MS Access 'ERROR'?

Pagina: 1
Acties:

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik heb een aantal maanden terug met access een programma-tje gemaakt met vele queries, rapporten en macro's. Destijds werkte men met windows 98 en access 97. Nu ben ik weer terug op het bedrijf en nu werkt men met windows 2000 en access 97. Het programma staat overigens op het netwerk. Bij het uitvoeren van de macro's geeft access voortdurend de volgende foutmelding:

'MS Access.exe has generated errors and will be closed by windows. You will need to restart the program'

'An error log is being created'.

Na het programma al tig keer opnieuw opgestart te hebben, blijft de foutmelding verschijnen. Wat is hier aan te doen, ligt dit aan de overgang naar windows 2000?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

wat staat er in de error-log?

waarschijnlijk heb je voor bepaalde bestanden niet genoeg of verkeerde rechten...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• pietjepo
Waar kan ik die errorlog vinden?

Dit is trouwens de enige foutmelding die ik krijg.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

pietjepo schreef op 19 June 2003 @ 12:04:
Waar kan ik die errorlog vinden?

Dit is trouwens de enige foutmelding die ik krijg.
zoeken met *.log ? op alle toegankelijke schijfen....

oper error.log zou ook heel normaal zijn... en als je logisch nadenkt zou die heel goed in de access dir kunnen staan...

oh, ja... in het bedrijf zou hij ook goed in een niet toegankelijke directory kunnen staan... dan heb je hulp van systeembeheer nodig...

[ Voor 17% gewijzigd door Duur! op 19-06-2003 12:11 ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• pietjepo
Ik heb gezocht naar *.log op alle schijven en op het netwerk. Ik heb diverse log-bestanden gevonden, maar er is niks aangegeven met access of office. Ook heb ik in de office directory gekeken, maar daar staan ook geen .log bestanden in.

Heb je misschien nog een suggestie?

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

pietjepo schreef op 19 June 2003 @ 12:25:
Ik heb gezocht naar *.log op alle schijven en op het netwerk. Ik heb diverse log-bestanden gevonden, maar er is niks aangegeven met access of office. Ook heb ik in de office directory gekeken, maar daar staan ook geen .log bestanden in.

Heb je misschien nog een suggestie?
de boel die je nodig hebt kopieren naar een lokale map, waar je wel alle rechten hebt... werkt het daar dan is het 95% zeker een rechten probleem...

(ga in die kopie niet werken, want die gegevens worden niet in de centrale database verwerkt... en als je je lokale copy terug kopieert dan is het werk van al je collega's zoek....)

Verwijderd

Werkt het wel als een administrator met de applicatie werkt ?

Verwijderd

Eventlog ?

• pietjepo
Kheb het bestand naar de c-schijf gekopieerd, maar ook daar krijg ik hetzelfde probleem. Wat kan nog meer een oorzaak zijn van de foutmelding.

Het moet niks uitmaken of ik als administrator ingelogd ben, want voorheen hebben verschillende mensen gewerkt met verschillende gebruikersnamen en toen werkte het programma ook gewoon goed.

Overigens geeft het programma geen foutmeldingen bij invoer. Alleen wanneer ik het programma door middel van macro's, rapporten en querys laat uitdraaien, krijg ik een foutmelding.

Waar kan ik die eventlog vinden?

Verwijderd

Het maakt wel degelijk verschil of je als Administrator of als gewone gebruiker inlogd onder windows 2000 en office 97.
Office 97 is niet gemaakt om probleemloos onder windows 2000 te draaien zonder rechten te veranderen in de registry en op bestandsnivo

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Houd shift eens ingedrukt wanneer je een access bestand opent. Hij zal dan niet de autostart macros starten. Zo kan je in ieder geval naar de macro code kunnen kijken of er iets mis is

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• pietjepo
Ik heb het programma een paar maanden terug onder een andere gebruikersnaam gemaakt, maar toen was ik ook niet ingelogd als administartor. Daarom zou ik nou toch ook dezelfde rechten moeten hebben, toch?

Mijn macro's worden uitgevoerd door op de knoppen te drukken op het zelfgemaakte formulier wat wordt opgestart als je access opstart. Kheb geprobeerd om shift in te houden, maar dit maakt geen verschil.

