Digitale videocamera

Pagina: 1
Acties:

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik had een paar vraagjes over digitale camcorders (videocamera's). Mijn pa is van plan een digitale camera te kopen, alleen ik wil nou precies het fijne hiervan weten.

Zoals ik het begrijp heb je twee mogelijkheden als je digitale film met je PC wil gaan bewerken (& opslaan). Een analoge camere met een capturekaart, of een digitale camera.

- Hoe zit het met de aansluiting camera -> PC? De digitale fotocamera die we nu hebben (Sony DSC-S70) werkt met een USB aansluiting, is dit ook zo met digitale videocamera's? Of gaat dit via de firewire (iLink)?

- Nadat de 'transfer' is gemaakt (Camera -> PC), wat dan? Welk formaat bestand heb je dan, en is dit (na eventuele bewerkingen) ook op te slaan? (i.v.m. de grootte van het bestand?)

Het budget ligt rond de 2000 gulden (minimaal, ik weet het. Maar het is meer een aardigheidje als het ware).

Als iemand hier meer info over heeft, of ervaringen met digital videocamera's zou ik het graag horen.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

aansluiten gaat in iedergeval vie firewire, weet je hoelangzaam usb is en hoeveel info er in bewegend beeld zit ?

wat wil je met het videobeeld doen als het op de pc staat ?,
terug op tape in camera (na bewerken)?
moet je wel opletten dat er een DV-in opzit
door een of andere wet is het veel duurder als dat er op zit dus wordt het softwarematig uitgeschakeld. (kan meestal met nieuwe firmware weer ingeschakeld worden)
-op vhs terugzetten
kwaliteit gaat hard achteruit en je hebt toch een analoge videobewerkingskaart nodig (tv-out van je geforce, oid, lijkt mij niet zo goede oplossing.)

voor de rest weet ik er ook niet zoveel van.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Een verbinding met dv naar PC gaat inderdaad met firewire. Ik heb zo'n Studio DV kaartje van pinnacle gekocht en die doet het fantastisch. Met de bijgeleverde software kan je leuk editen en dit of terug op DV tape zetten (ZONDER KWALITEITSVERLIES!!!) of een leuk VCD'tje maken om in je dvd player te stoppen.

Het capturen gaat in AVI.

Maar zoals mijn voorganger hier al zei als je je film terug wilt zetten op je CAmera dan moet je camera wel beschikken over DV in.
Deze zijn inderdaad veel duurder en voor 2000 red je het dan ook niet. Voor 2000 heb je net een goede foto camera toch ??

succes

IK heb zelf de Sony DCR-pc100 en die doet dit fantastisch.

Succes

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11-2022

Denga

The riding never stops....

luister een LoneGunman het is duidelijk dat je niet meteen voor die goedkope shit moet gaan maar wel een degelijk apparaat moet kopen op zich zou je je eens moeten orienteren bij versvhillende winkels en info op gaan zoeken op het net dat is beter dan van dei achterlijke meningen aanhoren van andere GoTTers want iedereen heeft zijn eigen mening over een bepaald produkt. Dus doe je voordeel met deze tips...

Never eat yellow snow...

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 26 november 2000 20:02 schreef Denga het volgende:
luister een LoneGunman het is duidelijk dat je niet meteen voor die goedkope shit moet gaan maar wel een degelijk apparaat moet kopen op zich zou je je eens moeten orienteren bij versvhillende winkels en info op gaan zoeken op het net dat is beter dan van dei achterlijke meningen aanhoren van andere GoTTers want iedereen heeft zijn eigen mening over een bepaald produkt. Dus doe je voordeel met deze tips...
Dennis, hou je smoel. Ik heb al wel degelijk een uitgebreidt 'marktonderzoek' gepleegd, en weet heel goed wat er te koop is. Zo ligt de ondergrens van (enigzins beperke) digitale videocamera's ongeveer rond de 2000 gulden. En ja, die DSC-S70 kostte ook al 2500 gulden, maar zoals eerder gezegd: het hoeft professioneel, gewoon een aardigheidje.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:32
Voor 125,- heb je al een firewire kaartje van dynalink, ik weet niet hoeveel een goede camera kost.

Verwijderd

- Hoe zit het met de aansluiting camera -> PC? De digitale fotocamera die we nu hebben (Sony DSC-S70) werkt met een USB aansluiting, is dit ook zo met digitale videocamera's? Of gaat dit via de firewire (iLink)?
Als je een digitale camera hebt gaat het inderdaad via firewire, analoog gaat het via een capeturekaart die dit ondersteund.
- Nadat de 'transfer' is gemaakt (Camera -> PC), wat dan? Welk formaat bestand heb je dan, en is dit (na eventuele bewerkingen) ook op te slaan? (i.v.m. de grootte van het bestand?)
Als je gecaptured hebt dan heb je een avi file op je computer staan. Die zijn dus echt ranzig groot (zo'n 250 mb per minuut) dus hou maar rekening met aso grote files.
Wat trouwens ook al snel een probleem kan worden is de maximale filegrootte in windows. Ik gebruik ntfs partities, dan heb je er geen last van, maar bij fat gaat ie misschien rare dingen doen.
Het budget ligt rond de 2000 gulden (minimaal, ik weet het. Maar het is meer een aardigheidje als het ware).
Voor 2000 gulden kun je best goed een simpele camera voor kopen.
Ik weet alleen niet of je voor dat geld een digitaaltje hebt, maar eigenlijk is dat pas echt belangrijk als je dat ding echt wat proffecioneler wilt gebruiken, wat bij jullie dus niet echt het geval is denk ik.

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Als je geen digitale camera wil kopen met DV in, kun je ook gewoon de studio DV plus kopen, is 300 gulden duurder dan de gewone studio DV, alleen heeft deze analoge uitgangen. Koop dat ding alleen bij een zaak waar je het weer kan teruggeven als het niet werkt, die kaarten zijn nogal zinnig qua mobo.

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11-2022

Denga

The riding never stops....

Hé l*l van een Bert twee woorden: MEGAMAX VISMARKT...

Never eat yellow snow...

Pagina: 1