Toon posts:

Windows Restore Disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kant-en-klare computer thuisgeleverd gekregen (reeds ruim een jaar geleden), en Windows XP is inmiddels zo naar de klote dat ik de computer weer naar fabriekswaarden wil terugzetten. Dit gebeurt middels een Restore Disk, waarbij een Drive Image van een verborgen partitie wordt teruggezet. Toen ik naar de servicelijn belde en vroeg of mijn extra D-partitie (die ik zelf heb aangemaakt) niet daardoor ook zou worden overschreven (ik heb niet veel ervaring met images), zei hij eerst van wel, maar toen dacht hij nog dat ik die verborgen imagepartitie verfuckt had door zelf een D-partitie aan te maken. Nou heb ik dat zeker weten niet gedaan omdat ik PartitionMagic 8.0 gebruikte en al m'n partities kon zien, en bovendien gebruikte ik ook eens Knoppix (een Linux boot-CD) en daarmee kon ik ook op die partitie komen. Toen ik de serviceman dat vertelde, zei hij dat de D-partitie toch niet aangetast zou worden. Kunnen jullie dat even bevestigen? Die serviceman was niet heel erg gemotiveerd en er staat 20 Gb waardevolle data op die partitie, dus het is noodzakelijk dat alleen de C-partitie weer wordt hersteld naar fabriekswaarden.
Dank.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25

momania

iPhone 30! Bam!

Als die herstel cd al zelf gegevens nodig heeft van een image, zal hij waarschijnlijk de rest niet gaan her-partitioneren.
Dit gebeurt meestal alleen als de image van een cd af moet komen.

Gebruik je 'enter' ook even actiever. Dan leest je verhaal wat makkelijker ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

is het een packard hell? in dat geval heb je een probleem. die deelt gewoon je hele hd opnieuw in.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

De kans is vrij groot dat deze data behouden blijft, maar als het voor jou belangrijke data is heb je er toch een backup van :?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een bak van Sky Computers, een Sky 7030337 (:p) AMD Athlon 2000+, geen Packard Hell of Dell bak dus. Van de Dixons :)

Die 20 Gb vallen niet echt makkelijk te backuppen, het kan wel maar het duurt me veel te lang. En als die partitie gewoon behouden blijft, is er toch geen probleem? Dat wil ik dus ff zeker weten.

Verwijderd

pomp die data anders even over op een andere hd, of via een netwerkje naar een andere pc

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

De meest belangrijke data op cd branden zou ik zeggen. Meestal gaan restore cd's keihard over alles heen en ben je gewoon alles kwijt.

Verwijderd

heb je btw geen handleiding? in die van mij (medion) staat gewoon heel duidelijk dat de c: schijf overschreven wordt en de rest niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 12:00:
pomp die data anders even over op een andere hd, of via een netwerkje naar een andere pc
Met je sig ben ik het helemaal eens, maar ik vrees alleen dat het me erg veel moeite gaat kosten om die data naar een andere comp te pompen. Ten eerste zou XP crashen, als ik het via XP zou doen. Met knoppix ben ik - helaas - nog niet dusdanig bekend dat ik het daarmee naar een andere comp zou kunnen pompen.

Bovendien duurt dat pompen uren, en als de restore disk gewoon werkt (heb alleen maar een bevestiging nodig van iemand hier die er ervaring mee heeft, hoewel het argument van momania mij al bijna heeft overtuigd), dan hoeft dat helemaal niet.

Ook het backuppen via CD-rc's zal niet lukken, want ook dan crasht XP. En een duidelijke handleiding heb ik idd niet, ook op de handleiding op hun site wordt het niet duidelijk. Die gasten van sky gaan er bovendien vanuit dat je niks met die PC doet, dus geen extra OS's erop zetten, niet kloten met partities e.d. en zodra je dat wel doet halen ze hun schouders op. Sukkels.

Verwijderd

ok heb je toevallig ergens een extra hd liggen waar die 20 gig op past? dan is het met knoppix uber-simpel. werkt hetzelfde als in windows. (wel ff schrijfrechten geven, maar dat wijst zichzelf).

of andersom: hang je eigen hd even in iemand anders zijn bak. 20 gig via ide is natuurlijk zo gebeurd

edit: verder heb ik ook niets met linux hoor, alleen knoppix gebruik ik wel eens. die sig heb ik een keer gemaakt toen iemand zijn pc door knoppix gered werd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 12:13 ]

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 08:10
Je bent echt een debiel als je van de adviezen uitgaat van mensen hier, want hoeveel mensen hebben nou exact je Sky configuratie en een partitie erbij gefrot met Partition Magic? Niets ten nadele van de mensen hier, maar elke rescue CD is anders.

Tenzij je iemand vindt die exact dezelfde procedure heeft doorlopen wens ik je veel succes, 50% van de rescue CD's partitioneert opnieuw, 50% doet dat niet.

Niemand kan je die garantie geven en als je te lui bent om ff uit te vinden hoe knoppix werkt of om je schijf ff bij iemand anders erin te hangen, dan heb je grote kans dat je je 20GB in het virtuele niets ziet verdwijnen.

Just my 2 Cents...

(En ja, ik ben ook 3 jaar lang steeds dingen kwijt geraakt door mijn eigen stommiteiten c.q. hardwarefailures, maar daarna leer je het wel)

Ow ja, niet om je bang te maken, maar als ik es een weekendje niks te doen heb, fix ik wel eens wat schijfjes van mensen die gegevens zijn kwijtgeraakt (van virussen tot perongeluk opnieuw partitioneren, van badsectors tot undelete, ja er zijn zelfs mensen die complete espressomachines op laptops gooien :-P)
Weet je wat ze allemaal gemeen hebben? Ze hebben hun levenswerk er meestal opstaan en nooit een backup gemaakt.....

[ Voor 24% gewijzigd door __fred__ op 19-06-2003 12:34 ]

Pagina: 1