Ik heb hier een Minix-bak staan met de 2.0.0 kernel, gecompileerd met netwerk-opties. Ik moet alleen nog de boot parameter DPETH0=I/O-addr:irq:mem-addr instellen. Afgezien van het feit dat netwerken in Minix schijnbaar vaker problematisch is (wegens weinig ondersteunde NICs), is mijn probleem dat ik de benodigde waardes van mijn PCI NIC niet weet.
Nu heb ik begrepen dat deze met PCI dynamisch vastgelegd worden. Alleen... hoe kom je er dan ooit achter op welke waardes die dingen worden ingesteld? Ik kan de IRQ wel vastleggen in de BIOS, maar dat is dan ook alles.
Op de machine staat ook nog Windows, dus die heb ik ook maar eens opgestart om te kijken welke waardes ze kregen. Dat heb ik dan ingevuld in Minix, maar levert ook niks op...
Foutmelding blijft
Nu heb ik begrepen dat deze met PCI dynamisch vastgelegd worden. Alleen... hoe kom je er dan ooit achter op welke waardes die dingen worden ingesteld? Ik kan de IRQ wel vastleggen in de BIOS, maar dat is dan ook alles.
Op de machine staat ook nog Windows, dus die heb ik ook maar eens opgestart om te kijken welke waardes ze kregen. Dat heb ik dan ingevuld in Minix, maar levert ook niks op...
Foutmelding blijft
Heeft iemand een idee hoe ik het het best kan aanpakken om in Minix aan deze waardes te komen? Of zoek ik het in de verkeerde hoek?dp8390: warning no ethernet card found at 0xI/O-addr
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be