[PHP] Gerelateerde Artikelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig om mijn nieuwssysteem zo uit te breiden, dat er automatische gerelateerde artikelen gekoppeld worden aan een artikel.

Wat zou hiervoor de beste optie zijn? Ik gebruik een titel, inleiding en rest van het verhaal. Probleem zijn simpele woorden als 'de, het, toen, wanneer, ...'. (inmiddels heeft Rollebol al een mooie stopwoorden-lijst gevonden [[rml][ MySQL/PHP] Gerelateerde Artikelen[/rml]]).

Is similar_text() de ideale functie in PHP hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
ik zou per artikel iets van een lijstje met de 5 meest voorkomende woorden eruit filteren ofzo en dan de woorden als 'de', 'het' en 'een' niet meerekenen. Alleen hetgene wat jij wilt maken lijkt mij nógal arbeidsintensief, zou het niet gewoon makkelijker zijn om dat met de hand te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/dev/null schreef op 19 June 2003 @ 12:29:
Alleen hetgene wat jij wilt maken lijkt mij nógal arbeidsintensief, zou het niet gewoon makkelijker zijn om dat met de hand te doen?
Handmatig is pas arbeidsintensief. Het gaat nl. over een nieuwssite met per dag wel zo'n 40 nieuwsberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Uhmm ik wee tniet of het aan mij ligt, maar ikz ou gewoon een aantal keywords opgeven bij een nieuwsposting :? automagische relevante artikelen uitzoeken lijkt me niet iets wat je zo 1,2,3 schrijft.

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
Papa Eend schreef op 19 June 2003 @ 12:33:
Uhmm ik wee tniet of het aan mij ligt, maar ikz ou gewoon een aantal keywords opgeven bij een nieuwsposting :? automagische relevante artikelen uitzoeken lijkt me niet iets wat je zo 1,2,3 schrijft.
Het zal je nog eens veel 'processor' kracht kosten, dus keywords is maar een query en het is niet ingewikkeld.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Keywords zijn inderdaad erg bruikbaar. Ik gebruik ze ook voor vele projecten die hier op lijken. Het is voor de gebruiker makkelijk als je per keyword de gegevens weergeeft, dan krijg je kortere lijstjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Voordeel van keywords is dat je er later ook via een andere ingang wat mee kan doen. Bij artikelen met het keyword "vakantie" kun je dan bv. advertenties tonen van bedrijven in die branche. Gericht adverteren betaalt doorgaans beter dan lukraak adverteren.

/edit - en denk ook aan andere zaken. BV. "hou me op de hoogte van auto/film/uitgaans-nieuws"-mails/SMSjes etc.

[ Voor 21% gewijzigd door Anders op 19-06-2003 22:01 ]

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan misschien een extra (verborgen) veld toevoegen waar je relevante keywords inzet.
spaart zoekwerk en het zal bovendien nauwkeuriger zijn als het goed wordt toegepast.
Pagina: 1