Xtremelead

powered by E-MU

DNS ok?
Gebruik je misschien een router als dns server? dan kan het idd lang duren. stel w2k in als dns server

[ Voor 89% gewijzigd door Xtremelead op 19-06-2003 11:46 ]

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Inderdaad, kans dat je DNS op de server niet goed is, is vrij groot. Ook het opstarten van je win2k server zal wel lang duren dan (en check je eventlist).
Kijk of in de DHCP scope de Windows server als DNS server gebruikt wordt, dit kan je trouwens ook goed vinden met de search magoed ;)

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
Ik had de search gebruikt echter vergeten te vermelden dat het mijns inziens geen DNS probleem is , nslookup resolve loopt prima , ping is binnen acceptable replies , 100 Mbps Switch hangt eraan , netwerk kaart staat op full duplex

w2k server is ingesteld als DNS server met dynamic updates , ook de PTR en A records staan goed

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Staan er misschien grote bestanden op de desktop oid?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Wat staat er in de event viewer van je DC ?

Verwijderd

Lagune schreef op 19 June 2003 @ 12:45:
Ik had de search gebruikt echter vergeten te vermelden dat het mijns inziens geen DNS probleem is , nslookup resolve loopt prima , ping is binnen acceptable replies , 100 Mbps Switch hangt eraan , netwerk kaart staat op full duplex

w2k server is ingesteld als DNS server met dynamic updates , ook de PTR en A records staan goed
bestaan er server records in je dns (dns is niet alleen nameresolving in een win2k domain)?
Pagina: 1