[Minix] Ethernet Base I/O

Pagina: 1
Acties:

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 00:07

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Ik heb hier een Minix-bak staan met de 2.0.0 kernel, gecompileerd met netwerk-opties. Ik moet alleen nog de boot parameter DPETH0=I/O-addr:irq:mem-addr instellen. Afgezien van het feit dat netwerken in Minix schijnbaar vaker problematisch is (wegens weinig ondersteunde NICs), is mijn probleem dat ik de benodigde waardes van mijn PCI NIC niet weet.

Nu heb ik begrepen dat deze met PCI dynamisch vastgelegd worden. Alleen... hoe kom je er dan ooit achter op welke waardes die dingen worden ingesteld? Ik kan de IRQ wel vastleggen in de BIOS, maar dat is dan ook alles.

Op de machine staat ook nog Windows, dus die heb ik ook maar eens opgestart om te kijken welke waardes ze kregen. Dat heb ik dan ingevuld in Minix, maar levert ook niks op... :/

Foutmelding blijft
dp8390: warning no ethernet card found at 0xI/O-addr
Heeft iemand een idee hoe ik het het best kan aanpakken om in Minix aan deze waardes te komen? Of zoek ik het in de verkeerde hoek?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Eh.. PCI?

Minix ondersteunt alleen een paar dp8390 chips, zoals de NE1000, NE2000 en een oude 3com. Dat zijn allemaal kaartjes uit de 8/16 bits ISA tijd. Dat wil denk ik niet meteen zeggen dat je PCI-kaart niet werkt, maar dan moettie dus wel een dp8390 chip hebben en volledig NE1000, NE2000 of 'die ene 3com'-compatible zijn.

Wat I/O-addr betreft: 240h is dachtik standaard voor NE2000, maar het is instelbaar. Het geheugen-gebied maakt niet uit voor de NE?000 kaartjes, dat wordt geprobed. Op de minix-site staat hier ook wel het een en ander over.

Als je precies wil weten hoe het een en ander werkt moet je wellicht even de source induiken, da's vrij makkelijk te lezen en kan verlichtend werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door serkoon op 19-06-2003 12:15 ]