Fans inschakelen terwijl PC aanstaat

Pagina: 1
Acties:

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Is het schadelijk om fans aan/uit te schakelen terwijl de PC aanstaat?
(de voeding heeft genoeg power)

Ik heb een mooi paneltje gemaakt met de snelheden en tempratuur, en ook schakelaartjes, maar ik weet dus niet of dit slecht is

met papier mache kun je alles maken!!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen probleem, volgens mij, zolang je de CPU-fan maar niet uitzet hé ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Er zit bij de CPU fan een mooi knipperledje dat gaat knipperen zodra de CPU fan uit gaat

(nouja, het is bedoeling dat het gebeurd, het werkt nog niet helemaal)
:)

Maar kunnen harde schijven niet beschadigen door de fluctuatie? Het zijn best wel grote fans namelijk :D

Verwijderd

Een vriend van mij heeft dat ook zoon schakelaar om je fans op 5v en 12v te zetten :) Maakt niks uit kan geen kwaad :)

Greetz

• Servowire

Servowire

Topicstarter
ok
bedankt
het ziet er heel gaaf uit B-)

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Hoe heb je het gefixed dat je de rpm weergeeft?

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Verwijderd

ik heb het zelf ook gedaan (koste me wel twee 5,25" sloten)en werkt perfect ik heb er trouwens ook nog 2 temparatuur sensors bij voor cpu en gpu en dat is best wel handig, en gaat piepen als die boven een bepaalde temp komt. maar om op je vraag trg te komen het kan geen kwaad hoor, als je tenminste een goede voeding hebt. ik heb zelf 300w.*D

Verwijderd

Anders zet je de fans toch op een aparte voeding. dit ga ik binnenkort ook doen.

als ik mijn p3 heb eerst maar eens kijken of een super airflow echt nodig is.

Zoja dan ga ik het groots aanpakken.
Ik wil wel naast mijn pc kunnen slapen als hij nog wat grote bestanden aan het up/down loaden is.

Lekker met een aantal NTC's de casefans op 3 standen laten lopen (uit, 7 en 12 volt) en de cpu fan op 7 of 12 volt.
Nog wat knopjes en ledjes in een 5.25" frontje met ook dat kewle harddisk looplichtje erin (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/71063 ) maar dan met 18 2mm ledjes :9~

Maar als het niet nodig is ga ik de moeite ook niet doen.
Dat is dan net zoiets als een mini met een tractor motor erin. Kan je zeggen dat hij 1000 PK heeft, maar hij gaat er dan toch niets harder op.
Pagina: 1