Verwijderd

Probeer het toch maar eens

• pietjepo
Ik heb nu inmiddels ook geprobeerd om een nieuw acces-bestand aan te maken met ongeveer dezelfde query's en rapporten. Ik krijg helaas weer dezelfde foutmelding. Het lijkt er trouwens op dat de foutmelding zich alleen voordoet bij het genereren van rapporten.

Als ik bij het genereren van een rapport op 'design' druk dan komt het soms voor dat ik het bestand niet meer kan inzien. Access geeft dan de melding dat ik een 'default printer' moet instellen. Dit is al lang gebeurd in windows, zoals ik gezien heb bij printers in het configuratiescherm.

Ook geeft windows af en toe de foutmelding dat ie access niet kan afsluiten omdat ie 'shell32.dll' niet kan vinden. (dit is overigens alleen als ik via ctrl+alt+delete moet afsluiten omdat access weer eens is vastgelopen)

Heeft het vastlopen van access misschien met deze twee dingen te maken en wat kan ik er aan doen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En je access opnieuw installeren. Of doet het probleem zich op meerdere werkplekken voor?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• pietjepo
Kheb het nu op drie werkplekken geprobeerd met dus drie verschillende gebruikersnamen en het probleem blijft zicht voordoen. Ik snap er echt geen bal meer van.

Verwijderd

Welke rechten hebben die gebruikersnamen ?
En heb je het al geprobeerd op een win98 computer ?

Verwijderd

Is de taal van het OS verandert ?
Het lijkt er op dat Access een library aanspreekt, welke niet meer op het systeem staat.
Misschien tijd om iemand in te schakelen die er (wel) verstand van heeft ?

• pietjepo
Ik denk echt niet dat het iets met rechten te maken heeft, want ik kan de macro's gewoon openen en na een tijdje geeft ie pas de foutmelding. Ook de systeembeheerder van getronix was het hier mee eens.

Het zou kunnen dat het programma op win98 wel werkt, maar alle computers zijn hier omgezet naar windows 2000.

Verwijderd

Heb je al in debug mode gekeken ?

In het programma een breekpunt zetten en dan maar kijken welke call
verkeerd gaat...

• pietjepo
In de debugmode: doe ik dat via insert-module-debug-toggle breakpoint? Als ik dat probeer zegt access dat het niet is toegestaan om een breakpoint te plaatsen.

Wat is eigenlijk een call en wat is een breekpunt of stel ik nu te stomme vragen?

Verwijderd

Een breekpunt (breakpoint) is een markering waar in debugmode gepauzeerd wordt. Hier is het mogelijk om (bijvoorbeeld) de inhoudt van variabelen te bekijken.

Een call is gewoon een aanroep van een methode.

• pietjepo
Maar was ik op de goede manier bezig want access gaf aan dat een breekpunt niet is toegestaan in het bestand.

Verwijderd

Even een (misschien stom) vraagje:

Is het misschien mogelijk dat je .mdb file read-only is ?

• pietjepo
Nee helaas, dat zou het probleem snel opgelost hebben.

• pietjepo
Of kan ik het bestandje naar iemand op sturen, die het vervolgens even contoleert op fouten want ik kom er echt niet meer uit. (Of is dit ten strengste verboden op tweakers?)

Verwijderd

Je mag het naar mij sturen: stond email adres ...
haal nospam_ even weg.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 15:47 ]

• pietjepo
Of kan ik het bestandje even naar iemand toesturen die het controleert op fouten, want ik kom er echt niet meer uit. (Of is dit verboden op tweakers?)

• pietjepo
Bestandje is verstuurd.

Verwijderd

Op mijn werkstation (winnt 4.0 icm access 97) kom ik niks tot nu toe tegen.
Wat gaat er wanneer precies mis ?
Zal morgen nog eens proberen op WinXp icm Access 97

• pietjepo
Bij het openen van de macro's in de rechterzijde van het formulier loopt access na een tijdje vast. En geeft de foutmelding zoals ik die al beschreven heb.

Verwijderd

Ik heb alle knopjes aan de rechterkant meerdere keren ingedrukt en alles werkt.

Verwijderd

Nieuwe Jet installleren helpt mischien, zie onderstaande link

http://groups.google.nl/g...sa%3DN%26tab%3Dwg%26lr%3D
Pagina: 1