Website financien

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• tommy320
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 15:58
Ik zit te worstelen in welk forum ik dit moet posten en doe het hier als het ergens ander hoort dan hoor ik het graag.

Ik zit enorm te worstelen met een website die ik en een huisgenoot hebben gebouwd. Ik wil geen reclame maken maar zonder het internet adres te geven kun je je moeilijk een voorstelling maken van de site. Het adres is http://mobstar.rules.it je kan binnen kijken met de volgende account:

login TestUser
pass 1111

Het idee van de site is een spel waarbij je je moet opklimmen en zo meer macht kan vergaren.

Het probleem dat we hebben is de hosting van de site. Op dit moment hosten we hem op onze eigen computer binnen het universiteits netwerk van de TU Delft. De site heeft per dag 1.5 miljoen hits en verbruikt meer dan 3GB per DAG aan dataverkeer. Wij willen de site verplaatsen naar een andere hoster omdat de TU het eigenlijk niet ok vind. Echter de site is zo groot dat dit niet te betalen is voor ons. De site heeft namelijk een dedicated server nodig met minstens 100 GB aan dataverkeer per maand.

We hebben hiervoor gekeken bij verschillende hosters. TrueServer (van tweakers) vraagt bijna 250 euro per maand voor 100 GB. Dit kunnen we als arme studenten gewoon niet betalen (ben al aan het lenen dus zit niet te wachten op nog meer schulden).

Ook sponsoring hebben we geprobeerd maar het lijkt er niet op dat er ook maar iemand in de wereld berijdt is reclame te maken op onze site (Heineken, BMW, EA Games). Dit is ook wel voor te stellen omdat we betrekkelijk weinig unieke bezoekers hebben (850 unieke per dag). Het probleem voor ons is dat die 850 mensen wel ieder 1000 keer klikken op 1 dag en dat dat dus best veel dataverkeer kost. Toch zijn die 850 mensen echte die hard internetters en reclame op verschillende manieren zal ze zeker opvallen (niet alleen een saaie banner maar mischien in het spel verweven reclame).

Is er iemand die ons wat tips kan geven ? Een site van 100 GB per maand is toch geen kleine site en er zullen toch vast wel mogelijkheden zijn om hier wat mee te doen ?

Alvast bedankt,
Bastiaan

Verwijderd

zou eens gaan kijjkne bij amerikaanse providers, die concureren elkaar helemaal naar de kl*te :) ook staat de Euro behoorlijk gunstig t.o.v. de Dollar en zou je in principe stukken goedkoper uit zijn.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Feitelijk kun je je vraagstelling reduceren tot iets van "Wie weet er een goedkope hoster voor mijn website?", toch?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Wij gaan hier natuurlijk geen commerciele ideeën voor jullie uit zitten werken, dat begrijp je zelf ook wel :)

Wat je zowiezo zou kunnen doen is een hoster in de US opzoeken; die zijn zo'n 8 keer goedkoper qua dataverkeer dan hier in Nederland.

Dit topic is gesloten.