Toon posts:

[java] combobox naar textfield

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje met dit [beginners] programmatje bezig, maar ik kom er niet uit. Heb de search gebruikt (niet exact kunnen vinden wat ik zoek), heb ook nog gegoogled. Nu m'n laatste hoop dat ik hier wijzer word.

Het is als volgt, er zijn 4 attributen: textfield, textarea, combobox en een button.

Als ik de textfiel invul en op de button klik dan wordt dit automatisch in de text area en combobox opgeslagen (er zijn al een aantal gegevens in de combobox opgeslagen middels een array).
Enfin als de textarea en combobox enigzins gevuld zijn dan kies ik een willekeurige "iets" in de combobox dit zou vervolgens in de textfield moeten komen. Dit gebeurd ook met de gegevens die al in de comobox stonden, aangegeven in een array. Maar de nieuwe toegevoegde gegevens krijg ik niet zover dat ze in de textfield terrecht komen.

Hoe moet ik die nieuw gevulde gegevens opslaan? Is dat het beste te doen via de textarea of de combobox (hoe haal ik ze eruit)? Kan iemand mij opweg helpen.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Als je werkt met Swing moet je je gaan verdiepen in de Models (ComboboxModel, Document (voor tekstcomponents), ListModel, TableModel, TreeModel etc). Swing werkt mbv MVC (Model View Controller) en in het model staat dus de data.

Als je werkt met AWT dan kan ik je verder niet helpen *heeft al jaren niets meer gedaan met AWT*

Verwijderd

Topicstarter
Juist ja, ik werk met awt. :)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Als je geen goeie reden hebt om met AWT te werken, zou ik toch echt overstappen op Swing. Swing is een stuk moderner dan AWT en tig keer beter ontworpen.