Quantum schijven tegelijk stuk?

Pagina: 1
Acties:

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 11:39

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Is Quantum nou zo'n slecht merk? of is mijn volgende probleem normaal...
We zijn hier bezig met de migratie van NT4 naar 2000 maar nu heb ik al 4 (ik denk kapotte) quantum schijven. Ze maken een klakkend geluid... alsof je een knikker op de tafel laat stuiteren en dus op een gegeven moment steeds sneller stuiterd... zo klinkt dit geluid ook exact!
Maar is dat nu normaal dat schijven het begeven als ze 3 jaar dag in dag uit aan hebben gestaan (behalve s'avonds) en je er een nieuwe Image opverhene gooit?
Groeten,
Jan-Willem

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Kijk en luister hier eens naar:
Wat is er mis met mijn HDU? HD geluiden...

Ik vrees het ergste...
Als het de fireball serie is: dat was idd een heel erg slechte serie.
Helaas heb ook ik niet al te beste ervaringen met Quantum!

We have just one world, but we live in different ones...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "mijn HDD doet vaag" :)

Als ze allemaal tegelijk stuk gaan, dan is er iets anders aan de hand. Hoofdverdachten: voeding en/of moederbord. Zelf heb ik overigens prima ervaringen met Quantum schijven, ik heb vijf 20GB 7200rpm Fireballs in huis, waarvan er vier bijna 3 jaar lang praktisch 24/7 draaiden en dan ook nog in RAID0 :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 19-06-2003 09:10 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Toevallig onweer in de buurt gehad de afgelopen dagen??
Harddisks hebben nog wel eens de neiging om daar niet direct van te overlijden, maar dat een paar dagen of weken later te doen.
Heb dat probleem al meerdere malen aan de hand gehad bij ons in de winkel.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 11:39

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Ja we hebben 2 weke terug ofzo onweer gehad.. maar daarvoor is er ook al eens chijf stuk geweest... en het is in de buurt niet ingeslagen en op ons gebouw staat een bliksemaflijder.
Maar misschien is 4 schijven van de 35 pc's zoveel nog niet... het is alleen raar dat ze (vrijwel) tegelijk kapot gaan

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik denk dat als ze 3 jaar onafgebroken lopen ze ineens "uit hun ritme" gegooit worden als je er wat anders mee doet, waardoor ze kunnen flippen ofzo. ik geloof dat ook vaak voorkomt dan na uitzetten 24/7 schijven soms nietmeer wilden opspinnen enzo..

specs

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
scsi neem ik aan? viking II? hiervan is iig een slechte serie geweest. heb ik zelf ook meegemaakt, is een ramp. bij mij was steeds een 9 gig versie stuk.

Verwijderd

Ik vind het al vreemd als twee schijven het opeens voor bekeken houden, maar 4 in 1 keers oooosh that's realy strange. Zelf heb ik redelijk goede ervaring met quantum schijven alhoewel ze ook geen oneindig leven hebben natuurlijk.
Gezien het om schijven gaat die relatief intensief gebruikt zijn geweest vermoed ik een storing in de vorm van slechte contacten. lees meer hier => HD herconditioneren

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb ik ook weleens gehad. HDD draait 24/7 perfect voor een half jaar. Je zet ze uit en even later weer aan en ze kunnen RMA.
Pagina: 1