Ik heb een kant-en-klare computer thuisgeleverd gekregen (reeds ruim een jaar geleden), en Windows XP is inmiddels zo naar de klote dat ik de computer weer naar fabriekswaarden wil terugzetten. Dit gebeurt middels een Restore Disk, waarbij een Drive Image van een verborgen partitie wordt teruggezet. Toen ik naar de servicelijn belde en vroeg of mijn extra D-partitie (die ik zelf heb aangemaakt) niet daardoor ook zou worden overschreven (ik heb niet veel ervaring met images), zei hij eerst van wel, maar toen dacht hij nog dat ik die verborgen imagepartitie verfuckt had door zelf een D-partitie aan te maken. Nou heb ik dat zeker weten niet gedaan omdat ik PartitionMagic 8.0 gebruikte en al m'n partities kon zien, en bovendien gebruikte ik ook eens Knoppix (een Linux boot-CD) en daarmee kon ik ook op die partitie komen. Toen ik de serviceman dat vertelde, zei hij dat de D-partitie toch niet aangetast zou worden. Kunnen jullie dat even bevestigen? Die serviceman was niet heel erg gemotiveerd en er staat 20 Gb waardevolle data op die partitie, dus het is noodzakelijk dat alleen de C-partitie weer wordt hersteld naar fabriekswaarden.
Dank.
Dank.