[mozilla] mail recovery

Pagina: 1
Acties:

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
ik heb per ongeluk emails in mijn Inbox verwijderd door op shift+delete te drukken. Nu ben ik een groot gedeelte van mijn mail kwijt. Ik gebruik Mozilla 1.3.

Op google heb ik gekeken naar een oplossing, ik kwam terecht bij de FAQ van mozilla. Hier stond dat ik de .msf bestanden van de mailbox moet verwijderen. Het Inbox bestand zelf is bijna 9Mb groot, daaarin staan alle emails nog. Ik heb mozilla afgesloten, de .msf bestanden weggegooid en mozilla weer gestart. Toen kreeg ik een .msf bestand van 3kb (de oude was 40kb) met de 7 mailtjes die nog niet verwijdered waren. Ik wil ze allemaal terug...

Waar registreerd mozilla welke mail is verwijderd en welke niet? Het weggooien van de .smf helpt dus niet, weet iemand een oplossing hiervoor?

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
.msf bestanden zijn gewoon indexen van de mailboxen (voor zover ik weet) dus enkel die files verwijderen, heeft geen effect.
Open de file Inbox eens met een teksteditor. Hoogstwaarschijnlijk zul je zien dat je mails daar nog in zitten. Sluit Mozilla volledig af, inclusief QuickLaunch. Verwijder de drie headers (X-UIDL, X-Mozilla-Status en X-Mozilla-Status2) net na de From: header van elke mail die je terug wil. Bewaar het bestand. Verwijder ook even de .msf van de Inbox. Start Mozilla terug. Normaal zou je nu je mails terug moeten hebben. Maak voor alle zekerheid een backup van je Inbox!! Ik heb het zelf nog niet getest maar ik ga het nu even doen.

edit: hier werkt het maar maak toch even een backup voor alle zekerheid.

[ Voor 6% gewijzigd door TaXaN op 19-06-2003 15:32 ]

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Heb de headers vergeleken, als ze eindigen op 1 (bijv 0001) zijn ze gelezen. Heb alle headers X-Mozilla-Status weer op 0001 gezet en heb alle mail weer terug. Heb ook gezocht naar een lijst van betekenissen voor de statusnummers maar deze kon ik zo snel niet vinden. Het lijkt er op dat als ze eindigen op 9 of b dat ze als verwijderd gemarkeerd staan.

Het werkt dus weer. Bedankt.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5