Toon posts:

[RAID] Highpoint : Rocket 133S (2CH)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik wil mijn P1 systeem gaan uitrusten met 2x 80Gb in RAID-1 configuratie (ja, het wordt een fileserver). Nu gaat mijn fileserver draaien op een gemodde Debian distro (easygate, www.easygate.nl) met kernel 2.2.17.

Weet iemand of dit goed kan gaan lopen, of dat dit voor problemen zorgt?

TIA!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom denk je dat dit voor problemen zou kunnen zorgen :?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat kernel 2.2.17 niet de nieuwste is, en is dus betwijfel of dit goed loopt..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan ga je toch even na of de 2.2.17 ondersteuning heeft voor desbetreffende RAID controller. Anders doe je maar een Kernel-upgrade :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Enige idee wat ik dit na kan gaan?

Kernel upgrade op dit systeem is niet mogelijk, aangezien er een speciale kernel op draait...

Verwijderd

Het grootste probleem wordt je controller denk ik, deze heeft namelijk geen RAID-support :)
Alleen de RocketRaid133 heeft RAID ondersteuning, de gewone Rockets zijn normale ATA133-controllers

Verwijderd

Topicstarter
Geef niet Tweakhoer... dit kan ik met Linux wel fixxen

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:17

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mijn ervaringen zijn dat je met een p1 niet intensief moet gaan fileserveren
want dat trekken ze echt niet :(

maar als thuis servertje werkt het best wel
* heuveltje heeft heel lang met een p1-233 en 2 45gb ibms gedaan :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
@heuveltje: zwaar gaat mijn fileserver niet belast worden; dat ding wordt eigenlijk alleen maar gebruikt als fileserver voor documenten, fotootjes, mp3s etc etc... dat moet toch wel kunnen? er zal doorgaans maar 1 gebruiker (dat ben ik) gebruik van maken

naast het fileserveren zal deze bak oko nog als email server dienen

maareuh wat kan het gevolg zijn van te lichte hardware?

Verwijderd

Het nadeel is dat die controllers gewoon softwarematig werken en dus de CPU ook belasten(net zo zwaar als bij onboard IDE)
Voor gewoon opslag van documenten is het echter genoeg, verwacht alleen geen transfersnelheden van 10 megabyte/sec

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:17

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 14:24:
@heuveltje: zwaar gaat mijn fileserver niet belast worden; dat ding wordt eigenlijk alleen maar gebruikt als fileserver voor documenten, fotootjes, mp3s etc etc... dat moet toch wel kunnen? er zal doorgaans maar 1 gebruiker (dat ben ik) gebruik van maken

naast het fileserveren zal deze bak oko nog als email server dienen

maareuh wat kan het gevolg zijn van te lichte hardware?
mwah ik had ooit de droom om er een lan ftp-server te maken. :)
maar het hield op bij iets van 3-4 Mb/s zodra er meer man op kwamen zelfs 1MB/s |:((

maar dat was ook wel met een brakke chipset. dat zal ook wel gescheeld hebben..................

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1